Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19761 til 19780 af 122597
-
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Kan man ændre valgfag i 3.g!! Fra Tysk A til Samf A -> hjææælp
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skrev til gym i går for at få svar om jeg kunne ændre fag: "Hej Peter, Jeg ringede op på gymnasiet i dag for at snakke med dig - desværre var du optaget. Det drejer sig om, at jeg godt kunne tænke mig at få ændret fag fra tysk A til samfundsfag A. Jeg håber meget... -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk... -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
Om jorden
ForumindlægNogen som kan forklare mig, hvad jordens placering er i fysikken? -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem matematik og FYSIK ? (sand, falsk) -
Dansk A - Selvstudium
ForumindlægHejsa, Jeg har i de sidste år været i gang med at afslutte en HF på flex-ordningen. Det er gået fint nok indtil i år, hvor jeg kun manglede Dansk A og Engelsk B. Jeg fik afsluttet Engelsk B, men kom bagud med Dansk A og fik det aldrig indhentet. Det betød at jeg aldrig fik Dansk A afsluttet. De... -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
radioaktivitet
ForumindlægHey .. Jeg hedder Lucas og har et problem. Jeg skal lave en disposition om forskellige emner her op til min fysik eksame. Har lavet i de fleste men mangler radioaktivitet og induktion. Induktion er jeg selv dygtig til så der er intet der. Men jeg ville lige høre om der ikke var nogen søde rar... -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Pleeeeeeeease hjælp mennekser :-).
ForumindlægJeg skal skrive om dansk synopsis, til Dansk b-prøve, jeg har trukket Mobning i film, og jeg har valgt den grimme ælling, hvordan skal jeg gør det, Please hjælp hjælp hjælp ;-). -
Stømstyrke!
ForumindlægHej ;) Jeg er igang med en fysik rapport og har brug for hjælp om strømstyrke. Jeg ved ikke så meget om det så jeg håber i vil hjælpe mig med at fortælle noget om det. På forhånd tak :D -
ligevægtens naturlige placering?
ForumindlægJeg sidder og øver til mundtlig kemi b-niveau. Under spørgsmålet ""kemisk ligevægt og Le Chateliers princip" skal jeg bl.a. omtale: - ligevægtens naturlige placering sammenholdt med størrelsen af ligevægtskonstanten. Hvad menes der med dette? Jeg forstår ikke formuleringen.. -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren...
