Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19801 til 19820 af 77388
-
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO9;en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Risalamende sandsynlighed
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave at lave en fremlæggelse om min jul. Herunder skal jeg bl.a. lave en udregning og finde et facit til hvad sandsynligheden for at jeg får mandlen nytårsaften. Hvordan skal jeg lige gøre det? Bonus info: Vi er 9 personer om en skål risalamende, med en hel mandel i... -
Matematik B-niveau
ForumindlægHey Folkens Nu har jeg så fået 4, 4 i årskarakter i matematik, da min lærer er en idiot. Kun 1 i klassen har fået 10 resten har fået 7 og derunder. Hvis jeg først tager matematik på B-niveau efter gymnasiet, kommer den karakter jeg får til eksamen i mundtlig matematik så til at betyde noget for m... -
KERNEENERGI???
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, jeg har styr på alle de emner jeg kan trække udover kerneenergi, jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave og hvad jeg skal fortælle. er der nogen som har en god ide, vil jeg være dybt taknemmelig hvis i skrev det herinde. tusind tak .. -
Induktionsforsøg
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op i fysik:( Men har lidt svært ved at forstå induktionsforsøget, den hvor man har fire spoler , og man skal putte magneten i hver spole og derefter trække den op. Jeg forstår den ikke, da der også er noget med syd pol og nord pol, ? har det noget med frastødning og tilt... -
potensregneregl
ForumindlægHej jeg har brug for noget hjælp til en opgave med potenser. hvad giver x^½ i dette tilfælde 9^½ -
Terminsprøver
ForumindlægHej folkens.. :) Jeg skal til terminsprøver i næste uge.. Ville bare høre om der er nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre og skal kunne i de forskellige fag.. Skal op i dansk (lytte, og læse) stil og diktat, matematik (færdigheder og problemregning), engelsk (lytte og læse) + stil.... -
Hjælp til udregning af tværsnit
ForumindlægHej. Jeg sidder og døjer med en opgave der lyder sådan her:beregn tværsnitarealet af et firkantet stål, hvor dimensionerne er 20×20 cm.Er der en venlig sjæl der måske kan hjælpe og komme med en forklaring på hvordan man gør? -
Dansk årsprøve
ForumindlægHej med jerDen skriftlige årsprøve i dansk er opgaveformuleringen genbrug fra tidligere år eller skrives der nye??I såfald at opgaveformuleringerne er genbrug kunne man så forestille sig at det er opgaveformuleringen, fra studentereksamen 2003 der bliver brugt i år?? -
,Lektier til den 3. Januar
ForumindlægEr der nogle der har fra side 1-21 i gut gemact? -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spændend... -
Hvad er definitionen på en stræber;)
ForumindlægMidt i alle de seriøse og spørgsmål, tillader jeg mig at komme med et useriøst indlæg;) Håber i vil bidrage med flere. 1 - Sidder forrest i klassen, med bøgerne og noterne fremme i hver time 2 - Nikker ivrigt, hver gang læren siger noget 3 - Er fast inventar hver uge i lekt... -
Lytteøvelser
ForumindlægNogen der ved, hvor på nettet, man kan finde lytteøvelser som kan downloades??? (9-10 klasses niveau) -
HJÆLP HASTES !!
ForumindlægHej! Jeg skal supplere fysik her d 8 jul - 5 august. Jeg modtog et brev hvor der stod jeg var blevet optaget d 12 juni. Inde på minsu.dk står der at man senest skal søge SU sidste dag i måneden. Vil det sige at jeg senest kan søge her d. 30 juni? Har søgt forkert uddannelsessted ved en fejl. S... -
disposition: El-lære
ForumindlægHej, Jeg skal op til Fysik (A) mundtlig, og jeg ved ikke rigtig hvad der er relevant at tage med i emnet "El-lære" jeg har lavet en disposition men ved ikke rigtig om jeg skal have andet med og hvad jeg kan perspektivere med. jeg vil gerne hører om nogen af jer synes der mangler noget ... -
Penalty Fare
ForumindlægVille bare høre om der måske sidder nogen derude med engelsk eksame opgaven fra sidste år i gymnasiet. "Penalty Fare" ? I så fald, ville det være kæmpe meget en hjælp hvis i gad lige at skrive det.På forhånd tak -
Hosekræmmeren - Hjælp hurtigt!
ForumindlægHvilken novelle kan man perspektivere Hosekræmmeren til? Skal bruges til eksamen på mandag, så håber i kan hjælpe hurtigt :) Er der forresten nogen der ved i hvilken bog man kan finde hosekræmmeren, fx Falkenstjerne?
