Almen studieforberedelse (AT)

AT - Almen studieforberedelse. Biologi og dansk metoder?

07. oktober 2015 af Dressen1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle!

Det er min første AT uge og mine to fag er valgt; dansk og biologi. Overemnet er mad og mennesker og derfor har min gruppe og jeg valgt spiseforstyrrelsen anoreksi og derfor har vi problemformuleringen; Hvordan kan det være at så mange, unge især, udvikler sig en spiseforstyrrelsen anoreksi?
 Jeg har ret svært med alle de her metoder, som man jo skal bruge til det her AT forløb. I dansk har vi valgt at lave en kommunikationsanalyse af en pro ana blog og en sproganalyse. Lyder det som noget på rette vej? 

I biologi til gengæld er vi lidt mere lost. Jeg er forstår ikke helt de biologiske metoder, er der muligvis nogle der ville forklare det til mig eller komme med en biologisk metode de har brugt i deres AT fremlæggelse? Eller måske komme med nogle forslag vi kan bruge? Vores problemstillinger er: Hvilket budskab bliver der spredt ud af pro ana blogs? og hvilke andre faktorer kan påvirke unge til at udvikle anoreksi? Kan anoreksi føres videre i generne?
Vi havde dog tænkt en tanke. For på de her pro ana blogs, påstår afsenderen en masse ting såsom, at lugten til kaffe vil mindske sulten, eller hvis man holder sig for øreflippen i en bestemt tid bliver man mindre sulten osv. kunne man bruge en biologisk metode til at undersøge noget af det eller er vi helt af sporet? 


Skriv et svar til: AT - Almen studieforberedelse. Biologi og dansk metoder?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.