Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19481 til 19500 af 153574
  • rapport

    Forumindlæg
    jeg skal lave en fysik/kemi rapport. i teorien står der hvad kendetegner en syre. skal man så bare skrive hvordan man kan finde ud af om det er en syre eller er det et bestemt kendetegn?:)
  • Eksamens spørgsmål

    Forumindlæg
    Hejjj:)) Jeg har bare lige hurtigt et spørgsmål til et emne indenfor fysik-eksamen - Solsystemet. Hvilke teorier har været fremsat for solsystemets opbygning og dynamik?
  • ohms lov

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne have hjælp til fysik. nogen der kan prøve at forklare mig, hvorfor den her graf adlyder ohms lov.
  • Styrke

    Forumindlæg
    Hej SP jeg har den her opgave i fysik, som jeg ikke rigtigt kan se hvordan jeg skal løse, og håber på i kan hjælpe http://tinypic.com/r/fmjh8p/8 Tak på forhånd
  • 9. klasses afgangsprøve?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skulle lige spørge om man skal bestå alle afgangsprøverne, for at få et dansk pas? Eller er det dansk, matematik, engelsk og fysik/kemi man skal bestå ved?
  • Monofasisk eller diafasisk

    Forumindlæg
    Mit fysik er lige lidt sløvt, men hvad er det nu monofasisk og diafasisk betyder hvis man taler om at måle spændingsforskelle vha. elektroder?
  • Stråling

    Forumindlæg
    Hej! Jeg laver en opgave om røntgenstråling i fysik og jeg forstår ikke helt sammenhængen mellem gammastråling og røntgenstråling? Nogen der kan forklare mig det?
  • KEMI - MATHON HJÆLP

    Forumindlæg
    mathon, kan du hjælpe med en eksameeeen???? også nogle gode råd til en slags kemi, fysik og celle-biologi eksamen, er det bare øve sæt?
  • Kemisk analyse og elektrolyse

    Forumindlæg
    Jeg skal til prøveeksamen i Fysik/kemi (på 9. klasses niveau). Jeg har trukket: Kemisk analyse & elektrolyse. Hvad er de vigtigste ting der er til emnet?
  • hvad indeholder en god synopsis?

    Forumindlæg
    Meget som overskriften allerede siger, hvad skal der være i en god synopsis? Det er til AT på maks 2 sider. Tværfaglig er Matematik og Fysik.
  • Hvor mange atomer er der i 5g Ra-226

    Forumindlæg
    Hej jeg læser op til en prøve i fysik der omhandler radioaktivitet. Opgaven virker meget simpel, men hvordan løser jeg den helt præcist?
  • Resonans

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en fysik rapport om resonansrør, og jeg ville høre om nogle kunne fortælle mig nogle tidspunkter, hvor man bruger dette i dagligdagen? :)
  • masseenergi og kernemasser

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder med denne opgave i fysik, og aner ikke hvordan den skal laves. Nogle der kan hjælpe? - den er vedhæftet som billede
  • Energi osv

    Forumindlæg
    helløj mennesker. har denne fysik opgave som forvirrer mig, jeg tænkte på om der var nogle som ville sige hvad man skal gøre i opgaverne? - tak (:
  • Hjælp ønskes

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et par beregninger i fysik Men er gået i stå. Jeg har brug for hjælp til beregning af eventuelle formler og hvordan det skal stilles op. Se venligst vedhæftede fil.
  • Gitterkonstanten

    Forumindlæg
    Har fået et spørgsmål i en fysik rapport. Den lyder sådan: Hvorfor kan vi finde gitterkonstanten d i en graf? Er der nogen der kan hjælpe mig med dette her? Tak.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til fysik b eksamen. Er der nogle, der ved, hvordan det forgår?? Eller måske har nogle råd/tips? :)
  • Mulige forsøg til eksamen (Syrer baser, alkohol, magneter og induktion)

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Fysik eksamen ligger lige om hjørnet, og mangler nogle extra forsøg til syrer baser, alkohold, magneter og induktion. Tak på forhånd ;)
  • opbygning af kikkert

    Forumindlæg
    er der nogen der kan komme med et forsøg til fysik. "opbygning af kikkert (hvordan kikkerten fungerer)".
  • Hjælp til spørgsmål (Elektromagnetisme)

    Forumindlæg
    Hej min veninde og jeg har brug for hjælp. Vi skal op til fysik eksamen i morgen, og har et spørgsmål vi skal have hjælp til. -Vis at en spole er en elektromagnet. Anne-Sofie