Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19481 til 19500 af 95434
-
Reduktion
ForumindlægHejsa. Er lige kommet igang med C- niveau i mat og døjer lidt med et par forskellige reduktioner. De er relativt simple, men jeg skal lige have banket principperne ind i hovedet. F.eks.: a(b-2) - (a-2)b Jeg ved at facit er -2a+2b, men er lidt usikker på hvordan man når dertil. Altså, jeg ved g... -
Skriv formler for salte opg
ForumindlægHej Okay måske er det det nemmeste fra kemi niveau C men jeg synes ikke helt mine resultater stemmer overens med Helge Myginds facitliste. Er der nogen der har en forklaring?? Mine resultater kommer her: Bariumbromid = BaBr2 Jern(III)sulfat= Fe2(SO4)3 Jern(II)chlorid= FeCl2 Ammoniumnitrat= NH4N... -
Hvor kan man tage Informationsteknologi?
ForumindlægHej, Som spørgsmålet lyder, er jeg på jagt efter et uddannelsessted, som udbyder kurset/uddannelsen; Informationsteknologi. Ifølge Ug.dk skulle VUC udbyde kurset, hvilket de efter en research ikke umiddelbart ser ud til at udbyde :(. Derfor er mit spørgsmål åbent til folk: Ved I/nogen hvor man ka... -
Matematik, Lineær sammenhæng - Eksamen
ForumindlægHey. Jeg har sagt ja til at jeg i morgen ville fremlægge et eksempel for en mundlig eksamen i matematik, hvor mit emne er Lineær sammenhæng. Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg skal sige i til denne eksamen, da jeg ALDRIG nogensinde har været oppe i noget mundtlig matematik eller lign før, og ... -
Matematik B på sommerkursus
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at tage nogle Hf-enkeltfag, som på sigt skulle ende ud i en hel hf eksamen. Jeg har i år matematik på c-niveau, og ønsker at tage matematik B i min sommerferie, men kan ikke finde nogle uddannelsessteder der tilbyder dette. Jeg kan kun finde suppleringsfag, men disse er... -
hvordan kommer jeg igang?!
ForumindlægJeg har old på C-niveau. min lærer har delt pensum op i: Retorik Filosofi tema om syndebukke og erkendelse Eros Odysseen Kunsthistorie skulptursøjlen under disse emner har hun delt det op i basistekster og perspektiverende tekster. Vil det sige, at når vi får en kendt tekst og monument til eksam... -
spædingsrækken haster eksam
Forumindlæghej har nu læst, om spædingsrækken. håber i gider kig om det er nok at fortælle, om spændingsrækken i eksamen i c niveau. og om jeg mangler noget, eller om det er forkert det jeg har skrevet. K Na Mg Al Zn Fe Pb H2 Cu Hg Ag Au Pt til venstre er de faste stof venstre er bedre, t... -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej alle. Jeg er så heldig at skulle op i religionseksamen på fredag, men så uheldig at jeg ikke aner hvordan det foregår. Jeg læser selvfølgelig op på pensum osv., men jeg aner ikke hvordan selve eksamen foregår. Man trækker et spørgsmål eller en tekst? Hvordan foregår selve eksaminationen? Hvad... -
problemer.
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig. jeg aner ikke hvordan man analysere et billed, har ikke rigtig styr på begreberne og nogle kendte kunstnere indenfor de gennerelle tidsperioder i billedkunst. jeg skal til eksamen i billedkunst c- niveau på stx. her d. 17, og jeg skal meget gerne ha styr på de fo... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
Drama eksamen - monolog
ForumindlægHej! Jeg skal til at starte på mit afsluttende drama projekt (C niveau) som skal bruges til en muligvis eksamen. Jeg vil gerne arbejde selv (lave en monolog) og vil høre om der er nogen, som har en god ide, til noget der er mega fedt. Jeg kunne godt forestille mig noget med musik, lys og lyde... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i kemi c-niveau og er lidt blank på, hvad der er vigtigt at sige, hvis man trækker spændingsrækken. Vi har lavet et forsøg omkring spændingsrækken, hvor vi har kommet nogle faste stoffer ned i nogle vandige opløsninger. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der ville være væsenlig... -
PRIVAT UNDERVISNING
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Jeg har et problem med mit matematik niveau og har fået besked af min lærer om at jeg skal skaffe privat undervisning, da hun ellers ikke vil have mig i timerne.. Jeg går nu i 1.g og skal derfor have undervisning i MAT C bogen (som jeg selv har) og MAT B bogen fra syst... -
sociale relationer HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har trukket emnet Sociale Relationer i Psykologi C niveau... skal op imorgen kl 8!!! har fået en tekst om josef mengele, ted bundy og himmler... vil sige noget om attribuering og freuds psykoanalyse... MEN HVAD HAR DET MED SOCIALE RELATIONER AT GØRE???? :( hvilke teorier er indlysende at næ... -
kant og sikker erkendelse
Forumindlægjeg skal op i filosfi (C-niveau) her på torsdag og sidder og læser op, men der er noget jeg ikke helt kan forstå. Kant og hans erkendelsefilosofi, mener han at man ALDRIG kan sige noget om verden, og kun om hvordan den enkelte opfatter verdenen? Eller er der noget som er ens for alle? et andet ... -
Hjælp miig ...
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op til psykologi mundtlig eks.... Jeg har nemlig ligt svært ved det, jeg har det på C-niveau ... jeg ved nemlig ikke hvordan jeg skal indrage alt mulig, med Det'et jeg'et , Behaiorisme osv. osv.. kort sagt alle de begreber der nu er , skal jo trække en tekst... -
Budskab Hyrdinden og Skorstens fejeren
ForumindlægHejsa. jeg sidder her og overvejer budskabet i Hyrdinden og Skorstens fejeren, men det er bestemt ikke let. Mit bud er at der ihvertfald er noget med kærlighed indeblandet, men lige præcis hvad budskabet er kan jeg ikke se. Jeg tænkte der måske var nogle herinde der har læst eventyret og kunne k... -
Udled den ene formlen fra den anden?
ForumindlægHej, jeg skal op i muntlig matematik på c niveau i overmorgen. Jeg gennemgår eksamen spørgsmålene og der er kommet noget op jeg ikke har nogen som helst anelse om hvad er! Har kigget i bøger, notater og på nettet uden resultat... Under emnet opsparings annuitet: Gør rede for de to formler og udle... -
Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge
ForumindlægJeg skal op i Natur Geografi på C niveau, og er stødt på et problem. Her er et eksempel: Kan det stigende indhold af CO2 i atmosfæren betragtes som et problem? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet. 2. Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge, der knytter sig til problemstil...
