Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19541 til 19560 af 56550
-
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
Samfunds fag
ForumindlægKan i være søde og læse det her igennem og se om jeg måske skulle omformalere nogle af mine svar. På forhånd tak Hvad er den primære/sekundære gruppe: En primærgruppe er dem som man sætter først i forhold til andre. Det er som regel familie og nære venner, men det kan også kun være ens venn... -
Opgaver?
ForumindlægNogle der ved hvor lang tid normalen er for at få sine opgaver godkendt her på studieportalen? -
Hjælp
ForumindlægHej alle gode elever!!! Jeg har fået til opgave og analysere det danske ølmarked, og er sindsyg meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an??? Er er nogle som kan hjælpe?? -
USA og Europa - Selvvalgte artikler/eksempler ???!
ForumindlægJeg vil gerne høre om folk har nogle forslag til min analysedel: 2: Foretag en analyse af nogle selvvalgte eksempler, hvor forholdet mellem USA og Europa er omdrejningspunket. Anvend relevante teoretiske modeller og begreber og inddrag Samuel Huntingtons "Clash of Civilizations" samt M... -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-) -
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
I,Robot?
ForumindlægHej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens... -
Bourdieu teori om habitus
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP om fedme i henholdsvis Eng A og samf B, - Jeg skal komme med nogle forskellige sociologiske teoriers mulige forklaringer på fedmeproblemet i USA og Danmark. Men jeg er virkelig gået i stå ved Habitus, er der nogen der kan forklare hvad det betyder? håber må... -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Fattigdom i DK
ForumindlægVurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom? Det er fattigdom i Danmark der skal mindskes. Nogle der kan hjælpe mig her? -
Finanskrise og økonomi
ForumindlægHej folk :) Jeg har skrevet en opgave om finanskrisen og økonomiske teorier. Er der nogen der interesserer sig for dette emne og måske gider at læse om kommentere den? Det ville være en stor hjælp. Mvh. Jacob -
AT-Globalopvarmning
ForumindlægHej, Hvis der er andre som også har valgt at skrive om globalopvarmning i AT, kunne jeg godt tænke mig at høre hvorledes man har valgt at gribe emnet an, da jeg godt kunne bruge lidt inspiration til at komme videre. på forhånd tak... -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
hjælp til metode
Forumindlæghej. jeg skriver i fagene religion og ssamfundsfag. jeg fatter ikke noget af det der metode fis. er der nogen der kan hjælpe lidt -
hvordan man skriver rapport
Forumindlæghej alle sammen. er der nogle der har et godt link eller lignende til hjælp til rapport skrivning. -på forhånd tak -
importerede varer?
ForumindlægHvordan kan man få folk til at spare penge sammen og i stedet for at købe dyre importerede varer? -
STX eller HHX
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal gå på HHX eller STX. Efter en af de to udanelser skal jeg til at tage Cand Oecon udanelsen. Hvad skal jeg vælge? -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
årskarakter?
ForumindlægNår man får årskarakter her snart - lægger man så vægt på hele året, som er gået?
