Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19761 til 19780 af 48964
  • mat b

    Forumindlæg
    hej jeg kan ikke logge ind på min restudy? jeg går på HF skolen dvs, vi får tildelt en mail hvori vi kan bruge restudy, min mail er : keit0014@thlangshf-vuc.dk men den siger brugeren ikke eksistere nogle som har en løsning?
  • Translokation

    Forumindlæg
    Hej, kunne ikke finde en kategori der hed andet, så tænkte at jeg ville stille mit spørgsmål her. Når man er færdig med sit studie og skal mødes til translokation for at få taget billeder, skal man så have sin hue med? Jeg har taget en 2-årig HF.
  • Om politiskolen

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg har lige et spørgsmål angående om politiskolen. Kan jeg godt tag enkelt fag og vælge de fag man skal have, også derefter søge inde på politiskolen, eller tag en 1 årige HF-forløb også derefter søge ind på politiskolen, når jeg er 21 år
  • Facit til grammatikøvelser?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg er HF engelsk selvstuderende og ville bare spørge om, der er nogle, der sidder inde med facit til de grammatikøvelser i bogen "GET IT RIGHT", som er skrevet af Poul Tornøe. Det vil være en stor hjælp for mig, så kan jeg nemlig se, om jeg har forstået tingene korre...
  • hjælp til at finde en god bog

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske?
  • Mundligt Dansk A !!!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. Mange tak å forhånd.
  • Tale integration fra Martin Luther King

    Forumindlæg
    Hej, er der en der kan hjælpe mig med en god tale fra King, hvor han taler om integration og ikke voldelige fremgangsmåde? helst ikke "I have a dream" Det et til SSO (som SRP på HF), og skal bruge den til at sammenligne med malcolm X´s ballet or bullet. På forhånd tak
  • vækstrate i eksponentiel

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ???
  • Halveringskonstanten i denne opg.

    Forumindlæg
    Jeg aner intet om halveringskonstanten, andet end formlen: 0,5T = (log0,5)/(loga) Men hvordan finder jeg a? Hvordan skal jeg takle den slags opgave fremover? Jeg har vedhæftet opgaven. Opgaven er fra HF MAT C 11. MAJ 2009
  • sekant og tangents betydning

    Forumindlæg
    jeg skal til mundtlig eksameni matematik b niveau på hf..... en af de opgaver vi kan risikere at komme op i er: gennemgang af begreberne sekant,differenskvotient og differentialkvotient. Hvordan beskriver man sekant og betydning? hvad betyder differenskvotient og dens betydning i differentialregn...
  • Litteraturens veje

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal starte på HF her til August, og har fået brev om, at jeg skal købe mig bogen Litteraturens veje. Er der nogen af jer, som har denne bog liggende og gerne vil sælge den billigt? Med venlig hilsen SineKrog
  • Kan man skifte fra 1.g til 1.hf?

    Forumindlæg
    Til studievejledning. Jeg har gået 4 dage i 1.g STX, men overvejer HF. Er der nogen mulighed for at man simpelthen kan skifte fra 1.g til 1.hf? (når jeg nu kun lige er startet) Venlig hilsen Anne Andersen
  • Politiet's krav

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil meget gerne komme ind til politiet, men er lidt itvivl omkring kravene: Der står man skal have en gymansiel udd (hhx, stx, hf, htx) Men skal man have et snit, for at komme ind? eller er der et niveau man skal have, eller er der en prøve man skal bestå, for at komme ind? På forhånd tak!
  • Introducerende artikel

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har en stil for i dansk på HF, og jeg er ikke helt med på den. Der står følgende: Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om reklamers virkemidler. Er der en der kan svare mig på hvad de mener md almenkulturelt tidsskrift? Julie :)
  • distancen ml. centrum og plan

    Forumindlæg
    jeg har plan: 1/7(x-5) + 1/5(y+4) = 0 omskrives til: 1/7x + 1/5y + 3/35 = 0 kuglen har centrum i (0,0,0) og radius r = 5 distance formlen: ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/3d.html hvad gør jeg..???
  • Hvad betyder dette?

    Forumindlæg
    Har du en videregående uddannelse, hvor optagelse kræver HF eller studentereksamen, kan du deltage, hvis du ikke har brugt denne uddannelse de sidste 5 år??? Dvs. hvis jeg har fået mig en bachelor i ha almen, hvad så? kan man ikke deltage?
  • Hvad betyder dette?

    Forumindlæg
    Har du en videregående uddannelse, hvor optagelse kræver HF eller studentereksamen, kan du deltage, hvis du ikke har brugt denne uddannelse de sidste 5 år??? Dvs. hvis jeg har fået mig en bachelor i ha almen, hvad så? kan man ikke deltage?
  • Monsun

    Forumindlæg
    Heej alle sammen.. Jeg går på HF (1 år) Og jeg skal lave en rapport om Monsun, men da jeg var syg da vi lavede den i klassen vil jeg gerne spørge om nogen af jer ved hvad man skal skrive om og hvad Monsun er?
  • Vektor

    Forumindlæg
    Jeg har disse to spørgsmål, er der nogen der kan hjælpe mig med det angående jeg skriver SSO på HF, det retter sig mere til mat a stof. de er vedhæftet her med så kan man se tallene og sådan rigtigt. MVH cecilie :)