Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19781 til 19800 af 119569
-
HJÆLP
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)= x3 +4x2 −2x−1. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . Hvordan bestemmer man en ligning for tangenten? -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Kan du hjælpe med at læse op til terminsprøve ? SÅ SKRIV!
ForumindlægHej derude ! :) I næste uge (ja, er sent ude) skal jeg til terminsprøve i mat B. Min årskarakter afhænger MEGET,faktisk RIGTIG MEGET, af den karakter jeg får til prøven. Jeg har lidt svært ved matematik og den type der måske liiige skal have det forklaret en ekstra gang ! Jeg kunne godt tænke mig... -
Hvilken vej skal man gå ?
ForumindlægHeeeej folkens. Jeg står her med en afsluttet 9. Klasse sidste år og skal starte på sosu grundforløbet her til august. Mit spørgsmål er om man kan læse medicin og længere fremme blive psykiater med en social og sundheds uddanelse eller skal jeg gå gymnasie vejen og søge ind på uni derefter ?? ... -
studieretning
ForumindlægMin studievejleder sagde at man efter jul kunne skifte retning fra stx til hh, htx, eller hf. Jeg forstår ikke lige helt hvordan man kan skifte til hf da man ikke har taget en 10. klasse eller hg ? -
Fordomme om HF
ForumindlægHej Har hørt mange fordomme om HF såsom der studerer mange ældre folk, stx etc ser ned på hf af en eller anden grund osv. og vil gerne høre nogen med egens erfaring hvordan det er at gå på HF -
Hjææælp! Vigtigt!
ForumindlægJeg skulle lige høre om jeres mening. En skoleelev hvis genemsnit er på 4 og som ikke får mere end 4, skal til at vælge gymnasium! Hvad ville i anbefale til sådan en elev? HHx, HG, HTX eller STX eller noget helt andet? Og vedkommende tinker seriøst til alle fag! -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg vil rigtig gerne, øve mig på Dansk A skriftlig eksamen. Derfor spørger jeg, om der er nogen herinde, der kan hjælpe mig, med at give mig links eller pdf til gamle eksamenssæt. Det er lige meget om det er fra STX, HF eller HHX. Tak på forhånd! -
Gymnasieskift
ForumindlægHej med jer Jeg går lige nu på en STX i 1g, men jeg vil rigtig gerne skifte til HHX, da det lyder mere som mig, og da min studieretning ikek rigtig fanger mig og har min interesse. Men ved i om dette er muligt så langt inde i skoleåret? På forhånd tak -
snit på 7 .
ForumindlægEr det godt? svar det til 9. ? -
Overflade areal af en postkasse
Forumindlægjeg skal finde overfladeareal af en postkasse som er sammensat af et rektangel og to halvcirkler. Cirklerne har radius r, siderne i rektangel er 2r og højde h. Bredden er 10 h jeg skal finde overfladearealet af postkassen udtrykt ved r og h? -
Beregning af eksamengennemsnit
ForumindlægHej Studieportalen Mit spørgsmåk lyder således: Hvis man har 5 A fag, og søger ind indenfor de to år, kan det så passe at man kan gange sit gennemsnit med 1,11? Hilsen Peter, og tak på forhånd:D -
Kandidat på CBS?
ForumindlægHej. Nu skal jeg til at søge ind på en bachelor på CBS, men jeg har hørt, at bacheloren på CBS egentlig er ret ligegyldigt, og at det mere er kandidatgraden samt de individuelle træk (netværk, erhvervserfaring, karaktersnit) som tæller. Det sidste giver jo sig selv, men når det kommer til kandi... -
Bestået?
ForumindlægHej jeg har haft matematik på b niveau i gymnasiumet og afsluttede med 00 mundtlig og skriftlig der gælder for 0.75 hver men jeg har læst det op på b-niveau på gsk hvor jeg fik 02 og 04, er jeg eller er jeg ikke bestået matematik b ? -
Dumpet mat - hvad sker der?
ForumindlægJeg går i 2.g og dumpede min matematik B mundtlige eksamen. Jeg har fået 4 i mundtlig årskarakter og 7 skriftlig. Hvad sker der ved det? Skal jeg så læse mat B op eller har jeg så stadig min matematik B eksamen? -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
Induktiv metode - Deduktiv metode
ForumindlægHvad betyder henholdsvis Induktiv metode - Deduktiv metode i forhold til matematik? -
Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.
ForumindlægJeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er. -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo...
