Søgning på: filosofi c. Resultater: 19681 til 19700 af 60665
-
Afstem
ForumindlægHvordan afstemmer jeg formelen for forbrændingen af kul i et kulkraftværk. -
Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning.
ForumindlægHey jeg er igang med en kemi rapport og aner simpelthen ikke hvordan jeg skal begrene følgende: Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning. Beregn eddikesyrekoncentrationen i den oprindelige eddike, ved at bruge fortyndingsfaktoren. Er der nogen som kan hjælpe?????? -
isoler q1 (stackelberg)
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor jeg skal isolere q1, efter at have taget FOC mht. q1, men jeg kan ikke få det korrekte facit på q1=8 funktionen: FOC: f'q1 q1=8 den generelle formel/løsning er vedhæftet (jeg har omkranset "formlen" med en cirkel) tak! -
Musik
ForumindlægHvad er tonearter og taktarten? -
Ligning
ForumindlægHej. Hvad er en ligning ? Giv nogle eksempler. Hjælp tak -
pH-/mængdeberegning
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med denne opgave? :) -
Bestem sidelængderne
ForumindlægHej alle Måske et dumt spørgsmål, men hvordan bestemmer man sidelængderne i en retvinklet trekant, når man kun kender en katete og arealet. Der oplyses at den ene katete er 6 og at arealet er 24 -
Base
ForumindlægHvordan bestemmer jeg hvilken base der er den stærkeste blandt disse? -
trekantsberegning
Forumindlægnogle der kan hjælpe får oplyst siderne på en trekant og skal ud fra den oplysning finde vinklen a. -
Math
ForumindlægNogle der vil hjælpe? -
Fysik spørgsmål - må min lærer det?
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i overmorgen. Vi har fået tildelt 10 spg som vi skal svare på, men til forberedning ovre på skolen i dag, fandt vi ud af vi havde endnu et spørgsmål. Vores lærer siger at der var sendt en mail ud om rettelsen, men erkender dog at den var glemt at blive sendt. Dokument... -
Ligning
ForumindlægHej, hvordan skal jeg regne denne ligning ud? Jeg ved godt, at ligningen er simpel, men synes bare at svaret ser forkert ud. -
HVORDAN???
ForumindlægHvordan laver man sådan et opgave? Ved ikke hvor jeg skal starte.. -
Trekanter og vektorer
ForumindlægHej jeg ville lige høre om min understående fremgangsmåde til at løse opgaven på er korrekt: -
pH og pOH
ForumindlægHej er der nogen som kan forklar mig på hvilken måde afhænger pH og pOH af hinanden tak -
Funktioner og notation
ForumindlægEn helt alminde funktion (f) der tager et tal ind som input og spytter et tal ud kan vi skrive som: Men lad os nu sige at vi har en funktion g(A,b) der tager en matrix A og et tal b som inputs og spytter en matrix B ud af helt andre dimensioner end A. Hvordan kan man præsentere g så ved b... -
Forklaring på hvordan udregningen er foregået
ForumindlægJeg regner på en overføringsfunktion, men har problemer med at finde ud af hvordan selve udregningen foregår. Dette skal give Er der nogen der kan fortælle mig mellemregningerne for at komme frem til dette. Jeg kan ikke finde ud af hvordan den rækkevektor og den søjlevektor er ganget sammen... -
Bestemmelse af f(x):
ForumindlægHej til Alle derude. Jeg er i gang med denne opgave knap 3 time, og kan ikke komme videre. Vil nogen derude hjælpe med spørgsmår b) med at finde en funktion f(x), som giver antallet af biler, der passerer et givet punkt i løbet af en time. Opgaven: En bil kører med hastigheden x (km/time). Brem... -
Kraftmetoden - Bygningsmekanik
ForumindlægHej Alle :D Er der nogle der kan hjælpe mig med denne bygningsmekanik opgave hvor jeg skal benytte kraftmetoden til at bestemme momentet M_a i den faste indspænding i A? -
parablen er graf for funktionen
ForumindlægFiguren (se vedhæftet fil) viser et tværsnit af en bjergtunnel indtegnet i et koordinatsystem. Den krumme del af tværsnittet har form som en del af en parabel. Tunnelen er 6 m bred og 3 m høj. spørgsmålet er: gør rede for at parablen for funktionen p(x) = -1/3x2+3 please hjælpppp
