Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19821 til 19840 af 36005
-
Metode i biologi
ForumindlægJeg har valgt et emne om vaccination mod livmoderhalskræft. Jeg skal fortælle om et forsøg, hvor man undersøger en udtaget celleprøve for kræft. Teoretisk ved man bl.a., at en stor cellekerne er karakteristisk for en kræftcelle og udfra sådanne teorier vurderer man, om der er tale om en kræftcell... -
Årsprøve - sidehoved ?
ForumindlægSkriv "årsprøve", fag (f.eks. samfundsfag), dato, dit fulde navn, klasse/hold (f.eks. SAH3), nummer (f.eks. X 15) på alt udleveret papir. Kan ikke forstå, hvad der menes med: SAH3 og 'x 15' ? Okay, måske et dumt spørgsmål, men nogle, som måske kan hjælpe? -
METODEBRUG- historie
ForumindlægHej- er der nogen der ved, hvordan man skal forklare det historiske metodebrug? -
Tidsforlængelse
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem med forståelse af tidsforlængelse: Vi har to inertialsystemer S og S' For S bevæger et ur i S' sig med farten v (nærmer sig c) For S' bevæger et ur i S sig med farten v (nærmer sig c) Begge ure befinder sig i ligeværdige inertialsystemer, så hvilket u... -
Global opvarmning - biologi - Metode
ForumindlægHar valgt at lade min afsluttende AT-synopsis omhandle 'global opvarmning' i fagene biologi/samf. Har afleveret synopsen, men skal op til forsvar d. 9. I den anledning ville jeg gerne uddybe mine metoder. Her er mit udkast til de biologiske (naturvidenskabelige): Oprindeligt har man bru... -
Nær fremtid
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad nær fremtid er? Og hvordan man bruger det, på foreksempel sådan en her sådan Skal du arbejde med kreditkort? Tak på forhånd -
Proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægDu skal forklare hvad der menes med proportionalitet og omvendt protionalitet. Indbefatter dette et bevis? Og hvordan kan man forklare størrelserne? På youtube forklares det nærmest udelukkede ud fra eksempler. -
Det gyldne snit - HJÆLP
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem det gyldne snit og det gyldne rektangel? -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ? -
Databog
ForumindlægI min databog så er der et uendligt tegn ude for 2-methylpropan-2-ol's opløslighed i vand. Hvad betyder tegnet? :) -
Relativ brydningsindeks
ForumindlægHej Er der nogle af jer, der kan forklare mig, hvad det relative brydningsindeks er for noget? Vi har lavet et forsøg, og den reciprokke værdi til den lineære grafs hældning, hvilket siges at være det relative brydningsindeks, har jeg fået til et tal større end 1. Men den teoretiske giver u... -
tidligere engelsk genitiv
Forumindlæghej nogle der ved hvilke engelske genitver der har været før den nuværende med 's, ' og of -
MO diagram
ForumindlægHej når man skal lave et MO diagram hvordan er det så man ved om det er sigma/pi eller sigma/pi 'sjerne'? -
Nykritisk metode
ForumindlægSkal lige have noget på plads. Ved nykritisk metode forstås da, at det udelukkende er teksten der er fokus på - altså tegnsætning, sprog osv. Er der i en nykritisk metode ikke plads til fortolkning på selve litteraturen? -
Andengradsligning
ForumindlægKan nogle ikke forklare mig hvad andengradsligning går på? har aldrig fattet + give et par eksempler, altså hvordan man regner det D: -
HJÆLP LINKS I FODNOTER?
ForumindlægHej Er der lige hurtigt en der kan forklare hvordan linksene skal være i fodnoten? skal man bare sætte linket ind eller? mange tak -
Newtons 1.lov
ForumindlægNogen, der kan forklare mig Newtons 1.lov (Meget pægagoisk)? :) "En partikel, der ikke påvirkes af kræfter, eller af kræfter med resultanten nul, vil enten bevæge sig jævnt og retlinjet, eller ligge stille" -
Regneregler for integralregning?
ForumindlægJeg bliver i et eksamensspørgsmål bedt om, at gøre rede for integralregneregler? Jeg vidste ikke, at der fandtes sådan nogle - har ledt i bogen, og søgt på nettet - men intet.. :( -
Guld
ForumindlægHej Jeg sidder her, og gøre rede for anvendelsen af guld, Men jeg kommer til at tænke på, om man overhoved kan lave smykker af 24 karat guld? Fordi jeg mener at 24 karat guld er for blødt til man overhoved kan være i stand til at fremstille smykker ud af det. Tak på forhånd :D -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar...
