Studievejledning

Læge

19. september 2017 af sabine2300 (Slettet)

Hvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. september 2017 af Skaljeglavedinelektier

Jeg tror ikke, det gør den store forske,l om man læser HTX eller STX, hvis man gerne vil være læge, så længe man vælger en relevant linje. HTX er nok bedre, hvis du vil slippe for nogle af de ikke så naturvidenskabelige fag. 

Jeg har selv læst STX og starter på medicin til februar. 


Svar #2
19. september 2017 af sabine2300 (Slettet)

Du mener, hvis man gerne vil have nogle naturvidenskabelige fag siden HTX har det.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. september 2017 af Justitia

Du kan man også læse medicin andre steder end KU.


Svar #4
19. september 2017 af sabine2300 (Slettet)

Det ved jeg godt, men det er det, som jeg har tænkt mig at tage. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. september 2017 af Skaljeglavedinelektier

Du kan bare vælge en naturvidenskabelig linje på STX. På HTX slipper man, så vidt jeg ved, bare for fag som oldtidskundskab og religion. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. september 2017 af DrNielsen

Du skal bare have opfyldt de adgangsgivende fag. Der er nogle der læser samfundsfaglig linje og så læser fag op efterfølgende.

Som relativ rutineret medicinstuderende er mit indtryk, at det dog er en fordel at tage en naturvidenskabelig linje på STX. Mange fag bygger videre på matematik, fysik og kemi. Jeg har haft meget stor gavn af at have fysik på højniveau i hvert fald :-)

Slutteligt skal det siges at alle er forskellige, og mit besyv applicerer ikke nødvendigvis til dig :-)


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. oktober 2017 af guzbak

Det er det mest oplagte. Men du kan også tage stx med naturvidenskabelig linje, hvis du ikke vil supplere senere.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Læge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.