Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 19781 til 19800 af 134825
-
Humanbiologi og Cellens Kemiske Komponenter - eksamen
ForumindlægHej SP, Jeg er odontologistuderende på KU. I sidste uge var jeg oppe i 1. semestereksamen (dvs. humanbiologi og cellens kemiske komponenter). Jeg har set på vejledningsbesvarelsen, og jeg er ret sikker på, at jeg består i humanbiologi, men jeg er bange for, at jeg dumper i kemiske komponenter... -
Rette en kort dansk -> engelsk oversættelse igennem
ForumindlægHey :) Er det en venlig sjæl, der gerne vil rette min Dansk til engelsk oversættelse i gennem? Under her, er min engelske tekst, som jeg har oversat. Nederst er den dansk tekst, som jeg har oversat til engelsk På forhånd tak! It may sound like a criminal romance title but it is Charlotte Perkin G... -
Nogle engelsk-genier som vil kigge min lille tekst igennem?
ForumindlægHej Alle sammen Yes, ville hører om der ikke sidder nogle engelsk-genier, som har lyst til, at kigge min lille tekst igennem, og evt rette lidt fejl?? Jeg kan sende dig teksten, hvis du lige skriver din mail. På forhånd tuuusinde tak Mvh Karolie:) -
Mundtlig Eksamen - Vektorer i rummet (2D) - disposition?
Forumindlæg[Mat A] Vores matematikhold skal træne til mundtlig eksamen og har to eksamensspørgsmål til vektorer i rummet: 1) - Regneregler for vektorer i 2D - Redegørelse for hvordan vektorregning kan bruges til at beskrive linjer og cirkler i 2D 2) - afstandsberegning i 2D - skæring imellem ... -
Valg af tekst til eksamen - på bar bund
ForumindlægHej! Jeg spørger lige igen: Jeg har trukket fordybelseområdet "Danmark, danskhed og danskere" i dansk 9 klasse eksamen - og jeg vil gerne høre om nogen havde en ide om hvad jeg kunne tage udgangspunkt i? Altså af tekst (noveller, artikler) osv :) Jeg må IKKE have følgende: Nationalsa... -
Privatlærer/hjælpelærer til mundtlig tysk eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg går i 2.g og skal afslutte tysk til sommer, jeg leder efter en hjælpelærer som kan hjælpe mig til min 24 timers forberedelse til mundtlig tysk eksamen om en måned... Hvis der er nogen som kender nogle, der kan hjælpe eller selv er hjælpelærer må de meget gerne kontakte mig herinde, ... -
Uddannelser med krav om bestået gymnasial eksamen.
ForumindlægHej jer. Jeg har ledt og søgt på nettet efter uddannelser, som -kun- indebærer en bestået gymnasial eksamen, dvs. et karaktergennemsnit på 2,0. Er der overhovedet nogen som kender til uddannelser, hvor det netop kun er ønsket uden noget decideret gennemsnit? Er åben for alt. Eller også bare en te... -
gode råd til eksam-forberedelse...:S
ForumindlægHej med jer :) Jeg går i 3.g og skal op i hele 7 eksamner i år, vil bare lige havve et par gode råde hvordan jeg kan bedst muligt gør mig klare til forberedelse/ eksams-læsning, og hvad kan jg gør for bedst at kunne koncenterer mig under forberedelse :)... Ogggg GOD Påssskeee til jer all... -
[Mat B.] Faktorerisering af brøker med 2. grads polynomier.
