Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19901 til 19920 af 27496
  • produkt til terror

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har et lille problem jeg har projekt uge snart og jeg har om terror men problemet er at jeg skal lave et 3 dimensionelt produkt altså noget man kan røre ved men jeg kan ikke komme på hvad det skal være så hvis i har en ide ville det være super dejligt. tak på forhånd
  • Engelsk

    Forumindlæg
    Det forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så...
  • Lektiehjælp matematik hhx

    Forumindlæg
    Hej Jeg går på gymnasiet (hhx) på 2. år og søger en dygtig mandlig studerende til lektiehjælp i matematik 3-4 timer ugentlig - god timeløn. MVH C.
  • 3.g Fjollebillede

    Forumindlæg
    Ved godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt...
  • Polær kolonne

    Forumindlæg
    Hvad kommer først ud af en polær kolonne: propan eller hexan? Hvordan skal man argumentere for det? Tak :)
  • Klima-ligning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har en matematisk ligning, som viser en matematisk synsvinkel af klimaforandringerne. f.eks. hvis temperaturen stiger x hvor meget stiger havet så????? HJÆLP
  • ∆y/∆x(?)

    Forumindlæg
    Kan overståenden differensligning anvendes til opstille en meget dynamisk model for en rørreaktor (?)
  • Beregn stofmængde á forbrugt permanganat :/

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilken formel jeg skal bruge til det? Og hvad jeg skal bruge i tal for at få resultatet (altså hvad bogstaverne står for)? Ville hjælpe meget, ved ikke hvilken. Tak på forhånd :)
  • Fuldstændig løsning til differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg står med et lille problem. Jeg har differentialligningen: Jeg har fundet den fuldstændigeløsning til at være: Men jeg er i tvivl om c kan være eller kun 0 og Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
  • Hjerte kirurg

    Forumindlæg
    Hvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;)
  • pKs og pKb-værdier

    Forumindlæg
    Hej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre?
  • Hjælp til matematik A-niveau

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg er en pige på 17 år, der er igang med 2. år på gymnasiet. Jeg har linjen Matematik A, biotek A, fysik B. Jeg føler at det godt kan gå lidt hurtigt i matematik og fysik, og da jeg ikke er en der forstår tingene med det samme, men har brug for en dybdegående forklaring, ryger jeg ...
  • Substitutionsreaktion

    Forumindlæg
    Hvorfor kan man sige, at der sker en reaktion ml. pentan og bromid og man belyser dem og farven aftager? Altså bare ved at farven aftager konkluderer man, at de har reageret? Findes der en anden forklaring?
  • omskrivning

    Forumindlæg
    er dette korrekt?
  • Elektrolyse

    Forumindlæg
    Hej hvis jeg tager salt ned i vand og elektrolyserer får jeg jo som bekendt brint og chlor, men hvad sker der så med oxygen og natrium? H2O + NaCl + strøm -> H2 + O + Na + Cl Eller hvordan?
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    Hej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. !
  • Konklusion?

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg har skrevet en rapport, og også lave en konklusion, men hvad skal jeg skrive. Emnet er det sure, det salte og det basiske? håber der nogen der har nogle ideer på forhånd tak
  • Opbygning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd...
  • hurtig spørgsmål..

    Forumindlæg
    Hvordan er det lige man kan omregne volumen til masse .. altså jeg har husholdnings volumen som er 5 mL .. hvordan skal regne den om til g for at finde massefylden af eddikesyre
  • Haster - Methylrødt

    Forumindlæg
    Jeg har et problem !! Skal lave en reaktion for methylrødt. Jeg har reaktionen på papir, men kan ikke finde den på nettet og er ikke så godt til CemSketch. Reaktionen: C7H7O2N + C8H11N --> C15H15N3O2 men ved ikke om man må bare skrive den sådan ??? Nogen som kan hjælpe ??