Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19881 til 19900 af 52678
-
Nihilistisk Folkeparti
Forumindlæghttp://www.nihilistisk-folkeparti.dk/mrk.html Skal grine eller græde, eller græde af grin? -
Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)
ForumindlægHei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne... -
Fremlæggelse om Eem-tiden???
ForumindlægHejsa Jeg skal fremlægger om Eem-tiden Det her den problemstilling jeg skal tage udgangpunkt i i min fremlæggelse. Hvad er eem-perioden (mellemistiden) og hvad betyder den for klima researchen. Hvordan finder jeg information om det ?? Ved ikke hvordan jeg skal fremlægge om det og... -
Ide til opgave
ForumindlægHej Er det muligt at lave en opgave hvor elektrisk strøm, spænding, modstand og effekt er med i samme opgave? Altså det skal være en normal opgave hvor der også må være beskrivelse osv. jeg kan nemlig ikke finde på noget, hvor alle ovenstående elemter er med og hvor alle skal beregnes. Kan ... -
Resonans
ForumindlægHvad betyder resonans sådan helt præcist? -
( DET ER TIL FÆLLES FAGLIGT FORLØB - NATURFAG ) HASTER!!!!
ForumindlægHej! Min ven og jeg vil gerne vide hvad disse "begreber" betyder, og helst ikke fra Wikipedia/dårlige google ting, men helst med egne ord. :D Beliggenhedsenergi-potentiel energi; Elektrisk energi; Varmeenergi-termisk energi; Kemisk energi; Strålingsenergi-lysenergi; Tak på forhånd... -
elektromotorisk kraft HJÆLP!
ForumindlægHey:) Min lærer begyndt at sætte U0(den elektormotoriske kraft) til at være U(spændingen) i en opgave, hvilket jeg ikke forstå hvorfor... nogle der evt kan forklare hvorfor? -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
hjælp til halveringstid
ForumindlægDer skal udføres forsøg med halveringstid, og laves modelberegninger pa° nogle af de mulige katastrofescenarier ved Fukushima-ulykken. -
Beregning af opdrift på et fly
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal beregne opdriften på et fly, men har lidt problemer med det da jeg ikke kan finde nogen generel densitet på luft. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Fission/Fusion
ForumindlægHejsa ;) -Hvad er fission/fusion i det hele taget? -det siges at det er det modsatte af hindanden ? på hvilke punkter? -
Halveringstid
ForumindlægHej! Jeg har lidt svært ved at forstå hvad halveringstid er, og hvad det går ud på, og hvad det er der sker. Tak på forhånd! :) -
Forberedelse til HTX
ForumindlægEr der nogen som går på HTX som kan komme med noge ideer til hvordan man kan forberede sig? Skal have Mat A - Fys A som linje. Hvad gennemgår man i de to fag i løbet af de 3 år? Hvilke emner? -
Potensfunktionen
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne spørge om: 1) hvad potensfunktionen kan bruges til, fordi den skifter karakteristika med hensyn til a9;s størrelse. Altså, når: - , så foretager potensfunktionen andengradsfunktionens form. - , så foretager potensfunktionen den omvendte proportionals form. - , så for... -
Besvarelse fysikolympiade 2011
ForumindlægHej alle :) Jeg var til Dansk Fysikolympiade 2011 forleden og har netop fået min opgave tilbage. Desværre gik jeg ikke videre. Tænkte på om der er nogen herinde der evt. har en besvarelse af opgaverne? Især havde jeg problemer med opgave 4, så ville gerne have et bud på hvordan den løses :) -
Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig
ForumindlægHej jeg skal til at skrive SRP i fagene kemi b og Historie A emnet omhandler Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig er der en som kunne hjælpe med problemformuleringen og det som hører med dertil? tak på forhånd -
SRP - Biologi A
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere fag og emne til SRP og er for at sige det mildt rimelig lost. Jeg skal skrive i faget biologiA og derudover har jeg kemiB, idrætC, relC, samfC, oldC, historieA, danskA, matematikA. Jeg har på det seneste overvejet hudkræft, men ved ikke hvilket fag jeg skal koble... -
SRP- DØØØØØ
ForumindlægHej folkens.. Dem som har skrevet SRP .. og har god erfaring med det .. Vi skal snart til i gang med SRP vores studieretningsfag er Engelsk, Samfundsfag, Psykologi Jeg tænkte på at vælge "Skoleskyderi" School shooting .. Fag som Engelsk & Psykologi Men problemet er skal jeg vælg... -
Tungt og letopløselige salte
ForumindlægHvordan ville det påvirke resultaterne af forsøget, hvis forsøget blev udført med varme saltopløsninger (f.eks. ved 90 grader C)? (hint: tjek opløseligheder af jeres tungtopløselige salte). ? Kan i ogs sætte en kilde ind hvor i fik jeres svar fra?! ASAP!!! -
Udrag fra opgave (filosofi)
ForumindlægJa her er et lille udrag fra en opgave jeg har lavet:D Håber virkelig at i vil læse den for det er min første rigtige opgave som jeg har skrevet i filosofi! HUSK: jeg kan godt tage imod kritik!:) Jeg åbnede mine øjne, men lukkede dem igen. Jeg skulle til at gå, men jeg satte mig ned. Jeg ville væ...
