Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19501 til 19520 af 70316
-
Matematik eksamen (Spørgsmåler, hjælp tak) Haster!
ForumindlægHej, jeg skal op til problemregning i matematik (eksamen) Jeg har nogle papirer (problemregning) fra termins/skole, som jeg øver mig i. Jeg har hele facit/svarene skrevet ind i mit hæfte, men jeg har ikke skrevet spørgsmålerne ned ligesom det her: 1) 1.1 "Spørgsmål - Hvordan regner man det ... -
HASTER:systemskift+industrialisering=moderne gennembrud?
ForumindlægHej, jeg forstår ikke hvorfor folk nævner industrialiseringen og systemskiftet når de snakker om hvordan det moderne gennembrud startede?!?!?! -
Optagelsesprøve :S
ForumindlægHi, People! Jeg skal til optagelsesprøve på et gymnasium, og de har så skrevet til mig at jeg skal til mundtligt matematik... Jeg tænkte på om der var nogle som vidste hvad der er bedst at forberede sig til s: ? om der noget vigtigt man skal kunne for at bestå? ps. Er der nogen af jer som ved ... -
HJÆLP - til perspektivering af Gi'mig Danmark tilbage - Natasja
ForumindlægHvad kan jeg perspektiverer til i min mundtlige prøve i Dansk. Jeg har om digte, derfor valgte jeg en af mine yndlings sange; Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. -
Bestem a-værdien
ForumindlægHejjj :) Jeg sidder fast i et spørgsmål, på forhånd tak for hjælpen Bestem a-værdien, så ligningen ax2+x+1=0 har præcis én løsning. Jeg går kun i 8. så i må meget gerne gøre forklaringen så "børnevenlig" som mulig, tak. -
Hjælp
ForumindlægHej. jeg skal lave en stil på tysk om hvad jeg har lavet i min sommerferie.. da det er min første stil på tysk er jeg blank. hvordan skal man starte osv? -
Matematikaflevering - DET HASTER!
ForumindlægDer skal vælges to personer fra 7.C til elevrådet. De er 24 elever i 7.C. a) Hvor mange forskellige kombinationer af to personer findes der? Jens er 7.C's klasselærer og han går ind for ligestilling, derfor skal der vælges én pige og én dreng til elevrådet. Der er 15 piger og 9 drenge, b) Hvo... -
Fransk hjælp?
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der var nogen der havde nogen gode råd til hvordan man skriver på fransk? jeg er en total torsk til det for min lærer i folkeskolen var en heks der ikke ville lære fra sig... :( Er der nogen bøger der er gode at bruge? måske nogle CD'er man kunne lytte til eller noget? ... -
Ventorer i planen
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe med dette -
Hvad bruges disse kemiske forbindelser til?
ForumindlægMin lærer har givet mig et ark, som jeg skal udfulde med nogle række kemiske betegnelser. Men kan ikke finde ud af det!!! fx Hvad bruges FeCo3 til? Hvad bruges HCL til? hvad bruges Ca(NO3)2 til? hvad bruges H3PO4 til? hvad bruges Ba(OH)2 til? Har søgt i langtid, men a... -
integrale af e^1/2x^2
ForumindlægHey, ved mon hvad argumentet for at man skal bruge substuition her. Jeg kan ikke se at vi har en diffirentieret indre funktion? For hvis x^2 diffirenteires,, så er der ikke et andet x som vi slipper af med. -
Cyborgs.
ForumindlægJeg skal til en fremlæggelse diskutere for og imod om det er etisk korrekt, at erstatte sine legmesdele eller organer med maskindele for at blive smukkere. Det kunne være, at man fx. er ked af at have kortere ben, så derfor kan man få dem forlænget, ved at få bygget maskindele ind i sig selv. Jeg... -
Hvad burde jeg få i karater for mit dansk eventyr ?
ForumindlægGeden fører til ægteskab Der var engang en ensom og grim mand ved navn Niller som ikke har nogen børn og som bor helt alene og bruger det meste af sin tid på at v... -
Essay
ForumindlægKære Studieportalen Det er første gang jeg har skrevet en engelsk essay, og jeg ville være utrolig glad hvis én venlig sjæl herinde, ville spilde 20 minutter af deres liv på at hjælpe mig med at rette de mest væsenlige fejl og give mig skrive om mine mangler - Fx. om min opsætning er rigtig. I ... -
Er det rigtigt?
ForumindlægBeregn rumfanget af en kasse der har målene 1m, 3m og 0,5m Giver den ikke 1,5m^3 Skriv en formel for prisen på tulipaner og georginefrø.Når prisen kaldes P georginefrøene kaldes g og tulipanerne t P=g*x+t*x Er det rigtigt? Tak på forhånd. -
RØDOVRE GYM.
ForumindlægHej kender i det, eller går i der? Overvejer at vælge det.. Men ville høre hvad synes i om det ? -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
børnearbejde
Forumindlæghej alle sammmen jeg har en prøveoplæg i historie om børne arbejde. og der er 4 spørgsmål. To af dem kan jeg ikke svare. Om nogen af jer kan hjælpe mig med spørgsmålene. 1. hvilke sociale lag kom arbejdende børn fra ? 2. omkring 1900 var børnearbejde almineligt. Gør rede for væsentlige træk... -
Kreativt produkt til problemstillingen
ForumindlægVi har projektopgave og vi ved overhoved ikke hvad vi skal have som produkt... (vi er ikke så kreative) Som problemstilling har vi; FN’s verdensmål fordrer lige adgang til kvalitetsuddannelse. Hvilke forskelle er der i Pakistan på drenge og pigers uddannelsesmuligheder? Og hvilke konsekv... -
Problem ang. studieretning
ForumindlægHej allesammen. Næste år er jeg så heldig og skal på IBC - HHX i kolding. Har dog et lille problem, som gør mig for og sige det lige ude, stresset. Jeg har i lang tid gået og troet at jeg havde valgt studieretningen: økonomi og ledelse, med et underemne af finansiering i en eller anden form. ...
