Søgning på: Engelsk. Resultater: 19761 til 19780 af 23967
-
SRP = MATRIX?
ForumindlægHej alle sammen :) Så er jeg så småt ved at tænke på, hvad jeg skal skrive om i SRP. Jeg SKAL bruge faget engelsk og ellers tænkte jeg at kombinere det med mediefag. Jeg synes at filmen MATRIX er en god film med masser af muligheder - så jeg overvejde at lægge mit fokus på de religiøse aspekter ... -
SRP - det moderne gennembrud; kvindens rolle.
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP i dansk og engelsk, og emnet er "ændringen af kvindens rolle i løbet af det moderne gennembrud" (1870-1920). Jeg har overvejet at bruge "Et dukkehjem" og "My Fair Lady" som primære tekster. Jeg vil gerne høre, om nogen har en bedre ... -
AT farver/bølger/ lys opgave: rettelse/kig
ForumindlægHejsa (: Er her nogen, som vil kigge min opgave igennem? Den er 1 side lang og omhandler farver/lys/bølger osv. Jeg har fået nogle spørgsmål hertil.. men jeg er meget itvivl om jeg har besvaret dem tilstrækkeligt. Opgaven skulle gerne skrives Kort men præcist. OBS: opgaven er på engelsk - men... -
en der lige hurtigt kan rette?
ForumindlægJeg har altså lige to oplæg til min eksamen på mandag.. Ikke så lange, den ene på 1 side og et par linjer, den anden på lidt over en halv side. Begge med halvanden i linjeafstand.. Jeg ville bare lige høre om der var nogen der ville læse dem igennem og rette? Jeg er virkelig dårlig til engelsk o... -
Studie retningsprojekt om homoseksuelle
ForumindlægHej, Jeg står i den situation, at jeg snart skal til at skrive SRO i fagene Engelsk A og Samf B, hvor jeg har valgt emnet homoseksualitet i USA med fokus på anti-gay camps i bibelbeltet eller andre meget religiøse lokationer i USA. I den forbindelse vil jeg gerne læse en bog om noget, der har væ... -
SRP emne - Tysk/Fysik ?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal snart vælge emne til SRP, men jeg er lidt i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge. Mine fag er: - Tysk A - Engelsk A - Historie A - Dansk A - Fysik B - Naturgeo B Jeg vil helst skrive i tysk og så er det jo oplagt at vælge historie, men jeg har ikke lyst til at skrive om ... -
HJÆLP! For sent!!!
ForumindlægHej alle! KÆMPE problem! Jeg skal til mundtlig engelsk eksamen torsdag d 14-6, men jeg er kommet alt for sent igang med mine opgaver. Jeg har 6 opgaver der skal laves, men jeg kan ikke nå dem alle pga personlige årsager. Det handler om Top Toy, eller mere præcist Toys"R"Us. Jeg skal bl... -
Hvor kan man øve Ekstemporal tekster (oversættelser)?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk snart! og jeg er så spændt/glæder mig. En ting som jeg gerne vil øve mig på, er ekstemporal teksterne (oversættelserne. Fordi ordstillingen i oversættelser, er ret tricky efterhånden så jeg vil gerne have det helt "nailed". Hvis der er nogle der kan fortæ... -
Globalisering
ForumindlægHej alle sammen . Jeg skal til at skrive DIO. dvs. jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal koble 2 fag sammen. Vores overemne er GLOBALISERING, og jeg har valget mellem at koble følgende fag sammen: Dansk, Engelsk, Samtidshistorie, International økonomi - er der nogle af jer der kan komme på e... -
Noter
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i engelsk.. så ville jeg høre om nogle lå inde med nogle goder noter fra disse tekster (har prøvet at søge på dem): Shirley Jackson - Charles Penelope lively - Clara's day A.S. Neill - summerhill Morris - Lurie: Home is My sons on death row Daniel Ransom - ... -
Kuglens hastighed
ForumindlægDer er vedhæftet en fil, hvor jeg skal udlede en formel for kuglens hastighed med forskellige bogstaver, der betyder noget for kuglen som radius etc. Det er også svært at forklare præcis, hvad opgaven står på dansk. Men jeg kan ikke se, hvordan det kan være, at v = 2Dπ/θT. Jeg har prøv... -
Emne og Fag
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive studiereningsopgave her i 3.g, og jeg vil høre om nogen har nogle gode ideer til hvilke fag og hvilket emne jeg skal vælge. Kravet er, at jeg mindst skal have et af mine studieretningsfag hvilket er spansk eller engelsk - og så kan jeg ellers vælge historie og da... -
Forstår ikke, er der en som evt kan hjælpe ?
ForumindlægHej, jeg står og skal lave til at lave en Engelsk tekst som lyder således: A: Teksterne i dette modul handler om forskellige livsstile (og de valg, personerne har truffet i deres liv). Beskriv de livstile, du møder i tre af disse tekster (min.500 ord). B Forbered en samtale om forskellige liv... -
NONFIKTION HJÆLP PLEASE.
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har virkelig ikke styr på hvordan man analyserer nonfiktion på engelsk, vores lærer har ikke forklaret det særlig præcist :(!!! Jeg skal nemlig skrive en aflevering, og har brug for din hjælp. Det er sådan at jeg skal: analysere og kommentere en commentary. Den vedrøre... -
Rettelse af 2 sætninger
ForumindlægHey, jeg sidder med en engelsk grammatik aflevering, hvor jeg er kørt lidt fast. Opgaven går ud på, at man skal rette fejlen i sætningerne, og derefter skrive den rigtige sætning. Sætningerne lyder: Some years ago, he learned the Beckham boys how to break-dance. Addicted World of Warcraft player... -
SRP emne?? help
ForumindlægHeeey, så det snart tid til den tidskrævende og hjernecelle dræbende SRP, jeg har valgt at skrive i Samf, A og Engelsk A, Jeg tænkte på at skrive om enten racisme med udgangspunkt i USA, eller livsstil og identitet hvor man bl.a. kunne læse sex and the city mm.. Er der andre der h... -
Growing Up
ForumindlægHej, skal skrive en lille stil om unge i Engelsk. Skal her også komme ind på emnet Growing up/the significance og growing up. Jeg vil gerne have nogle outsider informationer og meninger, så det håber jeg I kan give mig. I må gerne svare på dansk :) - Hvorfor er det at vokse op en betydningsfuld p... -
Spørgsmål til valg af materiale
ForumindlægHej alle sammen!! Til min SRP har jeg valgt fagene Engelsk A og Samfundsfag B, hvor jeg vil analysere bogen “Push” af Sapphire. Jeg valgte at købe bogen, da jeg nok kommer til at skrive i den :-), men indser så at jeg har købt en bog der hedder “Precious, Based on the novel PUS... -
The amish womens
ForumindlægKvinderne de bære en hue, hvis den er hvid betyder det at de er gift. Og hvis de bære en sort, betyder det at de er single - ikke gift. Hvis jeg skal sige min mening på engelsk, at jeg synes det er meget godt, for så går man ikke rundt og kigger på de kvinder der allerede er gifte. For så har de ... -
tekster
Forumindlæghey folkens. Da jeg skal op til min sidste studentereksamen på mandag og ønsker en høj karakterer i det dejlige sprog engelsk, vil jeg lige høre, om der er nogen derude som har gode nota til følgende tekster: - The road to happiness, Betrand Russell - Some are born to sweet delight, N. Gordimer...
