Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 19821 til 19840 af 33233
  • Konstanter a og b

    Forumindlæg
    hej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven?
  • Eksamen Mat B - disposition

    Forumindlæg
    Hej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle
  • HJÆLP, Mat B-EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle
  • f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c

    Forumindlæg
    Hejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen
  • opg 3031

    Forumindlæg
    Har problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt?
  • Erhvervsøkonomisk projekt

    Forumindlæg
    Hej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...?
  • Eksponentielt voksende funktion

    Forumindlæg
    Jeg ved, at T2=3 og (5,20) og (8,40) Hvis jeg skal beregne f(x)=10 Jeg ved, at f(2)=10 Men hvordan kan man regne det ud matematik Tusind tak på forhånd
  • Det gyldne snit

    Forumindlæg
    Heey. Er der et sødt mennesker der vil redegøre for det gyldne snit og give mig et eksempel på et maleri hvor det gyldne snit er benyttet.? Jeg kan nemlig risikere at komme op i det gyldne snit i mundtlig matematik på mandag.
  • tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24

    Forumindlæg
    hej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected]
  • rapport

    Forumindlæg
    hey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det
  • Blækregning til eksamen?

    Forumindlæg
    Hey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla
  • trigonometri

    Forumindlæg
    skal op til mundtlig eksamen på hhx i matematik. og her er et af de spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. det lyder sådan her: Fortæl om betingelserne for, at man kan beregne en trekant, og i hvilke trekant-typer, man anvender henholdsvis sinus- og cosinus-relationerne.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :)
  • Eksamensopgaver mat A htx

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak
  • Optagelses

    Forumindlæg
    Jeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-)
  • sumkurve, statistik, grupperede observationer

    Forumindlæg
    Hvor mange procent af skruerne har en længde mellem 15 og 17 mm? Jeg har det her spørgsmål i min matematik aflevering og jeg er lidt i tvivl om hvad man skal gøre. Jeg har tegnet en sumkurve inden, men skal man så bare finde ud af hvor mange procent henholdsvis 15 og 17 mm har også fin...
  • Andengradpolynomier

    Forumindlæg
    God aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik
  • Lektiehjælp med betaling

    Forumindlæg
    Søger seriøt lektiehjælp matematik c-niveau hurtigst muligt gerne med betaling. Jeg har fået udleveret eksamespørgsmålene og ville forbedre mig på dem. Mit pensum er funktioner,geometri,startisk og procent/rente.
  • Andengradsfunktionen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og forbereder mig til min Matematik eksamen og falder over et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal komme ind på følgende: Hvordan kan differentialregning bruges til at bestemme toppunktet? Nogle der kan hjælpe mig med det? Venlig Hilsen Philip
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig!