Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19881 til 19900 af 40954
-
Tyyyyysk
ForumindlægHeey Guys. jeg har lige brug for hjælp her. Jeg er gået i stå med at oversætte en sætning fra tysk til dansk. kan i hjælpe mig. Sætningen er : " Hun har især syntes godt om teksterne".??? -
Én tysk sætning
ForumindlægDansk: "Raceloven er blevet indført."Mit bud: "Das Rassengesetz ist einführt geworden".Jeg tvivler på, at det er rigtigt! -
Redegørelse/rettelse
ForumindlægNogle der er friske på lige at læse min redegørelse igennem til min samf opgave? Den skal redegøre for det danske og det amerikanske politiske system med fokus på det præsindetposten -
En simpel sætning
ForumindlægEr denne sætning skrevet korrekt og hvad betyder det på dansk? because as long as she has determined she can choose her own fate -
Hjælp - Spansk!
ForumindlægOversættelse fra DAnsk til SPansk. har selv forsøgt, men håber der er en der gider at rette det igennem, da jeg er i tvivl mange steder..Dansk: da Paco og Iván er på jagt.Spansk: cuando Paco y Iván están de cazaDansk: En anden landarbejderSpansk: Otro trabajador (er det ik rigtigt at der ska være... -
Novelle om identitet og selvværd
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket emnet "identitet og selvværd" til dansk mundtlig eksamen, og leder efter en god tekst - gerne en novelle. Nogle gode forslag? -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Det moderne gennembrud
Forumindlæghej jeg skal op i dansk eksamen i det moderne gennembrud. og jeg har tænkt mig at tage ørneflugt af henrik pontopiddan . men er der nogle der kender en anden tekst som jeg kan perspektivere ørneflugt til ? -
Oversættelse til latin
ForumindlægHej :) er der en begavet hjerne som kan oversætte dette til latin (ugen google translate eller noget andet lort) Dansk: Det vil glæde mig at se dig/Jer til mit studentergilde Latin: ?????????????? Mvh emilh -
Dativ? Akkusativ?
ForumindlægHej, Jeg har nogle tysk lektier, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk, og mit spørgsmål er, hvordan ved man, om en sætning står i dativ, akkusativ, nominativ o.s.v? TrineLE -
da/hi opgave
Forumindlæghej allesammen. Jeg skla skrive en dansk og historie opgave, jeg har om individets tid 1960-2001, jeg skal skrive en problemstilling, som jeg har svært ved. nogen der kan hjælpe? -
Reglerne for Verbal-kongruens
ForumindlægHej er lidt lost... håber der er nogle der ka hjælpe lidt. Hvordan kan man Forklar reglerne for verbal-kongruens (overensstemmelse mellem subjekt og verbum) På englesk / dansk terminologi (hvad betyder ordet?) ? -
hjælp
Forumindlægjeg skal lave en opgave i dansk, det skal være en kronik og armadillo, tænkte på om der var nogle herinde som har arbejdet med filmen armadillo? og om jeg kunne få lov til at se jeres opgave? -
Kunne du tænke dig at rette min stil?
Forumindlæg:D Jeg er ikke den bedste til dansk. Så det ville være rart hvis een gad at kigge den igennem, helst een der kender til de forskellige perioder i litteraturen. Det er en fortolkning og analyse. :) -
Kommaøvelser
ForumindlægSkal op i dansk eksamen i morgen, har ikke rigtigt noget at tag mig til... Så jeg vil gerne spørge om, hvis i kender nogle godt hjemmesider, eventuelt kommaøvelser, så vil det være meget rart :) - Tak på fohånd.. -
Hvad er moral og magt?
Forumindlæghar nu siddet her og tænkt længe, vi skal i en dansk stil finde ud af hvad moral og magt er iforhold til stressede forældre, et stresset miljø for børn.. og kan ikke komme på noget. hjælp har sat min opgave med i, -
Hjælp til tysk sætning
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad denne sætning betyder på dansk. "Das kommt an bei den Mädchen nicht so gut an." Hjælp på forhånd tak. -
Nogen forslag?
ForumindlægNogen som har et forslag til et emne til en dansk stil. Jeg skal skrive en avisartikel, som er aktuel dvs. inden for de seneste mdr. eller oppe i tiden. Nogen forslag? -
overenskomst
ForumindlægHej... er mit bud godt nok eller er jeg forkert på den ?? Hvad er LO ? LO er en faglig hovedorganisation i Danmark, for 17 danske fagforbund. Hvem er medlem af LO De 17 fagforbund, der er medlem af LO er: Fagligt Fælles Forbund (3F), ca. 382.000 medlemmer HK/Danmark (HK), ca. 375.000 medlemm... -
Genretræk
ForumindlægEr der nogen der kender nogen genretræk i krimier...?? JEg er i gang med en dansk opgave, hvor jeg skal nævne nogen af de genretræk der er i krimier... Please help me... På forhånd tak...
