Matematik
Integral i excel?
Hej,
Er der nogen her, der kender til en måde, hvor man kan integrere en funktion i Excel 2016?
Nu ved jeg godt at, Excel egentlig ikke er egnet til den slags matematik, men jeg tænkte det kan være der er en måde. Jeg har prøvet at google mig lidt frem og læste at man kan tilføje tilføjelsesprogrammer i selve Excel, dog lykkedes det mig ikke at finde noget med integration og differentiation.
Håber nogen kan hjælpe!
På forhånd tak!
Svar #1
07. august 2018 af OliverHviid
Hm, nu ved jeg desværre ikke hvordan man ville bære sig ad med det, men må jeg spørge hvorfor det er nødvendigt? Kan du ikke blot integrere vha. et cas-værktøj?
Svar #2
07. august 2018 af nejvelda
Det er nødvendigt, fordi det er det eneste regneprogram jeg må anvende til min eksamen og jeg er desværre ikke, god nok til at gør det i hovedet/hånden.
Svar #4
08. august 2018 af peter lind
Hvis du ikke må bruge et CAS værktøj, er det fordi der forventes, at du udregne det ved håndkraft. At du må bruge exel betyder kun at du kan bruge den til numeriske beregninger. Jeg vil foreslå at du i stedet for at bruge tid til at omgå reglerne, bruger masser af tid på at øve dig i at beregne integraler
Skriv et svar til: Integral i excel?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.