Søgning på: dansk historie opgave. Resultater: 19541 til 19560 af 180085
-
AT - Almen studieforberedelse. Biologi og dansk metoder?
ForumindlægHej alle! Det er min første AT uge og mine to fag er valgt; dansk og biologi. Overemnet er mad og mennesker og derfor har min gruppe og jeg valgt spiseforstyrrelsen anoreksi og derfor har vi problemformuleringen; Hvordan kan det være at så mange, unge især, udvikler sig en spiseforstyrrelsen ano... -
Hjælp til problemformulering + problemstillinger, dansk + samf, jernbanen/turismen
ForumindlægSom mange andre er jeg i fuld gang med min AT synopsis, men jeg kan ikke helt få min problemformulering + problemstillinger helt på plads. Jeg skriver i samf (B)+ dansk (A), mit gennembrud er jernbanen og som konsekvensen deraf: Turismen. Lidt specielt emne! :) I det danskfaglige inddrager jeg u... -
Opgaver i anvendelse af love og regler for elektricitet
ForumindlægHej er der måske nogen der kan hjælpe mig med at løse opgaven? Tak på forhånd :) Opgaven er vedhæftede -
2 opgaver (mat A)
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med 2 opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) opg 1. I et elektrisk kredsløb har du givet strømstyrken I(ampere) som funktion af tiden t (sekunder): I(t) = 3,2 * sin (0,04 * pi *t) +1,2 Du skal bestemme: a) Den største og ... -
Hjælp til min His opgave
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave om Danmar - Industrialisering og arb jeg har de problemstillinger : Men jeg skal lave en kronologiske ordning i min fremlæggelse og er forvirret hvordan min indholdsfortegnelse skal passe til den røde tråd. Industrialisering, Fabrikken og arbejderne • Industr... -
3 opgaver (små)
ForumindlægHar haft nogle problemer med følgende opgaver og har her stillet mine forslag op til "det korrekte" svar (: Hvis nogen vil være mig behjælpelig og fortælle , hvilke jeg har lavet korrekt og hvilke er forkerte 1000 tak på forhånd !!! (; 1)Forkort ½log 9v^4 – 3log 1 : e1) ½log 9v^4 – 3... -
Obligatorisk Selvvalgt Opgave om Robotteknologi
ForumindlægJeg går i 10. klasse og skal derfor lave OSO, som er en obligatorisk selvvalgt opgave med overemnet: Uddannelse Emnet skal altså tage udgangspunkt i min videre uddannelse efter gymnasiet. Da jeg har i tankerne at beskæftige mig med robotteknologi har jeg valgt det. Nu er problemet så, at lærerne... -
Hjælp til forståelse af opgave med produktpolitik
ForumindlægMin opgave lyder: Produktpolitik I (Produktudvikling) Idéudvælgelse, koncepttest, markedstest, markedsanalyse, introduktionskampagne. I relation til selvvalgt produkt. Så skal jeg vel: - Udarbejde en problemstilling og en problemformulering indenfor det tema, som jeg har fået. - Udvæ... -
Hjælp KEMI - kort opgave
ForumindlægHej Alle. Jeg har tre små "opgaver", ved ikke helt om man kan kalde dem til, men jeg kan i hvert fald ikke finde frem til den rigtige løsning... Det er ikke nogen opgaver jeg skal aflevere eller noget i den stil.. Blot nogle små -tænk selv- som læreren aldrig fik gennemgået, og nu irrit... -
Acetylsalicylsyre - Større opgave
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg ikke kan komme igang med. Opgaveformuleringen lyder således: * Der ønskes en redegørelse for kemiske reaktioners hastigheder, herunder begrebet reaktionsorden. * Redegør for differentialligninger gennerelt og deres anvendelse i kemiske reaktioners hastighedsud... -
EØ - 1. Obligatoriske opgave
ForumindlægHej Jeg skal lave DEL B i min første obligatoriske opgave i empirisk økonomi. Men har svært ved at forstå den del jeg skal lave..:( Den del jeg skal lave er DEL B. som lyder En virksomhed producerer to varer A og B. Der gælder følgende: Omsætning ÅR 1 (1.000 kr.)... -
Resturant opgaver søger hjææælp!!!
