Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19681 til 19700 af 42474
-
Novelle og Den nye ungdomsnovlle.???
ForumindlægHej,(: Er der nogle der ved hvad en traditionel novelle og en ny ungdomsnovlle har tilfælles og ikke har, altså forskellen på dem?? -
How to analyse an English fictive text
ForumindlægJeg skal analysere en engelsk fictiv text, men ved ikke hvordan. Nogen der ved hvilke punkter man skal komme ind på? -
Lykkkens ubestandighed
ForumindlægHvad betyder lykkens ubestandighed? Jeg kan ikke slå det op. Tak på forhånd;) -
Hvad betyder ordet "at brilliere"
Forumindlæg-----||------ -
første eller andenhånds?
ForumindlægHej. Jeg skal op og trække i dag, og ville lige høre hvad er det der karakterisere disse kriterier indenfor kilde kritik? • Første og andenhånds kilder • Primære og sekundære kilder • Private og institutionelle kilder • Hemmelige og offentlige kilder • Levninger og beretninger Jeg håber at der... -
De konservatives placering i Minervamodellen
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skriver opgave, og er lidt splitet. Jeg skal vælge hvilket segment borgere, som stemmer Det Konservative Folkeparti, befinder sig i og derefter analysere. I det blå segment har man lang uddanelse, høj indkomst og går op i prestige, som lyder rigtigt, selvfølgelig... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
Eksamen i folkeskole 2
ForumindlægOkaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D -
Til dem der i STX skr. eksamen valgte den litterære artikel om de to digte
ForumindlægHvordan gik det ?? Synes I at I blev belønnet for at have valgt en af de sværere opgaver, og blev I vurderet til at have lavet en fyldestgørende analyse? -
Den sidste balkjole.
ForumindlægEr der noget billedsprog i den Sidste Balkjole? Og hvad med ydre komposition? -
spanske borgerkrig
Forumindlæghey Har trukket en opg om den spanske borgerkrig. I den ene af teksterne som jeg har læst igennem, står der noget som jeg ik helt kan gennemskue. Der står ordret: På trods af den kommunistiske styring havde brigaderne ingen russisk medlemmer hvordan kan det være? fordi Sovjetunionen havde jo n... -
Account/summary
ForumindlægHej folkens Jeg har prøvet at finde ud af hvad forskellen er mellem en summary og en account men jeg har ikke fundet noget der har givet mening for mig. Min lærer skrev at en account går ud på at man skal forklare noget i grundtræk og har samme niveau som summary men er det ikke bare det ... -
Potensfunktioner hjælp
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe mig med det??:) Opgaven lyder sådan: En funktion er givet ved f(x) = b·xa. Bestem tallene a og b, når det oplyses, at f(1) = 12, og at f(x) falder med 7%, når x vokser med 4%. </o:p> -
Filosofiens tanker på latin?
ForumindlægHvordan oversætter I: - Tiden og rummet/tid og rum vil vare evigt. - Gennem sandhed skal universet herskes. Giv lyd folkens.. Må den latinske ånd være med jer. -David -
Hmm...
ForumindlægHvornår bruger man "economic problems" og hvornår bruger man "financial problems" Derudover skulle jeg spørge om, hvornår man bruger everybody og hvornår man bruger everyone? Tak på forhånd ;) -
Kvasilibertarianisme og libertariansk socialisme
ForumindlægEr der nogen der har et link som kan bekræfte at kvasilibertarianisme og libertariansk socialisme er det samme? Kan man ikke også udover Enhedslisten betragte SF som et kvasilibertarianistisk parti? -
ß - hvordan?
Forumindlæghej, er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver et scharfes s (ss)? før har jeg altid brugt (Alt+225) men det virker ikke med tastaturet på en bærbar, da der jo ikke er de der tal ved siden, som man skal bruge. nogen der kan hjælpe mig? Rudim -
henførende stedord!
Forumindlægheej nogle der vil kigge på de 4 sætninger med henførende stedord? Die Kinder, deren mit der spielen wollen, sind im Garten. Ich habe einen Wagen, ... immer kaputt ist. Der Mann, ... ish gestern besuchte, ist krank geworden. Wo ist der Tisch, den du gekauft hast? har prøvet at lave to af dem, men... -
Drømmen om at blive betjent
ForumindlægJeg ved ikke lige om det er det rigtige sted, men jeg spørger alligevel.. Jeg har en rigtig god ven, som er 18 år, og hun har en drøm om at blive politi betjent, men hun kan ikke blive optaget på hf, hun har virkelig prøvet mange gange, hun ved overhovedet ikke hvad hun skal gøre, derfor har hun ... -
Stile
ForumindlægHvordan laver jeg gode stile synes min skriftlig er generelt dårlig:((
