Studievalg og videregående studie

Uddannelser med krav om bestået gymnasial eksamen.

07. juni 2015 af LouiseJuul (Slettet)

Hej jer. Jeg har ledt og søgt på nettet efter uddannelser, som -kun- indebærer en bestået gymnasial eksamen, dvs. et karaktergennemsnit på 2,0. Er der overhovedet nogen som kender til uddannelser, hvor det netop kun er ønsket uden noget decideret gennemsnit? Er åben for alt. Eller også bare en teknik at søge på disse slags uddannelser, hvis de findes. Tak :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2015 af OnceUponATime

Jep det er der masser af... Men de fleste af dem kræver, at du har bestået de adgangsgivende fag... Men så er der meget få, der ikke kræver en gymnasiel uddannelse. Alle de der kræver en gymnasiel uddannelse kræver faktisk (så vidt jeg ved) nogle adgangsgivende fag, som skal være bestået.

Ellers er der uddannelser som ikke kræver en gymnasiel uddannelse, og de kræver naturligvis ikke nogle adgangsvidende fag.

Hvilke fag har du bestået samlet set? Og hvilke fag, har du haft på hvilke niveauer?


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2015 af OnceUponATime

Se det her link (rul helt ned), for at se uddannelser som ikke kræver en gymnasiel uddannelse:

https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser

Personligt synes jeg, at de mest interessant er: receptionist, data og kommunikationsuddannelsen, ernærringsassistent, SOSO, fitnessinstruktør, kosmetiker, smed, grafisk tekniker, serviceassistent, 

Med gymnasiel uddannelse:

afspændingspædagogik, billedkunst, kognitionsvidenskab (lyder MEGA interessant! Ny uddannelse, så sikkert gode jobs), kristendom kultur og kommunikation, 


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2015 af Jerslev

De fleste studier på naturvidenskab har frit optag.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. juni 2015 af dannysannem

Det kunne være interessant at vide hvilke uddannelses- og erhvervsmæssige tanker du gør dig? hvad interesserer du dig for? mennesker? sundhed? teknologi? ...?

/Danny


Skriv et svar til: Uddannelser med krav om bestået gymnasial eksamen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.