Forumindlægmangler at lave opgaven videre. Her er miin første del, mangler en der har nogle gode ideer for hvad jeg ellers burde gøre redde for :S Resturante buget 1 kunde betaler betaler 200 kr. for en hovedret 20% heraf er moms 160 kr tilbage råvarerne 60 kr Kokkene timeløn 150kr.*8 = 1200- ca. 14 mi... -
Fysik opgave til dæmonen
ForumindlægHey! Jeg har været i tivoli, og da vi kom hjem fik vi nogle efterbehandlingsopgaver. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dem, håber der er nogen der kan hjælpe! Opgave 1: Når vognen skal gennem et loop med radius r, skal den have fart på. Det får den, når den kører ned af bakke lige i... -
Nogle der vil rette min opgave?
ForumindlægHej, jeg har lavet en fransk opgave der lyder sådan her: Opg. 3: Écris la lettre suivante:</o:p> </o:p>Paul écrit une lettre à son meilleur ami.</o:p> Situation:</o:p> </o:p>Samedi matin, Bruxelles. Paul a trop bu la soirée avant. Il est toujours un peu ... -
Hjælp til opgave med Nernst ligning haster
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med nedenstående opgave? En patient får en mindre blodprop i hjernen, hvorved der ikke transporteres ilt til et lille område af hjernevævet. Derved stopper produktionen af ATP og Na+/K+-pumpen går i stå i det berørte område. Ti minutter senere er den ekstracellulære ... -
hjælp til analyse af Ondskan mundtlig dansk - side 127-130
Forumindlæghej folkens :) Jeg er igang med forberedelserne til 10. klasse dansk mundtlig eksamen og har brug for jeres hjælp. mit emne hedder HÆVN OG TILGIVELSE. Og jeg har derfor valgt at arbejde med bogen Ondskaben af Jan Guillous. Jeg har fundet et sted i bogen som jeg skal analysere og tale om ... -
Spg. ang. dansk stx mdt. eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk imorgen, derefter bliver jeg student, og i forbindelse med dét, kunne jeg godt tænke mig at vide om man til eksamen trækker en tekst eller et emne? Derudover kunne jeg virkelig godt tænke mig at nogen gad forklare mig forskellen mellem modernisme, realisme (inkl. socialr... -
Forberedelse i tiden inden mundtlig eksamen i dansk?
ForumindlægHej folkens, som i jo nok ved er dansk jo et enormt fag på stx, vi har fx haft 30 forskellige forløb de sidst 3 år! Jeg ville derfor høre om der var nogen, som havde erfaring med hvad der ville være smart at læse op på? Jeg ved godt pensum varierer fra klasse til klasse men tænker mere på ifh... -
Dansk Mundlig Eksam., Knokkelmaden af Henrik Pontoppidan perspektivering
ForumindlægJeg har valgt novellen knokkelmanden af Henrik Pontoppidan til dansk mundlig Eksam, jeg tænker på at novellen indfatter temaer som f.eks. Religion, Ejendomsforhold og individet i samfundet. Jeg tænker på at den kan perespektivers til Franz pander, fordi Franzes mor er f.eks. selv fattig og til si... -
Tjek af problemformulering til Dansk udenrigs- og sikkerhedspolitik efter 1904.
ForumindlægHej jeg har fået tildelt en række kilder: atlantererklæringen, statistik over militære omkostninger og artikler med forskellige synspunkter. Jeg er kommet frem til følgende problemformulering/disposition som jeg godt kunne tænke mig feedback på. Hvilke elementer indeholder dansk udenrigs- og si...
