Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19621 til 19640 af 22746
-
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Resultatbehandling af elektromagnetisme
ForumindlægHej Jeg skal til at afleverer mit eksamens projekt til fysik på B niveau, dog har jeg et lille problem, som ligger i, at jeg ret usikker på hvad jeg skal komme ind på under afsnittet resultatbehandling. Forsøget som jeg har udført er, induktion i en spole, og jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind... -
Emner til SRP inden for astronomi
ForumindlægHej :-) Jeg har valgt Fysik A og Matematik A til mit studieretningsprojekt, som jeg skal skrive her til december. Jeg har valgt emnet Astronomi og har overvejet at skrive om Keplers love. Jeg ville høre om der er nogen, som har nogle andre idé til emner indenfor Astronomi også vil jeg høre om... -
Vinkel theta i forbindelse med beregning af kræfter
ForumindlægHej Jeg står og snart skal til eksamen og er efterhånden ved at have styr på fysikken. Der er dog en ting som jeg aldrig helt rigtig har fået fat i. Når man skal beregne kræfter og har en skrå komposant kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge sinus og hvornår det er cos til vinklen. Jeg v... -
Kan du hjælpe?
ForumindlægHej Jeg er en 3.g´s HTXér som skal skrive Studieretningsprojekt om nedbøjnings af bjælker. Dertil kunne jeg godt tænke mig hjælp eller en som ville komme med fif - kunne du evt. tænke dig at hjælpe? Der er meget matematik i det og jeg skal udlede formlerne så en der er god til matematik/fysik vi... -
Ubåd/ballasttanke
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave, a) Gør rede for fysikken der ligger til grund for at en ubåd kan dykke og stige op igen? Inddrag arbejdet på en gas b) Lav en beregning på ballasttankenes størrelse for en u-båd ud fra data på en rigtig u-båd. Jeg har fundet frem til følgende: svar a) Jeg skal... -
Henfald af alfa med polonium 210
ForumindlægHej, har en opgave her som jeg ikke helt kan gennemskue. Nogen der kan hjælpe? :) En person bliver forgiftet med po(polonium)-210. Personen vejer 70kg, og blev udsat for en dødelig mængde på 10 Gy i løbet af 20 dage. Det jeg skal finde ud af er hvor mange alfa-henfald skal der ske i kroppen, f... -
Hjælp..
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave (matematik og fysik), hvor jeg skal løse differential ligningen: Fres=Ft*Fluft hvilket (jeg tror) der medføre: m(dv/dt)=m*g-k*v^2(t) Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal omskrive denne, og hviklen "matematisk" form denne første ordent diff. ligning tilhør... -
Udledning - skæringspunkt
ForumindlægHar også oprettet dette indlæg under fysik, men det slog mig lige, at det passer bedre ind her. Jeg er igang med en større udledning. Udledningen går ud på at opstille en sammenhæng mellem hulradius i et hulkamera og bølgelængden samt brændvidden. Her ses det som jeg er kommet frem til: http://pe... -
løs følgende opgave: -0,0581x^2+x+2
Forumindlæghej hvem kan hjælp med at, løse den opgave en kulgestøder støder sin kugle skråt op i luften. ifølge fysikkens love beksriver kulgen herefter en parabelformet bane. indtil en lander. i et bestemt kulgestød er ligningen for banekurven (parablen) Y=-0,0581x^2+x+ tegn banekurven.(find toppun... -
Bæredygtigt produktion - medicin i landbruget - eller andre emner
ForumindlægHar lige trukket emne i fysik/biologi/geografi eksamen, og fik emnet "bæredygtigt produktion". Jeg vil rigtig gerne skrive om medicin i landbruget, men det er jo lidt svært da det ikke ligefrem er bæredygtigt! Men er der nogen der kunne finde nogle problemstillinger til det alligevel? ... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Hoppende bold
ForumindlægHey guys, jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke helt kan gennemskue, nogen der har et bud på et resultat? Opgave 7; En lille bold hopper lodret på en sådan måde, at den ved hvert stød mod underlaget mister en fast brøkdel e af sin lodrette fart. Antag, at bolden slippes fra hvile i højden ... -
Summation af differentialkoefficienter
ForumindlægNogen der kan vise mig, at denne her regel gælder: \frac{d}{dt}(\sum(f(x))) = \sum(\frac{d}{dt}(f(x))) De bruger reglen i den bog, jeg læser, men jeg forstår det simpelhen ikke. Reglen bliver brugt til at vise impulsmomentsætningen fra fysikken. Så egentlig ser problemet sådan ud: \frac{d}{dt... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med at skrive 3. g.-opgave om harmoniske svingninger i en fjeder, i fagene fysik og matematik. Jeg har læst flere steder, at der er gode argumenter for, at man lægge 1/3 af fjederens masse til den samlede masse. Jeg har dog ikke fundet argumentet i en bog, så derfor kan ... -
Energi w
ForumindlægHjælp til nogle fysik opgaver om energi. På en klar dag er solstrålings intensitet 1000w/m2. En solfanger, der er anbragt vinkelret retningen til solen, har længde 1,2 m og bredde 0,80 m. a. beregn solfangerens areal b.hvor stor effekt modtager solfangeren? en del af den energi solfange... -
Fejlkilder
ForumindlægHej. Jeg har lavet to forsøg. Et med en fjeder hvori der hænger et lod som udfører udæmpede svingninger, og et med fjeder hvori der hænger et lod og er påsat et stort stykke pap under bunden som udfører svingninger. I fysik skal man jo altid nævne fejlkilder, og det er der sikkert også, men jeg... -
Afsluttende opgave i NV - Forbrændingsprocesser
ForumindlægHej alle ! Jeg er kommet til afsluttende NV opgave, med Fysik og Kemi som fag derunder. Min opgave indeholder eksempelvis. "Gør rede for forskellige forbrændingsprocesser" Jeg er kommet til at jeg gerne vil ind på en ting såsom en bil, da jeg mener at det vil kunne være relavant f... -
Kan man dumpe?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamner, jeg har valgt en HF og har fået brev på at jeg meget gerne skulle være optaget hvis jeg består min afgangseksamen. Hvad sker der hvis jeg nu dumper til fysik? Eller mundtlig matematik? Kommer jeg så ikke ind? Jeg har nemlig hørt at man godt kan komme ind på S... -
Synopsis - AT
ForumindlægHej folkens, Vi er stødt på et problem i vores AT-Opgave. Vi er lidt på dybt vand i forhold til hvad vi kan lave et mundtligt oplæg om. Vores emne er Kvantemekanik i fagene Fysik og Dansk. Til oplægget skal vi medbringe en analyse af en tekst som vi har fået udleveret. Hvilke områder kan man k...
