Studievejledning

klasse på gym

10. januar kl. 19:25 af vmvdl735
hej alle, jeg vil lige vide om nogle af jer ved om det er muligt at skifte klasse selvom grundforløbet er slut. jeg går i 1.g på en stx, og har valgt Samf/mat, men først havde jeg valgt musik linjen, men så derefter ændrede den til samf fordi at der var virkelig mange der havde valgt musik. Ligenu er der 29 elever i musik klassen, og har hørt at man højst må være 30? så jeg undrede mig over om det er muligt og skifte klasse nu, da min nuværende klasse er virkelig forfærdeligt. ingen snakker til mig og er alene hver eneste dag. de er en stor lukket gruppe, og har snakket med studievejlederen om det igår, og hun sagde at det ik var muligt og skifte til musik, da klassen var fyldt op, men så idag så skiftede en dreng til musik klassen og det forstår ik hvordan kan være muligt.

er der nogle der ved om det muligt og skifte linje hvis det er så galt at man ik kan klare det mere? og er det forsent og skifte i starten af 2.g ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. januar kl. 21:52 af Niophoria

Udgangspunkt ville være at snakke med din studievejleder, men det er besynderligt at vedkommende siger at du ikke kan flytte, og derefter tillader en anden at skifte over. Det kan dog være at eleven havde andre vilkår, men det lyder ikke særligt fedt at opleve alligevel.

Generelt er det muligt at skifte, hvor jeg personligt har set at folk får mulighed for at skifte omkring begyndelsen af 1.g. Det afhænger dog nok at pensum/fag, og det er nok meget forskelligt fra samf/mat til musik-linjen, hvilket gør det vigtigere at skifte hurtigst muligt.

Det er ret vigtigt at du får talt om det, da det ikke kun handler om interesse, men din generelle trivsel - særligt i hele tre år. Føler du dig evt. tryg med nogle af dine undervisere eller andre studievejledere?


Skriv et svar til: klasse på gym

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.