Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 29671
-
PROBLEMER MED MATEMATIK! (Og.. fysik/kemi).
ForumindlægHalløj, Jeg skal op i 9. klasse her efter sommerferien, og jeg er meget opsat på at forbedre mine karakterer - markant. Jeg klarer mig utrolig godt, både i dansk, engelsk, samfundsfag, historie, osv. - Generelt de fleste samfundsfaglige & sproglige fag. Dog har jeg en del problemer med nat... -
Metode ???
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp til metode afsnittet Her er mit metode afsnit, 2. Metode Jeg har arbejdet i fagene samfundsfag og naturgeografi, som hører under fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab. Jeg har anvendt induktion på bl.a. statistikker fra energistyrelsen og naturgeograf... -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
en kort beskrivelse af,Kriminalitet i samfundet
ForumindlægHej alle sammen herinde på studieportalen. :) som det gode menneske, som jeg selv er, så vil jeg gerne give en hurtig forklaring på dette emne i samfundsfag på C- niveau. " Det kan være nogen af jer herinde ikke helt forstår, hvordan begreberne i temaet Kriminalitet i samfundet, forstås ... -
Er der ikke en venlig sjæl, der vil hjælpe??!
ForumindlægHey. Her til sommer skal, jeg til have Dansk A og Engelsk B på HF i Aarhus C. Jeg er ikke berettet til ordblindsundervisning eller at kommer på ordblindshold. Det har gjort at jeg fik 02 i Psykologi C og Samfundsfag B i år. Begrundelse for den dårlig karakter “usikker”. Jeg uddannet SOSU-hjælper... -
Er der ikke en venlig sjæl, der vil hjælpe migEr der ikke en venlig sjæl, der vil hjælpe mig?
ForumindlægHey. Her til sommer skal, jeg til have Dansk A og Engelsk B på HF i Aarhus C. Jeg er ikke berettet til ordblindsundervisning eller at kommer på ordblindshold. Det har gjort at jeg fik 02 i Psykologi C og Samfundsfag B i år. Begrundelse for den dårlig karakter “usikker”. Jeg uddannet SOSU-hjælper... -
Hjælp til studievalg
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, og jeg er lige nu i Australien, hvor jeg er udvekslingsstudent, sm svarer til 10 klasse, men jeg ved ikke hvad jeg vil efter. Jeg ved at jeg vil på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken linje. Jeg har indtil videre meldt mig ind på linjen, bioteknologi A, matematik A og f... -
Haster
ForumindlægHej ALLE, håber der nogen derude der kan hjælpe mig. Igår eftermiddags fik jeg et brev fra universitet, hvor der stod at jeg ikke havde dokumention for at jeg opfyldt adgangskravene. Det jeg bare ikke kan forstå er ud af 6 steder jeg har søgt, er det ... -
Musik uddannelse uden musik i gymnasiet
ForumindlægJeg står i den situation at jeg lidt for sent har fundet ud af at jeg har valgt den forkerte linje i gymnasiet. Jeg går i 3.g nu og min linje er engelsk, samfundsfag og psykologi. Jeg skulle have valgt engelsk, samfundsfag og musik i stedet. Jeg ønsker en musisk uddannelse efter gymnasiet, men ef... -
Selviscenesættelse Hizb-ut-tahrir
ForumindlægHey alle derude, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samf... -
AT 2011 Selviscnesættelse Hizb-ut-tahrir
ForumindlægHey alle derude, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samfun... -
AT 2011 Selviscenesættelse
ForumindlægHey alle, I årets AT eksamen har jeg valgt at sætte mit fokus på Hizb-ut-tahrir. Opgaveformuleringen lyder "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle" Fagene jeg har valgt er Samfundsfag ... -
The Truman Show, AT
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal til at have et Almen Studieforberedelsesforløb (AT), hvor overemnet som sagt er "at være på". opgaveformuleringen lyder således: "Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller... -
Eksamen i geografi c - ikke gennemtænkt?
ForumindlægHej Ville lige høre jeres meninger ift. geografi c eksamen på HF. Her har jeg fået 10 emner jeg kan risikere at trække. Herefter skal jeg fremlægge i cirka 10 minutter, og så have dialog ca 15 min. En af mine emner lyder: Gør rede for den demografiske transitionsmodel. Vurder Danmarks og N... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) el... -
Lektiehjælp m.m. tilbydes
ForumindlægHej alle :) Jeg er en 19-årig pige, der får min studenterhue her til sommer. I den anledning vil jeg meget gerne tilbyde min lektiehjælp i dansk, engelsk, samfundsfag, biologi, fransk og historie - eventuelt vil jeg også gerne hjælpe med at lave afleveringer - større (SRO, dansk/historie osv.) ... -
Mundtlig fremlæggelse
ForumindlægHej Guys :) Jeg skal op i AT på onsdag, og jeg er i gang med at lave min mundtlige fremlæggelse. Jeg skriver i samfundsfag og fysik og har emnet: Overvågning - hvor min problemformulering er følgende: Problemformulering: Hvordan kan GPS overvågning påvirke børn, som bliver overvåget af deres ... -
Fordele i valgkamp store partier vs små
ForumindlægHej allesammen, jeg søger råd fra et samfundsfags geni :) Der er et spøgsmål i samfundsfag, som jeg ikke kan finde svaret 100% på. "Diskuter hvilket magt et stort parti som Socialdemokratiet og Venstre har og kan bruge, sammenlignet med et lille parti som Enhedslisten eller Radikale Venstr... -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
Generelle spørgsmål om SU og fag
ForumindlægFra Januar 2015 og til juni 2015 har jeg 22 timer, hvilket akkurat ikke er nok til SU, da grænsen er 23 timer. Men derudover skal jeg i denne periode også skrive min SSO og EPR, som gør at jeg til sommer 2015 kan færdiggøre min HF. Mit spørgsmål: SSO + EPR tæller ikke med, som noget antal timer, ...
