Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19921 til 19940 af 27879
-
renæssance og reformation
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til historie og er nået til emnet "middelalder og renæssance". Men "reformation" er dukket op igennem min læsning, og jeg er i tvivl om hvad der menes med det. For renæssancen og reformationen er vel ikke det samme? Eller er det fordi tiden fr... -
Differentiation af brøk
ForumindlægJeg har tidligere oprettet et emne om følgende, så jeg prøver igen: Jeg skal bevise følgende 1/x Jeg ved, at jeg skal bruge tretrinsreglen: 1. Trin Δf = f(x0 + h) - f(x0) = 1/(x0 + h) - 1/x0 Er der nogen, der kan hjælpe mig videre? -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Skævvinklede trekanter - Trigonometri
ForumindlægJeg står med en mundtlig matematik årsprøve, og har gemt skævvinklede trekanter til sidst, grundet at jeg ikke kan forstår hvad der står i bogen omkring emnet og jeg endnu ikke har fundet noget brugbart hjælp på diverse internet sider. Så er der nogle der kunne forklare mig noget om skævvinklede ... -
Lyskilders frekvensspektrum
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har trukket emnet "det elektromagnetiske spektrum", og jeg har fået nogle stikord udleveret som jeg skal undersøge. Bl.a. "lyskilders frekvensspektrum", men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om det, hverken i ... -
Blækregning
ForumindlægTil dem af jer der har lavet den blækregning der handler om sukker og roer, håber i kan hjælpe!? Det er den opgave som hører under emnet roekampagne. Spørgsmålet er: hvor meget af tilvæksten er tilbage? -
Hvorvidt er der ligestilling i DK?
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave en samfundsfagsrapport der omhandler emnet ligestilling. Helt konkret skal vi gøre rede for hvilke kønsforskelle, der findes i Danmark mht løn, ledelsesposter, uddannelse og kønsroller. Har googlet lidt, men er ikke rigtigt kommet frem til noget brugbart. Er der nogen d... -
Kan du hjælpe med at forstå ?
ForumindlægHej alle :-) Er der en der kan hjælpe mig med, hvad disse sætninger korrekt betyder: Kommunebestyrrelsen skal overveje, hvordan der kan ske en systematisk inddragelse af familie og netværk ? Emnet er, en tvangsfjernet barn.. Og morfraen får et brev fra en rådgiver. Hvor disse sætninger står, og a... -
Polynomier - finde min/max
ForumindlægHej Guys :-) Jeg skal til eksamen mandag og et af eks. spærgsmålene lyder: finde ekstrema (altså min/max værdier) ved hjælp af toppunktet i forbindelse med et polynomium ! Jeg vil super gerne vise et eksempel - men det er som om, at det ikke er helt rigtigt det jeg har gang i! - Jeg har lært... -
Statistik
ForumindlægHjælp! Din opgavebesvarelse skal indledes med en gennemgang af de basale begreber indenfor emnet. Du skal således forklare begreberne observationer, observationssæt, positionsmål (typetal, kvartilsæt, middeltal) og spredningsmål (variationsbredden, kvartilafstanden, varians, standardafvigelse). A... -
Gandhi
ForumindlægJeg er igang med at skrive om Gandhi i engelsk, men det er meget svært at vælge hvilke emner jeg vil komme nærmer ind på pga. jeg har kun 5-6 minutter til at fremlægge. Jeg vil selfølgelig gerne fortælle om de vigtigste ting indenfor hans liv.. På forhånd mange tak -
Rette min dansk stil
ForumindlægEr der nogen der vil rette min dansk-stil? Det er en opgave fra der hedder en fordybelse, hvor man skal skrive om et emne man er interreseret i. Den skal skrives som en arktikel. Og jeg har valgt at skrive om modelbranchen. Ps. Jeg bruger word hvilket jeg ikke er vandt til, så tænkte på om der ... -
SRP anoreksi
ForumindlægHey! Jeg skal til at skrive SRP med emnet anoreksi i biologi B og engelsk A. Nogen ideer til problemstilling og materiale? Har tænkt lidt på den film der hedder To the Bone, som materiale i engelsk, men jeg synes det er svært at finde noget fysiologisk materiale i biologi ift. hvad der sker med... -
Hvad sker der psykisk for en kidnapper?
ForumindlægJeg har om kidnapning i et projekt (en såkaldt "projekt-opgave" ikke emne-opgave) Jeg vil super gerne vide, hvad der sker psykisk i kidnapperens hoved, når ham kidnapper offret, hvilke mekanismer slå fra/til? Hvorfor fortsætter kidnapperen med at holde dem indespærret? Igen, hvad sker... -
hjælp!!!! vi sidder fast!!:D
Forumindlæghej vi er 2 piger der sidder med en opgave om bornholm.... så plese help! emnet er industri og energiforsyning på Bornholm.. 1) hvilke varer producerer industrien? 2) hvordan forarbejdes varerne? 3) hvilke energiformer er de vigtigste? de 3 spørgsmål kan vi altså ikke finde svar på... -
Det vestindiske slavesamfund - nogen genier? eller opgavestruktureret mennesker?
ForumindlægHej derude. Jeg skriver SSO og jeg er simpelthen gået i stå, har dog samlet en masse kilder i dokumentet og prøvet mig frem til noget tekst. Er der nogle der er gode på emnet, eller opgaveskrivning, der ville kunne hjælpe med hvilke kilder jeg bør frasortere? Skriv gerne en mail til carolinehvid... -
Fysik/Matematik
ForumindlægHej Jeg er helt blank, da jeg ikke ved hvad min problemformulering skal være. Jeg skal skrive om raketfysik. Jeg overvejer at snakke om. - bevægelsesmængde - Hohmannbanen - Impuls - Jævn cirkelbevægelse og potentiel energi i tyngdefeltet - satellitbaner - Bevægelse med luftmodstand. Kan ma... -
Omsætningen af kulhydrater i cellerne
ForumindlægHej alle sammen Jeg har problem med et spørgsmål til en sygeårsprøve i biologi jeg har trukket diabetes og kost Omsætningen af kulhydrater i cellerne hvor foregår dette har søgt på nettet men synes ikke det giver nogen mening for mig det der står?? Ud over dette hvordan kan man så respira... -
Hvad sker der psykisk for en kidnapper?
ForumindlægJeg har om kidnapning i et projekt (en såkaldt "projekt-opgave" ikke emne-opgave) Jeg vil super gerne vide, hvad der sker psykisk i kidnapperens hoved, når ham kidnapper offret, hvilke mekanismer slå fra/til? Hvorfor fortsætter kidnapperen med at holde dem indespærret? Igen, hvad sker... -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ...
