Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19501 til 19520 af 178710
-
Bestem overfladet opg a og c
ForumindlægEn som kan hjælpe med denne opgave? Har løst B. Ved ikke hvordan jeg lige løser A og C tusind tak på forhånd! -
Bestem forskriften for A og forventede afsætning.. - HJÆLP!!
ForumindlægHej har en opgave som jeg er helt lost i, så ville hører om nogle kunne hjælp :) for forstår ikke differentialligninger helt. Afsætningen y=A(x) af en bestemt vare ( i 1000 stk.) forventes de første 100 dage efter introduktionen at opfylde følgende differentialligning dy/dx= -0,05y+10 h... -
Fysik A-Historie A, gode emner at skrive om?
ForumindlægJa. jeg går efter/drømmer om at få 12 tal for SRP-opgaven, men det kræver jo selvfølgelig at man har et godt emne, som også interessere en, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive om endnu. Er der nogen der kan komme med nogle forslag til gode SRP-emner? Jeg har valgt at skrive i Fysik ... -
Bede om revurdering? (Engelsk A STX)
ForumindlægJeg har meget svært ved at kunne acceptere mit 4-tal i engelsk A (skrft). Og ja det er en eksamenskarakter. Jeg har ligget til 12 i både engelsk A og B HELE året og har endda afsluttet engelsk skrft. (både A og B) med 12, så synes det her virker nærmest absurd. Burde jeg bede om en revurdering? -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
Fransk eksamens-læsning tilbydes
ForumindlægHej Kom du op i fransk til studentereksamen og har brug for intensive private fransk-sessions med erfaren underviser, så er du velkommen til at kontakte mig. Undervisningen foregår i Hellerup. Sincèrement Thomas -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Musik eksamen c - analyse
ForumindlægHalløj! Jeg har været så svineheldig, at jeg skal op i musik i år. Jeg har trukket sangen Bad, af Michael Jackson. Men jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få den analyseret. Jeg har prøvet at sidde og læse om hvordan det skal gøres, men det har ikke gjort mig klogere på det overh... -
Fysik obligatorisk eksamen
ForumindlægHey!Jeg har så været så heldig at skulle op i fysik her som afslutning på 2.g! Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan eksamensspørgsmålene er udformet. Hvis jeg nu siger, at vores opgivne overordnede emner er:-Introduktion (herunder jorden, tyngdekraft, densitet)-Energi-Strøm og spænding-Materialefy... -
Old, skal til eksamen i morgen.
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der kan hjælpe mig med at få sat det sidste på plads. Har to spørgsmål til Apologien (sokrates forsvarstale)1) Sokraes benytter den sokratiske/dialektiske metode, men hvad går det ud på og hvilket formål tjener det.2) Er der en bestemt grund til at han indrager H... -
Trådløst internet til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg har tit undret mig over... Når nu vores rektor gør os opmærksom på at eksamessnyd og trådløst internet er strengt forbudt og i tilfælde af nogen prøver at gå på internet, så er gymnasiet medlem af en orginisation der overvåger internet trafik over skolerne - er det så bare trusler eller ... -
Engelsk eksamen mundtlig
ForumindlægPERSPEKTIVERING!! Mangler en uddybning af dette. Præcis HVAD perspektiverer man til? -
Bio Eksamen - Minimumslov.
ForumindlægHej Nogen der kan forklare mig princippet i figuren ? .. det er noget med minimumslov og planter.. Jeg er total lost :(( biologibogen.systime.dk/fileadmin/filer/figurer/2.06.jpg -
Freddie Freeloader - Musik eksamen
ForumindlægHej alle sammen,! Kunne godt tænke mig at få lidt hjælp, til hvad i synes jeg skal komme ind på med nummeret: Miles Davis - Freddie Freeloader Hvordan skal jeg gribbe det hele an, er meget i tvivl! Mvh. Mikkel -
Engelsk eksamen - love
ForumindlægHej! hvis jeg skulle recikere at trække emnet 'love/relationsships' har i så nogle ideer til hvad jeg kan snakke om? :-D -
Dansk mundtlig eksamen - Novelle
ForumindlægHvad er de typiske kendetegn for Naja Marie Aidt noveller? -
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til engelsk mundtlig på B niveau. Som I nok ved trækker man en ukendt tekst og har 1 times forberedelse. Man skal derefter perspektivere til en tekst fra pensum. Det jeg har gjort er at skrive lidt til enhver tekst vi har læst i klassen så jeg har mine perspektiveringstekste... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
ENERGI, eksamen imorgen s:
Forumindlæghej IGEN .. er der nogle der kender nogle geniale forsøg til emnet 'energi' ?? hvad der ville være godt at tale om ? ved godt emnet er rimlig bredt, derfor mangler jet hjælp til at korte det lidt .. tak .. -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i AT og tænkte på om nogle af dem der har været oppe har lyst til at dele deres erfaringer og komme med nogle gode råd med hvad man skal og hvad man ikke skal sige? Tror der er mange nervøse mennesker der vil sætte pris på dette.
