Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19961 til 19980 af 27879
-
hvad kan en klumme handle om....?
ForumindlægJeg er gået i stå. Jeg har været inde og læse grundigt på hvad en klumme er, så jeg ved hvad kravene for genren er. Men jeg kan dog ikke finde en god måde at starte den på og om hvad den skal handle om. Er der nogen, der vil hjælpe med et emne og en meget kort indledning. Det vil jeg sætte sto... -
SRP - HJÆLP
ForumindlægHej, Sidder og skal til at lave en plan for min SRP-skrivning samt skal jeg senest imorgen havde udformet en problemformulering. Det skal siges mig emne er cubakrisen og spilteori. Jeg har de sidste timer siddet og læst på spilteori, men kan simpelthen ikke indskrænke det. Hvilke slags 'sp... -
Modtagere i denne artikel?
ForumindlægJeg ved godt hvad en modtagere er, men jeg har så fået denne her artikel: http://www.information.dk/299070 Og den handler kort og konkret om en journalist som opholder sig i en Syrisk by som er under belejring af præsidents styrker. Men jeg tænker sådan lidt.. Udover dem der læser infor... -
Hjælp til indsamling af viden (Imperialisme)
ForumindlægHej allesammen. Om ikke så lang tid skal jeg skrive SRP i Mat A og Historie A, og jeg vil gerne læse op på emnet allerede nu. Men jeg mangler noget litteratur, især om imperialismen, som jeg kan bruge. Jeg vil især fokusere på koloniseringen, og måden hvorpå man navigerede. Er der nogen, som ... -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP i Biotek og matematik om "reaktionskinetik og herunder enzymkinetik". Er der nogle af jer, der har erfaring med dette emne og kan give mig nogle gode råd, bøger, link, punkter jeg kan tage med osv osv. Det vil jeg blive rigtig glad for. Evt. hvad ma... -
Enzymkinetik
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP i Biotek og matematik om "reaktionskinetik og herunder enzymkinetik". Er der nogle af jer, der har erfaring med dette emne og kan give mig nogle gode råd, bøger, link, punkter jeg kan tage med osv osv. Det vil jeg blive rigtig glad for. Evt. hvad ma... -
Atomfysik atomkerne?
ForumindlægHej derude. Jeg ville hører om der ikke er nogen som kan komme med nogen informationer om, atomfysik bare sådan generelt, da jeg skal til eksamen om 3 dage. Atomfysik er det eneste emne jeg ikke ved så meget om, så det kunne være dejligt hvis noge gidste at opfriske det sådan helt fra ny, bare s... -
Hjææælp vigtigt!!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en matematikaflevering, som jeg skal aflevere i morgen. Emnet er om eksponentielle funktioner og logaritme Jeg skal udregne hvordan antallet af unge vil se ud i år 2020? Jeg skal både lave en løsning ´i hånden´ og i TI-Nspire. Det er den udregning jeg skal lave ´i hånd... -
Identitetsdannelse i det senmoderne samfund.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP om identitetsdannelse i det senmoderne samfund (Samf. + Dansk), men mangler at vælge et værk jeg skal analysere. Jeg vil rigtigt gerne skrive om enten Naja Marie Aidt eller Katrine Marie Guldager. Er der nogen som har en ide til hvad det kunne være? Noget so... -
Udfældning
ForumindlægHej! Jeg har en rapport for om udfældning, hvilket er et emne vi kun har haft om i ganske få lektioner. Jeg skal forklare hvorfor Vand+ (NaCl, NaBr og NaI) reagerer med sølvnitrat. Jeg kan dog ikke forstå dette spørgsmål overhovedet.... Nogen der kan hjælpe med med at forklare det? -
SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP om identitetsdannelse i det senmoderne samfund (Samf. + Dansk), men mangler at vælge et værk jeg skal analysere. Jeg vil rigtigt gerne skrive om enten Naja Marie Aidt eller Katrine Marie Guldager. Er der nogen som har en ide til hvad det kunne være? Noget so... -
differentiering af sammensat funktion
Forumindlægf(x) = x4+ln(2x +1) Bestem f'(1) På trods af at have læst om emnet flere steder kan jeg stadig ikke løse denne...... Ved at jeg skal bruge reglerne for sammensat funktion osv, men skal ha skåret denne opgave ud i pap -
Feminisme - produkt?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker derude! Jeg og min gruppe har besluttet os for at skrive om emnet, "Feminisme," til vores overmene, "Overgange." Jeg ville bare lige høre, om I har nogle foreslag til et produkt? Vi er lidt blanke på det punkt, haha. Ellers tak på forhånd! :D -
Aflevering Mod betaling
ForumindlægHej folket inde i dette forum. Jeg har en aflvering i Matematik A som jeg ikke har tid til at lave, og vil se om nogen har mulighed for at lave den, der følger en lærerbesvarelse med så den skal stort set bare omformuleres og der skal laves nogen grafer osv. Jeg giver gerne penge for det. Tak på ... -
Veterinærsygeplejerske
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive en opgave om Veterinærsygeplejerske, mit under emne det er smådyr. Jeg kan intet finde overhovedet på nettet om hvordan det er og arbejde med små dyr og hvilke handlinger og andre ting der skal til? Nogen der kan hjælpe mig evt. Eller har et link til... -
Pensum for skriftlig eksamen
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde alt hvad der er hver at vide om disse emne. Jeg kender også selv en del til det, men jeg vil være sikker på jeg ikke har overset noget. Håber i kan hjælpe mig. Tal & algebra Procent & rente Trigonometri Funktioner -
Den fuldstændige løsning til en differentialligning
ForumindlægHejsa! Jeg har virkelig svært ved at forstå emnet om differentialligninger, og derfor volder den følgende opgave mig problemer. Opgaven er som følgende: Bestem den fuldstændige løsning til differentialligningen: (dy/dx) + 10 • x5 • y = 2 • x5. Opgaven skal løses UDEN BRUG af T... -
Produkt til Aktiv dødshjælp???
ForumindlægHej alle :) Jeg er en niende klasses elev som gerne vil få en kreativ idé til hvordan jeg kan fremlægge min projektopgave mundtligt? Vores overordnede emne er KONFLIKTER, og jeg har som underemne valgt DØDSHJÆLP.. men jeg ved ikke hvordan jeg kan fremlægge det, for jeg vil gerne komme ind på ... -
Produkt til Manhattan projektet?!!
ForumindlægHej vi er to piger som har om Manhattan projektet i projektopgaven 9 klasse. Vi mangler virkelig en god ide til et produkt, til vores opgave! Vi har om Manhattan Projektet, som er der hvor man opfandt atombomben. Det må meget gerne være en kreativ og sjov ide, som kan gøre emnet lidt mere spænden... -
Produkt til projektopgave trafficking
ForumindlægHej :-) Min veninde og jeg har valgt at lave projektopgave her i 9. klasse omkring emnet "trafficking". Men vi må ærligt indrømme, at vi er lidt idétomme hvad det angår at finde et "produkt". Nogen som har en idé eller måske selv har haft om det engang? vi tager imod ALLE fors...
