Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19521 til 19540 af 33650
-
Kære gymnasieelever: I aner intet om det virkelige liv!
ForumindlægKære gymnasieelever og diverse videregående folkNår man sådan læser hvad der bliver skrevet herinde som en fra det virkelige liv så chokerer det hele sku en.Altså hvem fanden tror i i er?Jeg er håndværker og selvom jeg bor hjemme så lever jeg i det virkelige liv.I lever virkelig i det man med et ... -
Fransk oversættelse.
ForumindlægEr der nogen der kunne gennemgå mine oversættelser hurtigt for fejl? Det ville være rart. Og bær over over med mig, hvis det er helt slemt. ---- B. Répondez à deux des questions suivantes. 2 : Sarah Briot arbejder i salgsafdelingen i det samme magasin som oliver. Hun er smuk, hvilket Oliver o... -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
Er du super god til engelsk? Så vil jeg gerne bede om din hjælp!
ForumindlægHej derude :)\n\nHar haft adskillige afleveringer denne uge og skal aflevere en engelsk oversættelse i morgen, men er gået fuldstændig død, så kan slet ikke finde rundt i præpostitionerne. Ville være dejligt, hvis nogle herinde gad kigge lidt på min oversættelse af teksten og rette den for evt. f... -
Kvote 2 til Universitetet
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte på, om jeg kunne få jer til at kigge på min kvote 2 ansøgning? Det er til KU eller AU, Dansk/Nordisk. I må gerne komme med konstruktiv kritik, for jeg vil virkelig gerne ind. Det skal så lige siges, at jeg er ikke færdig med den endnu, men hvis i har nogle forslag hvad je... -
kan nogen hjælpe mig at rætte min oversættelse?
ForumindlægHej :) håber virkelig at nogen kan hjælpe?Kortlægningen af den menneskelige arvemasse er det største forskningsprojekt i menneskehedens historie. I dag regner optimistiske forskere med, at det i løbet af 15 år vil lykkes dem at lave et komplet kort over rækkefølgen af arvemassens mere end tre mil... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej :) Håber der er en, der har tid/lyst til at rette min oversættelse. Den er lidt lang, men det ville være en stor hjælp. Dansk tekst: På besøg i det gamle land Her følger fjerde brev fra vor udsendte medarbejder i Skotland. Han deltager i en tur, der er arrangeret af Det nationale skotske t... -
Oversættelse
ForumindlægHej Er der fejl i min oversættelse fra DANSK TIL ENGELSK? På besøg i det gamle land Her følger fjerde brev fra vor udsendte medarbejder i Skotland. Han deltager i en tur, der er arrangeret af Det nationale skotske turistbureau for skotsk-amerikanere. I dag kører vi gennem det skotske højland,... -
Hvordan?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til dansk skr. eksame. Jeg vælger altid at anlysere en lit. artikel, men får ikke ret høj karakter, da min lærer synes at strukturen i stilen er ikke god. Hvordan kan man skrive en god lit artikel med en god strukturformel?? Det jeg plejer at gøre er, at jeg går disse ... -
Møde ? Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er blevet kaldt til møde her idag pågrund af ringe årskarakter og dårlig eksame;( Jeg havde dansk Eksamen her idag, men besluttede mig for at melde mig syg på grund af opkast og dårlig mave. Det værste var at jeg idag blev ringet op af min studievejleder som åbenbart men... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Samarbejdpolitik (SVAR HURTIGT)
ForumindlægJeg sidder her med en opgave omkring Danmark under besættelsen og deres samarbejdspolitik. Den består af 3 spørgsmål jeg skal besvarer til min prøve eksamen på fredag!!! Et af spørgsmålene lyder således: "Var samarbejdspolitikken under besættelsen et enestående fænomen i dansk historie... -
Materialisme, idealisme og dialektisk materialisme
ForumindlægMaterialisme Forholder sig til det materielle på jorden og benægter eksistensen af Gud Først arbejder man, så skabes ideerne. Mennesket har ikke fri vilje-bevidstheden er forudbestemt Marx er materialist Idealisme Ideer skabes af sig selv Den sande virkelighed er åndelig af natur-Gud finde... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive min 3. års. AT-opgave, hvor jeg skriver i fagende engelsk og historie. Historie faget er drejet til den samfundsvidenskabelige fakultet, da jeg bruger engelsk i den humanistiske. Mit emne er: Folke mordet i Rwanda, hvor jeg i engelsk tager udgangspunkt i... -
hvad skal jeg perspektivere til?
Forumindlæghej..jeg skal op i historie d. 13 og er sådan næste færdig med, at læse op. Mit problem er, at jeg har svært ved at perspektivere til lignende emner, som dem jeg kan komme op i. Så hvis I kan komme med gode emner jeg kan perspektivere til, kan jeg måske opnå en ordentlig karakter.følgende emner e... -
Vejledning & Råd :(
ForumindlægHej Jeg studerer historie, og skal op til eksamen i slutningen af denne semester. Jeg har faget, Europa i verden, hvor jeg skal op i Vestens oplevelser. Fx antikkens historie, den første civilasation og tidlig græsk historie, Den græske bystat, Alexander d. Store og Hellenismen, Roms grundlægge... -
SSO USA's indtræden i 2. verdenskrig
ForumindlægHey til alle jer derude! Om en lille måneds tid skal vi starte på vores SSO. Jeg har valgt at skrive i historie om "USA's indtræden i 2. verdenskrig" Mit spørgsmål er om der er nogen derude som sidder med nogle titler på nogle rigtig gode og saftige bøger eller gode links om emnet... -
Kildekritik af artikler og statistikker/undersøgelser
ForumindlægHej med jer Jeg er pt. i gang med et AT-projekt omhandlende kommunikation, hvor jeg har sat mig for at undersøge, hvilke ligheder der er at finde mellem Trumps og Hitlers måde at føre politik på. Jeg skriver i engelsk og historie. Engelsk-delen er selvfølgelig let nok at inddrage, da jeg analys... -
AT-opgave; nationalisme i Sønderjylland 1864-1920
ForumindlægHej, jeg skal skriv historie/dansk opgave om emnet dansk nationalisme i Sønderjylland 1864-1920, eller noget i den stil. Er virkelig på bar bund hvad angår mit fokus og min problemformulering og det kunne bare være super rart hvis der var nogle der ville give mig nogle input og idéer til problemf... -
Problemformulering - Hi/Ke
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive en at opgave inden for historie og kemi Jeg er så i det problem at jeg ikke fatter historie åbenbart .. min lærer disser i hvert fald alle de problemformuleringer jeg laver.. så håber på noget hjælp. Mit emne er plastik og vores emne er formuleret således: "Du...
