Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19801 til 19820 af 29788
-
Engelsk dis.
ForumindlægHej, jeg er en 16-årig pige, der går i niende klasse - og jeg har en disposition, der skal gøres færdig inden tirsdag og ja, jeg er gået meget i stå. Jeg har valgt at snakke om Heroes, men jeg ved egentlig ikke hvorfor. Jeg synes det er noget spændende at snakke om, osv - men jeg kan ikke rigti... -
Reportage af en tur
ForumindlægHej. Har store problemer med at skrive min reportage og det med at formidle stemninger osv er tydeligvis ikke min stærke side. Jeg skal skrive en reportage om min tur til Tyskland men har meget svært med at komme igang med at skrive videre... vil gerne høre om det måske er smart bare at skrive e... -
Engelsk outline: Emnevalg?
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal vælge et emne til min outline i morgen. Har bare svært ved at vælge et emne, som skal være godt, spændende og indeholder en masse gode ting. Emnerne: Young Americans Survival Human rights Shakespeare School shooting Husk: man kan vælge taktisk ... -
HJÆLP! SRP - Om trainspotting (film)..
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange 3.g'ere , som snart skal i gang med at skrive SRP... Jeg har valgt engelsk og samf som fag. Mit overemne er "Unge og misbrug". Mit værk bliver filmen Trainspotting, som jeg tager udgangspunkt i, også jaa.. - tager noget mere "alment" efterfølgend... -
Andengradspolynomium
ForumindlægNu er det lang tid siden jeg sidst havde om andengradspolynomier. Sidder med en opgave omhandlende det: Om et andengradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7, 4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. Jeg ved, at formlen hedder a (x - x1... -
eksponeltiel udvikling
ForumindlægJeg skal benytte den nedstående tabel til at bestemme forskriften for f. Jeg kan ikke huske hvordan man regner det på min lommeregner så tænkte der måske var nogen der lige gad :) Årstal-2002 -2003 -2004 -2005 -2006 DHN -6,697-7,160-8,137-8,408-10,538 I modellen antages det at DHN som funktion ... -
Kreativt produkt - bander
ForumindlægHej. :-) Vores overemne er: Nutidens samfundsproblemer i Danmark - og vi har så valgt at skrive omkring bander. Vores problemformulering er: Hvad kan der gøres for at komme bandemiljøet til livs? Vi har ikke rigtigt nogle ideer til hvad der kreative produkt kan være, så vi vil væ... -
OSO opgave - Ejendomsmægler
ForumindlægHejsa .. Jeg går på efterskole i 10. klasse og vi har fået til opgave at skrive et projekt om en uddannelse og et erhverv vi ønsker os. Jeg har derfor valgt ejendomsmægler, da jeg finder det enormt sjovt at arbejde med mennesker og penge. Jeg kunne måske godt bruge noget hjælp til et par ting. Ma... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Allesammen. Min lærer er lige startet på emnet "differentialligninger" som jeg rent faktisk har lidt svært med. Måske fordi det er helt nyt. Jeg sidder med en opgave, som jeg ikk ved hvordan den skal løses. Hvis nogle af jer vil hjælpe mig med den første vil jeg være meget taknemli... -
Udregning af tryk i jorden?
ForumindlægHej Jeg sidder og kunne rigtig godt tænke mig af vide hvor langt man skal ned i jorden for at få 100 atm's tryk? Har prøvet at google lidt frem og tilbage, men synes ikke rigtig der kommer noget frem. Så tænkte om der var nogen som var rigtig seje og kendte en måde at udregne dette eller mås... -
Bog rapport !
ForumindlægHello folks! Sagen er den, at jeg skal til at skrive en bograpport/litterær artikel om en bog. Der er dog specifikke krav til bogen: Den skal være fra 1980'erne og op efter, også skal den være ikke-dansk litteratur, men oversat til dansk naturligvis. Nogen der kan hjælpe med at nævne spændend... -
Hjælp ..
ForumindlægHeej :) Hele min klase har fået en "svær" matematisk opgave for og vis en af os i klassen finder svaret giver læren sodavand xDD Og jeg har selv siddet i og prøvet at løse denne her opgave men det går ikke specialt godt så jeg vil høre om i måske kan hjælpe opgaven lyder sådan her 9 (... -
spytamylase.
Forumindlæg• Hvilken effekt har temperaturen på spytamylase? • Hvilken effekt har pH på aktiviteten af spytamylase. Sammenlign resultaterne med pH-forholdene i mavesækken. Hvorfor er det vigtigt at få tilført amylase fra bugspytkirtlen og ikke kun fra spytkirtlerne i munden? • Hvilken effekt ... -
åbne delmængder
ForumindlægDer står et sted i min bog: Systemet af åbne delmængder af M, kaldet C(M), opfylder: ∅,M∈C(M) det forstår jeg ikke - måske fordi jeg ikke er med på notationen. Betyder M∈C(M) ikke at M tilhører C(M)? Hvorfor skulle den nødvendigvis gøre det, hvis C blot er en mængde a... -
AKUT - standbyplads
ForumindlægHej allesammen! Jeg fik sidste år en standbyplads på Farmaceut, og nu da jeg skal til at søge, kan jeg ikke finde mit tilsagnsbrev. Jeg har både undersøgt min digitale post og E-mail. Jeg er ret bange for ikke at få pladsen. Jeg er ellers ret sikker på, at jeg ikke har slettet noget som helst. ... -
Analyse af avisartikel
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle der måske kan hjælpe mig med at få lavet en god analyse af avisartiklen (Da Brian Larsens nabo blev stormet og erobret af politiet) Jeg ville også gerne lige høre om der var nogle der kunne fortælle mig lidt om de nederstående punkter. 1. Fx noget ... -
Studere internationalt hjemme i Danmark
ForumindlægHej med Jer Jeg overvejede længe at studere et år i udlandet efter ferien. Men jeg har vaægt at starte på Odsherreds Efterskole. Det er en international efterskole, med søsterskoler flere steder i verden. Og de har startet en global linje for Iværksætteri hvor man både kommer til at studere en ... -
Jack London Darwanisme Vs. Socialisme
ForumindlægHej allesammen. Håbede at der måske var nogen som kunne hjælpe. Jeg skal skrive om Jack London i SRP og der er noget jeg er i tvivl om. Jack London var en stor socialist, men han var besat af Darwins teorier, hvilket kommer til udtryk i hans bøger fx. "Call of the Wild" Men diss... -
Supplering
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en student som er overvejende over for at supplere nogle fag, herunder matematik. Men spørgsmålet er hvorvidt der er stor forskel på at supplere på Niels Brock (hhx) eller KVUC (stx), ift. matematikken. Kommer selv fra stx, men måske er der nogle som ved bedre ift. pensum,... -
Smeltning
Forumindlæg1 kg is har temperaturen -50 grader, og er opvarmet til 0 grader, der er brugt 100kj til at opvarme den, og yderligere 200 kj til at smelte den, jeg skal så finde ud af hvor meget energi der er brugt til at smelte isen ? Ved ikke om det er denne formel jeg skal bruge: Ls (vand) = 334,4 kj/kg e...
