Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19661 til 19680 af 170164
-
Hvad er AT egentlig for noget?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg tænkte bare på, om nogle der kunne forklare mig hvad Almen Studieforberedelse egentlig er? Jeg har nogle konkrete spørgsmål: Får man to fag og skal man så selv vælge et emne, eller får man et emne, og skal man så selv vælge to fag? Skal man til eksamen i det i 1.g? Er ... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
eksponentials funktion injektiv
ForumindlægHej.. sidder og forbereder mig lidt til den mundtlig eksamen som jeg har om nogle dage.. og bliver lidt i tvivl om det er ln(x) eller Log_a(x) der er den injektive funktion til a^x i min læres bevis skriver han det er er ln(x) men ifølge bogen er det log_a(x) så hvad er det ? :P rimelig vigtig... -
(Tvivl omkring konstant N0) Børn ADHD
ForumindlægAf tabellen fremgår, hvor mange børn der efter 1997 er blevet behandlet for ADHD blablabla a) Benyt tabellens data til at bestemme tallene N0 og a ( N(t) = N0· at ) Jeg har her gået på CAS, indskrevet skemaet, taget eksponentiel regression (da N(t) er eksponentiel), og fået N(t... -
Aftagende eksponentiel udvikling + procenter
ForumindlægOpgave 4.020 fra Eksamensopgaver i matematik, b-niveauHar siddet med denne opgave i flere timer nu, men kan simpel hen ikke løse den. Den lyder således (lidt lang intro):I august 1983 udsendte Civilforsvarsstyrelsen et hæfte med titlen "om at overleve". Figuren nedenfor(skriver tallene ... -
Et lille tip til gymnasiestuderende
ForumindlægHej alle. Jeg faldt over hjemmesiden www.eksamensklar.nu og tænkte, at jeg lige ville dele den med Jer andre derude. De laver korte eksamensforberedende kurser i matematik umiddelbart inden eksamen. På kurset vil man ifølge hjemmesiden få opdateret og pudset sine teoretiske kvalifikationer af og ... -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Uddannelse til en økonom/matematiker
ForumindlægHej alle. Jeg er nu næsten halvejs igennem hhx og er begyndt at spekulere på, hvad jeg vil lave bagefter. Jeg har undersøgt UG.dk og fundet frem til forskellige videregående uddannelser, som jeg synes ser spændende ud - især fordi de alle har meget med økonomi og matematik at gøre, hvilket in... -
Krav til at blive læge?
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har efter tids overvejelse besluttet mig for, at jeg gerne kunne tænke mig at blive læge, eller i hvertfald noget i den retning. Det har altid ligget meget til at læse jura senere, og havde valgt en studieretning: Samf A, Engelsk A og Mat B, men den har jeg så ændret ti... -
fordoblingskonstant
ForumindlægPå et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
mat-hjælp igen igen (sandsynlighedsregning)
Forumindlæghey....denne gang omhandler det opgave 7B...http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matasep04.pdf?menuid=151055jeg får a'eren til : 0,2...er det rigtigt?hvad med b'eren... hvordan gør man?og ligeledes c'eren... er lidt på bar bund..håber på hjælp.. -
beviser??
ForumindlægJeg sidder lige og roder med løsningsformlen for andengradsligningen. I min bog er der beskrevet 2 beviser, der når frem til samme resultat, nemlig: x = -b +-sqrt(d))/2a. Hvorfor er der 2 beviser, og er det nødvendigt at lave dem begge til eksamen, eller forventes kun et af dem??? På forhånd t... -
farvestoffer i sodavand
Forumindlæger der ikke nogen der har en rapport om det!! ska til eksamen imorgen mangler dette rapport. . -
Er dette eksamenssnyd?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare af nysgerrighed stille et spørgsmål. Hvis man til en skiftlig eksamen på gymnasiet, går på internettet og chatter med en person om noget, som IKKE har noget med fx selve eksamens opgaver(ne) af gøre, hvad er konsekvenserne så? Bliver man smidt ud? skal man gå om? el... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
Stx matematik b (de foreløbige eksammensæt fra den 18. maj og 24. maj)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamen i matematik b i morgen og ville i den anledning høre, om nogle venlige sjæle ville sende deres eksamensopgaver til mig, således at jeg og andre kunne få gavn af det i forbindelse med vores eksamensforberedelser. På forhånd rigtig mange tak. -
Omregning af karaktere til GPA
ForumindlægHej... Nogle der ved hvordan man kan omregne sine karaktere til den internationale karakterskala GPA? På forhånd tak
