Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 19541 til 19560 af 98538
  • renteformlen er en eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion??
  • Er jeg bestået spansk?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg ville høre om jeg har bestået spansk A med karakterne: 4 mundtligt 02 skriftligt -- 00 skriftlig eksamen. Er jeg bestået spansk? Og vil jeg opfylde de optagelseskrav, der bliver stillet med bestået fremmedsporg, på en eventuel vidergående uddannelse?
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ?
  • Spørgsmål fra censor og eksaminator

    Forumindlæg
    Hejsa SP Når man har foretaget sine 10 minutters præsentation af, er det så muligt at censor/eksaminator spørger ind til punkter i ens rapport/skriftlige del som man ikke har præsenteret om til den mundtlige del? Og er der andre råd til hvordan man sørger for en ordentligt SOP eksamen. På f...
  • udledning vs bevise?

    Forumindlæg
    Jeg har dette spørgesmål til min mundtlig STX B eksamen: Redegørelsen skal omfatte udledning af formlerne for cosinus, sinus og tangens i retvinklede trekanter ved brug af enhedscirklen. Hvad menes der med udledning i den samhæng?
  • Hjælp til Idehistorie

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle herinde der har været oppe til en mundtlig idehistorie eksamen? Hvis ja, hvordan gik det? Hvilke ting skal man være særligt opmærksom på? Hvad trækker ned og hvad trækker op i karakter? Tak på forhånd, OBS: Spørgsmålet er sat under kategorien “Historie” da en kategori for i...
  • Trigonometriske funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og er i gang med forberedelse til min mundtlige eksamen her om snart. I Mit spørgsmål bliver jeg stillet dette spørgsmål. Og jeg kan ikke lige se, hvordan jeg skal besvare det. Håber der er en venlig sjæl, der lige kan hjælpe mig.
  • Noveller med intertekstualitet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er en afgangselev i niende klasse, der skal op til mundtlig eksamen i dansk om en måneds tid. Jeg har trukket fokusområdet "intertekstualitet", men jeg døjer med at finde en novelle, der indeholder det. Er der nogen der har nogle forslag? Alt kan bruges. På forhånd, tak! :)
  • Bevis for hastighedsvektor

    Forumindlæg
    Hej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de...
  • Dejlige Danmark

    Forumindlæg
    hey allesammen jeg har trukket Danmark er Dejligst til min mundtlige eksamen og for at forklare emnet kort er det alt det med skagensmalerne. Men jeg tænkte på om nogen havde et godt maleri at bruge ?
  • Outline Drinking Problem in Great Britain

    Forumindlæg
    Hej alle sammen ;D Jeg skal lave en Outline til min engelsk mundtlige eksamen, men er kørt lidt fast. Jeg har valgt et emne og begrundet hvorfor jeg har valgt det. Nogen som har en god idé til hvad jeg mere kan komme ind på. På forhånd tak (;
  • disposition

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal lave en disposition til min mundtlig eksamen. jeg har om the amish (lifestyle) men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om dem.. har i nogle gode hjemmesider eller kan i ikke nok komme med noget jeg kan skrive til min disposition... tak..
  • Noter på synopsis?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, men jeg har dog en kortfilm. Dvs når jeg skal skrive noter til analysen har jeg ikke mulighed for at gøre det, ligesom hvis jeg havde en novelle. Hvorhenne skal mine noter så stå? Bare på min synopsis? Mange tak på forhånd.
  • Hvad er aminer?

    Forumindlæg
    Hej Jeg snakker til den mundtlige naturfags eksamen om nitrit i kroppen. I dét jeg en formel, hvor der bliver brugt aminer. Jeg ville bare høre om jeg kunne få en 9. Klasses venlig forklaring på hvad det helt præcist er :) Tak
  • SRP i Fysik og Historie

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der har lyst til at læse min SRP igennem og komme med lidt feedback? Jeg skal snart op til den mundtlige eksamen, så alle kommentarer til indhold, struktur, formidling eller ting, jeg bør være opmærksom på, vil være en stor hjælp. SRP'en er skrevet i fysik og historie. På...
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • Analyse af en mediebegivenhed

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til dansk mundlig eksamen om en uge, og har virkelig brug for hjælp. Jeg kan ikke finde frem til hvad budskabet med novellen "en mediebegivenhed" af Villy Sørensen er. Har også lidt besvær med hvorfor den egentlig hedder "en mediebegivenhed... På forhån...
  • har virkelig brug for hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har til opgave, på til mandag, at finde en tekst/bog/reklame mm, som har hovedtemaerne ensomhed og fremmedhed. Er der nogle her indefra, der kan komme med nogle ekslemplar, hvor de har læst/set noget med temaet ensomhed eller fremmedhed. Det er til dansk mundtlig eksamen :)
  • Differentialligningsmodel forskudt eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan give et eksempel på en konkret differentialligningsmodel for forskudt eksponentiel vækst? Det er til mundtlig eksamen, og har ingen ide, så det ville være rart hvis nogle kunne svare i dybden og forklarende. Jeg har brugt google, mine bøger og tænkt selv, men kan ikke komm...
  • Funktioner af to variable og differentialregning

    Forumindlæg
    Er der nogen som vil forklare om (ligesom man vil til mundt. eksamen) 1) funktioner af to variable. 2) gradient og stationære punkter og for, hvordan man ved brug af differentialregning, kan undersøge grafens forløb. Gerne to uddybende forklaringer, tak.