Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19901 til 19920 af 117955
-
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej alle! Om to uger bliver jeg student, hurra... Men min veninde er på ingen måde glad! Hun har ikke andet i hovedet end frygten for at dumpe.. Hun har ikke super gode karakter, men jeg synes bestemt ikke at hun skal frygte at hun dumper. Hun er studenterkursist (stx på to år), og da jeg ikke... -
lektiehjælp søges el hvor man kan skaffe?
Forumindlæghej Jeg er en pige på 22 år som søger efter en lektiehjælp i århus som vi kunne mødes. vi kan snakker om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og biologi. Også bare for en måned, er ok med mig. Håber for svar. -
Regnskov - Dyrens samspil?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en biologi opgave, hvor i jeg skal fortælle om dyrens samspil i en regnskov, men jeg kan ik rigtig finde noget om det. Så er der nogle der ved noget om det eller har en hjemmeside hvor jeg kan finde noget om det? :-) Tak på forhånd. -
rapport om stimulerende stoffers virkning på nervesystemet
ForumindlægHej :) Ville bare høre om der var nogen, der havde lavet en rapport i biologi om stimulerende stoffers virkning på nervesystemet? Altså fx alkohol, nikotin, koffein osv. Jeg har virkelig virkelig svært ved denne rapport, så hvis nogen havde en jeg kunne låne til inspiration, ville det bare vær... -
Narkotiske stoffer
ForumindlægSidder med en biologi opgave omkring narkotiske stoffer i gymnasiet. I den forbindelse, ville jeg høre om der er nogen, der ved, hvordan de stimulerende stoffer, såsom amfetamin og kokain, går ind og påvirker personens energiudfoldelse? -
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
Translation og Transkription?
Forumindlæghey guys, Jeg sidder med en biologi rapport om protein syntesen... jeg skal nemlig svare på hvad translation og transkription er. Men jeg kan ikke huske det og jeg kan ikke finde noget om det i bogen :S -
Hvad er Bromthymolblå?
Forumindlægjeg sidder og skal til at skrive en biologi rapport, men kan ikke huske hvad bromthymolblå(BMB) er. Jeg har prøvet at google det, men der er ikke rigtig nogle svar som uddyber. så er der please nogle der kan forklare det for mig? -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
Hjælp - har jeg løst denne ligning rigtigt?
Forumindlæg(a+b)^2-(a+b)(a-b)-2*b(a-b) a^2+b^2-a-b*a-b-2*b+b*a a^2 + b^2 * a - 4b -
bestemt a
ForumindlægEn som kan hjælpe? -
Darwin-metode
ForumindlægHej, jeg vil bare høre om der er nogen der kan svare mig på noget. Jeg er i gang med AT, og har om Darwins evolutions teori, og jeg har besvær med at finde ud af hvilken metode jeg har brugt i biologi. JEg ved, at jeg i historie har brugt den heumaneutiske metode, men i biologi, kan jeg desværre ... -
Hvad er rigtigt?
ForumindlægErst will ich referieren, was passiert in diesem TextstückErst will ich referieren, was in diesem Textstück passiert?? -
vedr. specifikke adgangskrav og universiteter
ForumindlægHvis man opfylder de specifikke adgangskrav med en høj karakter, men ikke har en fuld studentereksamen, Kan man så stadig søge ind på en uddannelse på kvote 2 ? Synes ikke jeg kan finde frem til svaret. -
Ekstra høj niveau...
ForumindlægHej.. Hvis jeg har høj niveau enkeltfag udover de to høj niveau fra min studentereksamen, bliver det så talt som tre høj-niveau og ganget med 1,03? På forhånd tak.. -
gødnin
Forumindlæghej vil lige høre at naturgødning er det er urin fra dyr og mennsker hvad bruger man så den til eller er det kunstgødning man bruger isted for hvornår bruger man så kunstgødning man bruger til vores planter er det ik planter som er døde og urin fra grise -
mediafag
Forumindlæghej hvis man vælger mediafag som valgfag kommer det med i min gennemsnit -
Isolering!!!
ForumindlægOkay men hvad m flg. ligning hvor der ikk er noget fælles tal: 25000 = 7000(1+x)^-1 + 6000(1+x)^-2 + 5000(1+x)^-3 + 4000(1+x)^-4 + 5000(1+x)^-5
