Studievalg og videregående studie

Humanbiologi og Cellens Kemiske Komponenter - eksamen

31. januar 2017 af sern

Hej SP,

Jeg er odontologistuderende på KU. 

I sidste uge var jeg oppe i 1. semestereksamen (dvs. humanbiologi og cellens kemiske komponenter).

Jeg har set på vejledningsbesvarelsen, og jeg er ret sikker på, at jeg består i humanbiologi, men jeg er bange for, at jeg dumper i kemiske komponenter. Jeg har fået 80 % rigtig i Multiple Choice, men halvdelen af mine besvarelser i kemi-essaydel er helt forkerte. Jeg skal have 50 % rigtig for at bestå.  

Hvis I har været oppe i denne eksamen, eller kender til den, tror I så, at jeg har chance for at bestå?  


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2017 af DrNielsen

Jeg er mediciner fra AU, så jeg kan ikke give dig en sikkerhed. Det jeg kan give, er mit besyv med vedrørende egne erfaringer.

Hos os er det som regel sådan, at hvis eksamen består af flere dele - eksempelvis består den makroskopiske anatomieksamen af både makro og neuro - så skal de enkelte dele beståes hver for sig.

MEN!

Min erfaring er også, at ligger man lige på grænsen så er det stadig ok. Mit indtryk er ikke at de er voldsomt krakilske. Som sagt kan jeg ikke svare sikkert på noget, men er omstændighederne som du lægger dem ud, tror jeg du er udemærket stillet :-)

/J


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. januar 2020 af N0valyfe

Hej Sern. 

Jeg ved godt det længe siden, men endte du med at bestå? 


Skriv et svar til: Humanbiologi og Cellens Kemiske Komponenter - eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.