Søgning på: Andet. Resultater: 19561 til 19580 af 91205
-
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
Resonans i lukkede, halvåbne og åbne systemer
ForumindlægHvad skal gøre sig gældende for resonans i lukket, halvåbne og åbne resonanssytemer? Og hvad er et resonanssystem -
Gode råd til den mundtlige eksamen!!
ForumindlægHej. Jeg skal her meget snart op til mundtlig eksamen. Hvad kan I anbefalde som er bare vigtigt at komme ind på. Har I nogle gode råd, til hvordan man kan takle hele eksamenssituationen på? Og hvordan fordelt du tiden til forberedelsen? Tak på forhånd! :-) -
Forskelle mellem Obama og Romney
ForumindlægHej jeg har om "issues in America" og så om forskelle mellem Obama og Romney. Hvilke er de største forskelle mellem dem? og hvad står de for inden for "healthcare," "tax system," osv?? :-D Har læst meget om det, men kan ikke helt sætte mig ind i det. Skal bru... -
Integral i excel?
ForumindlægHej, Er der nogen her, der kender til en måde, hvor man kan integrere en funktion i Excel 2016? Nu ved jeg godt at, Excel egentlig ikke er egnet til den slags matematik, men jeg tænkte det kan være der er en måde. Jeg har prøvet at google mig lidt frem og læste at man kan tilføje tilføjelsespr... -
Matlab og Stjerner
ForumindlægJeg skal gengive en figur i matlab (en stjerne). Jeg er naturligvis bekendt med kommandoerne der tegner et polygon vha koordinatsættene for hjørnerne. Men for stjernen er dette jo uoverskueligt, hvis jeg skulle sidde og beregne positionen af fx ti takker mv. Jeg vil derfor hører, og nogle af j... -
Overskydende energi i solceller
ForumindlægHalløj Jeg sidder med et lille spørgsmål der drejer sig om solceller. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde svar på det nogen steder. Ved et solcelle anlæg, hvor der trækkes mindre effekt ud af anlægget end der potentielt gives, hvad bliver der af den overskydende energi? Holder solcellen op med a... -
Konvergens uafhængig af nedre grænse?
ForumindlægHvis er konvergent med summen S så gælder at og så er konvergent, og summen er også S, ikke? -
nelson mandela
Forumindlæghej, jeg har valgt Nelson Mandela som mit selvvalgte emne til Mundtlig Engelsk FSA. Jeg har et spørgsmål. Der står på UVM's hjemmeside "udvise kendskab til kultur-og samfundsforhold i engelsktalende lande". men når jeg nu har om Nelson Mandela, som kommer fra Sydafrika, hvordan ... -
Fortrydelse af valg af gymnasie
ForumindlægHey alle medstuderende, please hjælp mig! Jeg har et kæmpe problem. Pga. tidspres, over at skulle vælge studieretning og videregående uddannelse, valgte jeg i frustration det forkerte gymnasie, og har siden fortrudt. Valget stod mellem STX på henholdsvis hver side, af mit sociale netværk, men har... -
synopse
ForumindlægHej. Jeg skal have skrevet lidt om copyright piracy. Altså hvorfor det er forbudt at downloade sange og film online. Jeg skal have fundet nogle virksomheder der arbejder imod copyrighting men kan ikke finde nogen. Kunne i hjælpe med at finde en? På forhånd tak! -
Vedr. kortfilm; oplæsning
ForumindlægHej alle, Jeg har i forbindelse med afgangsprøven i år trukket fordybelsesområdet: kortfilm. Jeg hælder mellem Valgaften, Ernst og lyset og Life is a bitch. Men jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal kunne udfylde punktet oplæsning, for man kan jo ikke læse op af kortfilm? Kan hellere ... -
Eksamen
ForumindlægHej. Hvad er det etiske dilemma ved embryonale stamceller? Hvad er det etiske dilemma ved fosterdiagnotik? -
Vigtigt! (Engelsk)
ForumindlægHvis jeg nu vil skrive: The history of the Danish flag? skal ''Danish'' så være med stort eller ej? -
Begreber HJÆLP!
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad variabel betyder. Jeg forstår det ikke og det bliver brugt mange gange i psykologi. Fx, man holder en variabel under kontrol undtaget en, da man vil undersøge hvilken betydning variablen har. Jeg har brug for at forstå hvad det betyder og har slået ... -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv... -
ligningssytem
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvordan man løser sådan en ligningssystem? -
gener
ForumindlægHvis jeg er A - dvs. har blodtype A negativ , er jeg dermed fænotypisk rhesus negativt, så jeg kan kun være genotypisk "rr." ikke ? Jeg har dermed et r dvs. en allel fra min mor og en fra min far. Har jeg forstäet det korrekt, og kan i uddybe det evt hvilken blodtype min mor... -
Program til undersøgelse af stile?
ForumindlægHey er der nogen der ved hvd programmet som lærerne er begyndt at bruge, hedder? debrger de til at tjekke om ens stil er kopieret eller lign. og er det måske muligt at downloade programmet? Hader bare tanken om at ens stile bliver gennemtjekket:S -
3 stykker
Forumindlægvil i være søde og hjælpe.. fortæl helst hvordan du gør.. 20+3*(-4)= 16-4*(-5)= -3*(6-8)-22=
