Studievejledning

Udmeldelse

25. juni 2012 af rexden1 - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa,

Når man læser på en videregående uddannelse og søger om optagelse på en anden videregående uddannelse og evt. bliver optaget, bliver man så automatisk meldt ud fra den uddannelse man læser på nu ?


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. juni 2012 af JonasKbh (Slettet)

Nej, det skal du selv sørge for - ellers optager du jo pladsen for andre.


Svar #2
25. juni 2012 af rexden1

Så i teorien kan jeg læse på 2 uddannelser samtidigt ?


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. juni 2012 af JonasKbh (Slettet)

Ja, indtil det bliver opdaget og du skal betale SU tilbage og bliver smidt ud fra begge.


Svar #4
25. juni 2012 af rexden1

Er det noget du bare ved eller har du rent faktisk læst det et sted ?


Brugbart svar (1)

Svar #5
26. juni 2012 af JonasKbh (Slettet)

Det er noget jeg ved/kan regne ud.

 

Jeg skiftede selv fra Århus Universitet til Københavnsuniversitet i forbindelse med mit speciale.  Indtil jeg selv udmeldte mig fra AU, stod jeg registreret som studerende der også.

 

Med andre ord; der er ikke et centralregister som alle uddannelser sidder og finkæmmer inden de lukker dig ind. Du vil dog typisk automatisk blive smidt ud, når du ikke melder dig til eksaminer. Mht. SU, så vil du skulle betale hvis der f.eks er ferie imellem studierne etc. Det er jo teknisk set også socialt fusk.  Det skal lige oplyses, at SU styrrelsen holder øje med hvor du går, da din SU jo er bundet til din uddannelse.

 

Men det er altså ikke svært at melde sig ud. Du skal trykke på et link eller to, og så er det ude af verden.

 

Er det fordi du vil dække dig ind?


Svar #6
27. juni 2012 af rexden1

Det var egentlig fordi jeg overvejede at skifte studieretning, men det afhænger lidt af hvordan mine reeksamner går til august. Problemet er at ansøgningsfristen til uddannelserne er d. 5 juli og svaret d. 30 juli. Så hvis jeg søger og bliver optaget ville jeg bare sikre mig at jeg ikke automatisk bliver meldt ud fra mit nuværende studie i tilfælde af at det går godt til august !

Så ja, på en måde er det for at dække mig ind !

 


Skriv et svar til: Udmeldelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.