Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19681 til 19700 af 48309
-
Jøderne i 2.WW
ForumindlægHar i skrevet noget om jøderne og holocaust??? Måske også noget om jøder i dag? Og jødernes forhold til tyskere i dag? -
SSO - Indledning
ForumindlægHarj, så sidder man lige og har fået SSO, og jeg kom lige til at tænke på hvor lang en indledning man skal have.. Er 10-20 linier nok, eller skal man op på en side? -
Analyse del vigtigst?
ForumindlægHey, jeg ville høre om det kan passe at analyse delen vægter med 50%? -
Hvad så når man er færdig med sin uddanelse?
ForumindlægHey,Ville lige hører om der er nogen der kender en side hvor man kan finde uf af hvad man kan bruge sin uddanelse til?Jeg har nemlig overvejet en ikke så udbredt uddanelses vej... -
novelle
Forumindlæghejsa..skal til at skrive en novelle for første gang i min gymnasietid.. Så jeg har lidt svært ved at huske den helt specifikke definition.. nogle som kan hjælpe mig? -
.HC Andersens evntyr....
Forumindlæg"de røde sko"? Er der nogen der har stiftet bekendskab med denne? Jeg kan ikke finde ud af budskabet... nogen der kan hjælpe? -
Hiroshima mon amour - Nevers
ForumindlægHej..er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg skal til årsprøve i fransk og skal kunne referere teksten hiroshima mon amour - Nevers i bogen Une france forte.Så det kunne være rigtig dejligt hvis en kunne skrive et kort og godt resume af den?Tusind tak på forhånd. -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
The Itch - fortolkning?
ForumindlægHejSkal aflevere stil om "the itch" her på torsdag, og er gået død i fortolkningen. Jeg har specielt svært ved manden - synes han virker lidt speciel, men kan ikke rigtig finde ud af hvorfor og hvad det betyder... Ellers så symboliserer krabberne vel kvinden og hendes følelser, ikk?Håbe... -
Reaktionshastighed og katalyse HASTER!!!!
ForumindlægHej Jeg har et oplæg til imorgen, og blev valgt til, at fremlægge om Reaktionshastighed og katalyse. Jeg forstår ikke emnet, og har virkelig meget brug for hjælp for, at få det forklaret. Der er også kurver som høre til dette emne, som jeg heller ikke kan forstå. Håber I vil hjælpe mig, Please... -
grammatisk spørgsmål -engelsk
ForumindlægKan verbet "possess" bruges i dette sammenhæng og skal "make" være makes/make.The narrator has a light inside him and possess a love, which makes him feel strong.På forhånd tak for hjælpen. -
Essay
ForumindlægHvad synes i om mit essay? og hvad kan jeg gøre bedre eller ændre? -
John F Kennedy
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en engelsk outline/synopse om John F Kennedy, overemnet er rasisme. Er der nogle der har nogle gode hjemmesider. -
Transit ... haster!
ForumindlægHejI min lillebrors klasse har de fået et kapitel hver for til i morgen, i en før i dag ukendt bog. Bogen hedder Transit, og de skal analysere kapitlet uden overhovedet, at have læst de foregående sider.. Hvis der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe mig med at analyserer dette kapitel på 3,5 si... -
Historieopgave - emne
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave og mangler et godt emne.Har tænkt på - Den amerikanske borgerkrig- Slaveri -
Danmarks statistik
Forumindlæghej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl... -
Midt i en jazztid - problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en kronik på baggrund af et uddrag af romanen 'Midt i en Jazztid' af Knud Sønderbye (1931). Jeg har svært ved at finde en ordentlig problemstilling, som jeg kan diskutere ud fra - hvad er det forfatteren ønsker at belyse og stille til debat? -
IMPLICIT og EKSPLICIT???
ForumindlægJeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
Metoder i AT !?!?!
ForumindlægJeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva...