ForumindlægJeg har den her opgave der driller mig en del, jeg har set mig blind på den. Føler jeg mangler en eller anden indsigt. Her er opgaven: <equation>u=\frac{3x^2 -12x+12}{5x^2 -10x}</equation> Her er svaret bogen giver:<equation>u=\frac{3(x-2)}{5x}</equation>Jeg kom sådan... -
SRP: Fysik/Engelsk - Den specielle relativitetsteori
ForumindlægHej! Til SRP har jeg valgt denne sjove kombination af fag, der bygger på en undersøgelse af den specielle relativitetsteori. Med mine vejledere har vi besluttet at Fysik skal bruges til at forklare den specielle relativitetsteori, og dertil vil jeg udbygge min undersøgelse med et myoneksperime... -
Ideer til SRP, Biologi A og Kemi B
ForumindlægHej allesammen .. Jeg skal snart til at vælge fag + emne til SRP, men mangler ideer til et super spændende emne at skrive om.. Jeg regner med at skrive i Biologi A og Kemi B , men Biologi A og Idræt B er også en mulighed.. Så hvis der er nogen, der har nogle spændende ideer til emner, må i meget... -
Dansk Eksamen - Romantikken
ForumindlægJeg skal til eksamen i Dansk om ikke ret lang tid og har trukket fordybelsesområdet Romantikken, men jeg er tom for idéer til hvad jeg vil analysere. Det må både være tekster, eventyr, lyrik, malerier osv. bare det er skrevet i romantikken. I klassen har vi arbejdet med "Guldhornene" af... -
Hjælp til tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i tysk mundligt eksamen, og har derfor valgt at snakke om overemnet "Tyskland" med underemnet "Øst og Vest Tyskland". Hvor jeg bla. fortæller om forskellen osv. Jeg kommer også ind omkring komunismen, og min lærer har derfor bedt mig om at finde en tysk tekst s... -
Eksamen ELISA og antistof
ForumindlægKan man godt sige at vores immunforsvar kan skelne mellem egne cellers overflader (antistoffer) og fremmede celle- eller virusoverflader (antigener). Er lidt i tvivl om jeg har forstået antigener og antistoffer korrekt? jeg har også lidt svært ved at forstå forskellen mellem direkte ELISA test ... -
10. klasse mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg hedder Frederik og jeg skal til 10.klasses mundtlig eksamen om 11 dage. Jeg har desvære problemer med dansk fordi der er så mange forskellige ting man kan blive hørt i.Er der nogle der ved et sted hvor man kan se de forskellige ting man skal op i uddybet.F.eks et sted hvor der meget detal... -
Mdt. eksamen religion/fysik
ForumindlægJeg skal op i religion og fysik, så heraf mine spørgsmål:- Hvad skal man gøre til religions-eksamen, for at gøre noget ualmindeligt godt? Hvad trækker op? Og Hvordan foregår det?Jeg er ikke så hård til fysik; er selvstuderende i år i håb om at give det en ekstra tand denne gang, da jeg ikke var i... -
AT eksamen - NASA Spinoffs
ForumindlægHey, nu er det fjerde gang jeg stiller dette spørgsmål, så jeg håber på denne gang at få et svar eller to ^^ Mit emne er: Rejser (overemne) -> Teknologihistorie (Alle de mange brugbare hverdagsting der kom ud af rumprogrammet, de såkaldte Spinoffs, som nasa oprettede og endnu kører.) Jeg h... -
Disposition aus eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal til eksamen i morgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere tiden i forberedelsen, og hvordan min disposition skal se ud. Det jeg selv havde forestillet mig var, at hvis jeg f.eks. trækker en kilde hvor Lincoln holder sin velkomsttale. Så se på perioden op til brevet er ... -
Hjælp - folkeviser til mundtlig eksamen..
ForumindlægHej derude. Jeg har trukket emnet folkeviser i dansk mundtlig eksamen. Jeg har derfor brug for en folkevise, som er nem for mig at analysere, og som egentlig er en god folkevise, uden at være alt for svær at fortolke.. Jeg har igennem året på min skole haft teksten "Ebbe Skamm... -
24 timers eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHejsa. Jeg har idag været oppe og trække emne til mundtlig biologi eksamen (A niveau) og jeg trækker selvfølgelig vandmiljø. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for faktorer, der har betydning for den økologiske vandkvalitet. Man kan vel komme ind på: - vandløbets form (tænker på når man udretter ...
