Geografi

Eksamen i geografi c - ikke gennemtænkt?

03. juni 2019 af Alrighty - Niveau: C-niveau

Hej

Ville lige høre jeres meninger ift. geografi c eksamen på HF.

Her har jeg fået 10 emner jeg kan risikere at trække. Herefter skal jeg fremlægge i cirka 10 minutter, og så have dialog ca 15 min. En af mine emner lyder: 

Gør rede for den demografiske transitionsmodel. 
 
Vurder Danmarks og Nigerias demografiske udvikling og diskuter de fremtidige scenarier for befolkningstallet. Hvilke forskellige udfordringer står de to lande overfor?
 
Reflekter over og diskuter sammenhængen mellem erhvervsudviklingen og byudviklingen.

Som eksempel kan det nævnes, at man i samfundsfag på b niveau får en række emner man kan trække, og så har man 24 timer til at forberede en lige så lang fremlæggelse og eksamination som den i geografi c.

Med geografi c-eksamensformen betyder det dog at jeg skal egentligt skal forberede 10 forskellige fremlæggelser (da der jo kun er 24 minutters forberedelse når du har trukket). Det virker ekstremt for mig, og det kunne virke som at eksamensformen ikke helt er gennemtænkt og måske mere burde være som den i samfundsfag. Hvad tænker i?

Mvh


Skriv et svar til: Eksamen i geografi c - ikke gennemtænkt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.