Studievejledning

Standpunkts karakter i 9.klasse

13. januar kl. 22:04 af myaow

Hej, 

Jeg gå i 9.klasse, og om 2 måneder kommer jeg til at få min 2. standpunkts karater. I 1. standpunkt fik jeg et gennemsnit på 7,1. Personligt var jeg meget skuffet. Jeg forventede en 10. er der nogle tips, som kan hjælpe mig med at nå det mål denne gang.


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. januar kl. 22:15 af luxx1

Ræk hånden op og vis din lærer, at du er engageret og følger med i timen. Hjælp dine klassekammerater, det viser faglig styrke og overskud. Du skal heller ikke være bange for at spørge, hvis der er noget, du er i tvivl om. Det viser kun læreren, at du er nysgerrig og har interesse.

Jeg kan godt forstå, at man bliver skuffet, hvis man får et lavere snit end forventet. Du skal bare vide, at sålænge du har et gennemsnit på 5, så er alle ungdomsuddannelser altså tilgænglige.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. januar kl. 23:28 af ringstedLC

Ved enhver beregning af gennemsnit, betyder de værdier, der ligger længst fra snittet mest. Så hvis du fx kan forbedre en karakter på 2 til 7, vil det betyde mere for snittet end hvis du forbedrer et 7 tal til et 10 tal.

Med andre ord; hvis målet er "10", så skal du koncentrere dig om dine dårligste fag, men dog holde niveauet i dine bedste fag.


Skriv et svar til: Standpunkts karakter i 9.klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.