Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19881 til 19900 af 62610
-
Ladies and gentlemen
ForumindlægHej.Jeg ville bare lige høre, om nogen havde skrevet stilen "Ladies and gentlemen"mangler lidt inspiration.Håber nogen svarer -
Analyse og fortolkning af Jesper wung-sungs " den sidste fyr"
ForumindlægSkal lave en analyse og fortolkning af Jesper Wung-sungs "Den sidste fyr" fra Tretten tynde teenagere. Nogen der kan hjælpe? F.eks hvilken rolle spiller havenissen? Hvorfor tager hun den med til Thøger? -
HJÆLP TIL OLD - Musepåkaldelse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse om Homers Iliade, og der er jeg stødt på ordet "musepåkaldelse". Hvad betyder det? -
Historieopgave - emne
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave og mangler et godt emne.Har tænkt på - Den amerikanske borgerkrig- Slaveri -
Tysk redemittel
ForumindlægHej alle sammen, Hvis nogle skulle ligge inde med nogle gode vendinger/sætninger/redemittel til eksamen, vil jeg meget gerne have dem. Jeg skal til 24-timers eksamen i Tysk B snart, så det ville betyde meget, hvis i vil dele disse. Jeg tænker især på sætninger, der kan hjælpe med at holde samta... -
Danmarks statistik
Forumindlæghej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl... -
Spørgsmål til SF
ForumindlægHej :) Tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med det her Hvilken ideologi SF tilhører og hvorfor Hvem de centrale personer er i SF -
Midt i en jazztid - problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en kronik på baggrund af et uddrag af romanen 9;Midt i en Jazztid9; af Knud Sønderbye (1931). Jeg har svært ved at finde en ordentlig problemstilling, som jeg kan diskutere ud fra - hvad er det forfatteren ønsker at belyse og stille til debat? -
National identitet - problemstillinger.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet 9;9;National identitet og selvforståelse9;9;. Jeg har allerede opstillet følgende problemstillinger, men tænkte om nogle har nogle gode idéer til andre eller evt. omformulering af disse to til et? Jeg forsøger at have fokus på ... -
ting til skr. eksamen i dansk.
Forumindlæghej - jeg tager følgende ting med til eksamen i skr. dansk i morgen.Gads lille LeksikonPolitikens ordbog med etymologiFremmedordbogSamfundsLexSociologibog (samfundsfag)Etik (religion)Hvad vil i mene at jeg mangler? -
Selvmodsigelser i menneskerettighedserklæringen af 1789
ForumindlægHej,Jeg sidder og skriver historieopgave i disse dage, og har om den Franske Revolution og menneskerettighedserklæringen fra 1789.Jeg har læst at denne skulle indeholde selvmodsigelser, men jeg har ikke selv kunne finde dem hidtil. Er der nogle af jer som kan give nogle eventuelle eksempler? -
"Famine" af Sinead O9;Conner
ForumindlægHej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O9;Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
IMPLICIT og EKSPLICIT???
ForumindlægJeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
Metoder i AT !?!?!
ForumindlægJeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva... -
Haster... !!!
Forumindlæghej jeg har om vikingetiden, og har lige opdaget en opgave vi skal lave.. og jeg ved intet om vikinge tiden så det ville være dejligt med lidt hjælp . – hvorfor den kom - hvorfor den havde flere faser - hvorfor den stoppede - hvilke levn har vi i dag ? på forhånd tak -
Sætning
ForumindlægHej "På min fødselsdag" Hedder det an eller auf meinem Geburtstag og hvorfor? -
19609;erne
ForumindlægHej jeg skal redegør for de sociale og kulturelle forhold i slutningen af 19509;erne og i 19609;erne Hvad menes der her. Hvad skal jeg komme ind på tror i ?
