Søgning på: engelsk disposition eksempel. Resultater: 19501 til 19520 af 43153
-
Matematik hjælper søges
ForumindlægHej :) Jeg skal matematik mundtlig eksamen på a-niveau, og søger i den forbindelse en hjælper til at gennemgå de 22 eksamens spørgsmål sammen med mig. Jeg forventer ved gennemgang at få udarbejdet en disposition till hvert spørgsmål. Meget gerne en dag i næste uge. Jeg har mulighed for ... -
Hjælp til 24-timers eksamen
ForumindlægHej! Jeg går i 2.g, og skal trække emne til 24-timers fysik eksamen imorgen, hvor den ene halvdel går ud på at lave en præsentation af emnet, mens den anden halvdel er en samtale med eksaminator. Er der nogle som har været oppe før, og har nogle gode forslag til, hvad der er godt at gøre? Eller e... -
Eksamensspørgsmål - Blodsukkerregulering og diabetes
ForumindlægMed udgangspunkt i det vedlagte materiale skal du udarbejde en disposition til brug ved din fremlæggelse. Alle dele af opgaven skal besvares, og du skal bruge alle figurerne. Du må gerne inddrage andet materiale i din besvarelse, hvis du finder det relevant. 1) Du skal redegøre for, hvad der... -
Syrer & Baser
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til eksamen her om 2 uger - og jeg er igang med at lave dispositioner til hvert emne.. - Jeg er igang med at skrive om syrer & baser.... Hvad er en syrer helt præcist? Jeg ved godt syrer kan afgive H+-ioner og har en pH-værdi under 7 og en base optager H+-... -
Lighed og ulighed - produkt?
ForumindlægHej studerende. Min klasse er blevet trukket i samfundsfag til afgangsprøven. Min samarbejdspartner og jeg skal aflevere en disposition med en problemstilling og derefter op til en mundtlig prøve. Vores problemstlling lyder således: Er økonomisk ulighed godt eller mindre godt for det danske sam... -
"Den bedste af alle verdener" Leif Panduro
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg sidder lidt fast i min dansk disposition. Jeg har trukket emnet "hverdagsliv i Danmark" og jeg har valgt teksten "den bedste af alle verdener", jeg ved ærlig talt ikke rigtigt, hvad jeg skal stille op med den. Jeg vil gerne hører om der var noge... -
Jan Sonnergaard - typiske træk?
ForumindlægHejsa! Er der nogen, der tilfædligvis kender en masse typiske træk for Jan Sonnergaards tekster? F.eks. at han ofte skriver med humor, som Kim Fupz Aakeson gør. Skal til at analysere Bananfluerne til min dansk afgangsprøve, og jeg har skrevet på min disposition, at jeg ville komme ind på typis... -
Hvordan analysere man en reportage?
ForumindlægHej. Jeg er her for tiden igang med, at forberede mig til den dansk mundtlige eksamen. Og her har jeg så trukket Avisartikler. Jeg har valgt reportagen Må jeg kalde dig 'perker' - http://politiken.dk/kultur/ECE2488761/reportage-maa-jeg-kalde-dig-perker/ I min disposition skal jeg analys... -
Spørgsmål vedr. mundtligt eksamen (Biologi-C)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen, men jeg er lidt udvidende på dette område. Jeg ved at jeg skal trække et spg. Der efter har jeg 24 minuters forberedelse, som jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal bruge på? Skal jeg prøve at læse det, som kan besvare min eksamensspørgsmål eller ska... -
Eksamen, 9 klasse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i fysik på onsdag d. 6 juni. Jeg sidder, og er igang med dispositioner til følgende emner: - Magnetisme. - Elektromagnetisme. - Induktion. - Transformation. - Atom og kernefysik. - Syrer og baser. Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan f... -
Induktion ( Jævn og vekselstrøm )
ForumindlægJeg skal op til fysik på torsdag, og er igang med at lave dispositioner. Jeg sidder fast i emnet Induktion. Min forståelse rækker så langt: Induktion er strøm lavet ved hjælp af en magnet. Og hvis du køre en stangmagnet op og ned i en spole, skaber du en spænding. ( vekselspænding ) - ... -
HASTER: Et forsøg til 'energi og globale miljøproblemer'!!!
ForumindlægJeg har afgangsprøve i fysik/kemi i mogrne klokken 8:00! og sidder lige og laver de sidste dispositioner, men der er bare et emne jeg ikke kan finde noget forsøg ved! Det er "Energi og globale miljøproblemer" Jeg havde overvejet at lave et forsøg med "drivhuseffekten" me... -
Formler til bestemmelse af den absolutte/relative tilvækst, når x får en absolut og relativ tilvækst?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at lave en disposition til nedstående spørgsmål. Du skal behandle vækstegenskaberne ved lineære, eksponentielle og potensielle udviklinger og herunder udlede formler til bestemmelse af den absolutte/relative(procentvise) tilvækst, når x får en absolut eller ... -
Kontruktion af parabel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive mine dispositioner til matematik A eksamen. Jeg skal redegøre for, hvordan jeg konstruerede en parabel, udfra nogle betingelser, jeg selv satte. Sandheden er, at jeg bare indsatte en parabel i Geogebra og rykkede rundt på den, men nu skal jeg altså finde den ma... -
eksamen universet HJÆLP
ForumindlægHej gutter. Jeg skal til eksamen snart og er i gang med at lave en disposition for emnet "Solsystemet og Universet." Jeg skal forklare sort legeme stråling og wiens forskydningslov og de ting der hører med her. Men jeg fatter absolut intet, når jeg læser om sort legeme stråling og S... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
LIGE OG ULIGE FUNKTIONER, HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder lige nu og er fuld i gang med at lave en masse dispositioner til mundtlig matematik, men er gået lidt død i følgende spørgsmål: 6 - Funktioner Der ønskes en kort generel gennemgang af funktionsbegrebet. Herunder skal du komme ind på lige og ulige funktioner. Sp... -
i tvivl om procedure ved mundtlig eksamen i filosofi C
ForumindlægHejsa! Jeg er i tvivl om, hvordan eksamen helt præcist foregår? Jeg har læst mig til, at der er tale om, at man trækker et spørgsmål, der knytter sig til en kendt filosofisk tekst. Men hvordan ville I f.eks. foreslå at en disposition så ud? Hvor tekstnær skal man være, og hvor meget skal være d... -
Elektromagnetisme - indhold?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at forberede mig til fysik eksamen som er på torsdag.. Jeg kan trække elektromagnetisme, og sidder og er igang med at lave disposition dertil, men er usikker på hvad jeg skal have med.. Så er der nogen der kunne komme med idéer? Her kan i se min indtil videre(den ...
