Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 19581 til 19600 af 84944
-
Hvorfor ruller kuglen uden at glide?
ForumindlægHey jeg har svært ved de her 2 spørgsmål. Jeg har nok en ide om opgave 2. Men hvorfor gælder det, at kuglen ruller uden, at glide? Billede er oplaadet! Tak på forhånd. -
Matematik-HJÆLP!
ForumindlægJa jeg har meget svært ved at lave en opgave. På et døgn løber der 749174,4 gram vand ud af en vandhane. Hvor mange kubikmeter, m3, løber der ud hvis vandhanen løber et helt år (vands massefylde er 1000 kg/m3 i dette tilfælde). Indtil videre tænkte jeg: 749174,4*365/1000=273448,66/1000=... -
Forberedelse til Terminsprøver
ForumindlægHej, jeg ville gerne spørge om hvad man kunne gøre for at forberede sig bedst til terminsprøver, da jeg er en lille smule nervøs fordi det er første gang jeg skal til prøve. På forhånd tak :) -
Revaluering/Devaluering korrekt forstået
ForumindlægDevaluering nedskrive værdien af et lands valuta i forhold til andre landes valutaer Virkning:fald i importen-da det bliver dyrere for os at købe andre landes varer. Det bliver billigere for ulandet at købe vores varer. Altså fald i importen og stigning i eksport. Vores konkurrenceevne forb... -
Matematik eksamen Mundtlig
ForumindlægHej Har lige været til Matematik mundtlig eksamen, hvori min lærer og censor var dårlige til at vurderer/give karakterer. Hvorfor? Eksamenen hændte således, at man skulle have en makker, dvs. en gruppe, der bestårer af 2 elever. Vi startede eksamenen og det gik godt, (specielt med mig) det men... -
Historie Eksamen Den Kolde Krig HJÆLP
ForumindlægHej jeg har trukket emnet Den kolde krig i min historie eksamen, jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal opstillige en problem formulering til emnet. mit udvalgte materiale er: "Verden i konflikt" v. Karl-Johann Hemmersam (s.28-29) "Den kolde krig" v. J.Hagel gyldendal 1977 (... -
Matematik A statistik og chi-i-anden test
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ek... -
Disposition.
ForumindlægHej SP. Er der en, der vil uddybe dette yderligere eller komme med links? Vis at en positiv voksende kontinuert funktion på et lukket interval har en stamfunktion og benyt dette til at vise, hvordan man kan bestemme arealer vha. bestem integral. På forhånd tak. -
Linære differentialligninger?
ForumindlægHej Er der nogen, som kan forklare mig, hvad lineære 1. og 2. differentialligninger er? På forhånd tak! -
vands specifikke varmekapacitet - HJÆLP!
Forumindlægheeej! Har lige opdaget, at vi har en fysik rapport for til imorgen, og jeg er helt lost.. Den skal handle om bestemmelse af vands specifikke varmekapacitet, er der nogen herinde der kan hjælpe?:-) -
Respiration i vandløb
ForumindlægHej alle Hvordan kan respirationen i et vandløb påvirke dyrene, planterne - og bare vandløbet generelt? Tak! :-) -
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
analyse, citater og fodnoter/litteraturliste ?
Forumindlægnår man i sin analyse har gjordt det klart hvilken tekst man analyserer og dermed tager citater fra, er kilder i selve teksten i form af fodnoter så stadig nødvendige når man citerer. Hvis ja hvordan skal man lave dem? (vil gerne have konkrete eksempler) er der nogen som vil se om jeg har opstil... -
Hjælp til disposition om radioaktivitet.
ForumindlægHer efter juleferien skal jeg til eksamen i fysik, og jeg har brug for hjælp til en disposition om radioaktivitet. Hvilke emner skal man bare have med? - Evt. nogle gode råd til en god karakter? -
Justified and ancient
Forumindlæghejsa! Jeg er i gang med at akrive engelsk stil, den hedder "Justified and ancient".. er der nogle herinde der har den mindske idé om hvad den handler om? Så ville jeg blive glaad.. tark! -
Pseudo 1.ordens kinetik -hvad gør jeg forkert her?
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
Diameter /radius spørgsmål ...?
ForumindlægJeg har en diameter på 1μm og jeg skal beregne radius. Jeg løser opgaven, men opdager, at de i facit skriver radius til 0,5*10-6 . Hvilken enhed er de nået til, og hvordan har de opnået den værdi? -
Jern(II)sulfat og 7 vand-molekyler?
Forumindlæg"Jern(II)sulfat vil dog binde 7 vand-molekyler, når det danner sit iongitter" Hvordan skal det her forståes? Hvor kommer der her h2o fra og hvordan kan det være i et iongitter? -
Omskrivning af ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser i en matematik bog og har nedenstående ligning - men jeg forstår ikke hvorfor man omskriver med 2 (b)(2a)Håber det kan læses da stregerne til brøken mangler: 2ax + bx + c = 0= 2x + b x = - c a a= 2 2 2x + b x + (b) = (b) - c Hv... -
HJÆLP TIL HALV-FÆRDIG OPGAVE😩😩
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en aflevering og mangler kun de sidste par opgaver, 'men sidder simpelhen fast midt i dem og kan ikke få dem afsluttet?!? Nogen der kan hjælpe ?? 1) grafen for f(x)=ax^2 + 4x + c bestem a og c - jeg har fundet ud af at a= 2 men kan ikke finde ud af til at finde c? ...
