Studievejledning

Supplering

03. juli 2019 af Lampee

Hej allesammen.

Jeg er en student som er overvejende over for at supplere nogle fag, herunder matematik. Men spørgsmålet er hvorvidt der er stor forskel på at supplere på Niels Brock (hhx) eller KVUC (stx), ift. matematikken. Kommer selv fra stx, men måske er der nogle som ved bedre ift. pensum, om det er nogenlunde det samme eller vil det blive svært for en stx elev at tage Niels Brock matematik på A f.eks. :))


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2019 af KlogeÅse

Hvis du tænker på GSK, så er Matematik A i princippet det samme.
I dit sted ville jeg kigge på de andre forskelle på Niels Brock og KVUC og på noget så banalt som hvilken af skolerne du lettest kan komme til undervisningen (transport mv).


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juli 2019 af PSXL

Jeg tog selv HHx-matematik A og senere STX-matematik A. Der ér forskel. 
Pensum er ikke ens (ikke da jeg supplerede i for et par år tilbage). Jeg er selv STX'er og selve eksamenssættene bærer præg af HHX-"sprog", altså termer som jeg ikke selv var så bekendt med. Jeg kunne sagtens klare mat A på HHX, men jeg foretrak nu STX. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. juli 2019 af float

Hej PSXL

Læser du stadigvæk medicin på sdu, og såfremt følte du at modul B2 var svært?


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. juli 2019 af PSXL

#3 Jeg læser medicin på AU nu, men har læst på SDU også. Det var ikke et let modul, og jeg endte faktisk også selv med at dumpe den første gang, men kom stærkt igen til reeksamen. Så det handler meget om bare at sætte sig ned og terpe alle de latinske betegnelser og remser

Brugbart svar (0)

Svar #5
13. august 2019 af mettemettemette

Jeg tog Mat A på Niels Brock som supplering og fortrød det. Som HFer var pensum meget anderledes. Der var meget fokus på handel, og en stor del af pensum var ukendt land for mig. Jeg bestod, men det var en trist oplevelse. De fleste på holdet var også HHXere, der havde taget 10 klasse sammen så det var meget indforstået og handelsskoleagtigt hvor man lagde vægt på det praktiske hvor jeg savnede den mere teoretiske matematik.


Skriv et svar til: Supplering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.