Studievalg og videregående studie

Adgangskvotienterne 2014 Medicin

27. april 2014 af hamderduden (Slettet)

Hej Folkens, jeg har et gennemsnit (med kvikbonus) på 11
Jeg er nervøs for at adgangskvotienterne for Københavns Universitet - Medicin stiger således at jeg ikke bliver optaget i år, og vil derfor høre andres begrundede argumenter for hvorfor dette ikke er tilfældet.

2013
Optagelseskvotient: 11.1
Stand-by kvoient: 10.8

Er jeg doomed?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2014 af MaibritG

Forvent, at den stiger. Så en ide for dig kunne være at søge optagelse på de øvrige universiteter med medicin-studiet også.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. april 2014 af M_Malling (Slettet)

Det er forsent for i år. men hvis du ikke kommer ind så kan du søge kvote 2 næste år. Odense har 50% optagende via kvote 2 og Århus laver noget lignende til næste år mener jeg nok.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. april 2014 af MaibritG

Der er ikke lukket for kvote 1-ansøgninger endnu, så det er bestemt ikke slut endnu. Deadlinen for kvote 1-ansøgninger er 5 juli klokken 12.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
29. april 2014 af hamderduden (Slettet)

Jeg snakker jo ikke kvote 2, Malling, jeg taler Kvote 1.

Jeg bør forvente at den stiger, javel. Men med hvor meget ?


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. april 2014 af MaibritG

Der er ingen, der kan spå om hvor meget den stiger. Det afhænger helt af antallet af studiepladser på medicin og hvor mange, der søger ind på medicin. Desto flere ansøgere, der er, jo højere adgangskvotient.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Hvis du nu ikke vil søge ind via kvote 2 på Københavns Universitet, hvorfor søger du så ikke bare ind på SDU via kvote 1?? 


Svar #7
30. april 2014 af hamderduden (Slettet)

fordi mit problem er ikke om jeg kan læse medicin eller ej... ikke alle har et bøssesnit som dig.


Brugbart svar (0)

Svar #8
30. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Hvem skriver du til #7... Hvis det er til mig du skriver til, så er du ude på marken, og det kan jeg godt garantere dig.


Brugbart svar (5)

Svar #9
30. april 2014 af Savior123 (Slettet)

Med det sprog du har, håber jeg virkelig ikke at du kommer ind på medicin. Det ville være en katastrofe for menneskeheden. 


Svar #10
30. april 2014 af hamderduden (Slettet)

fatsvage fjols - med din intelligens håber jeg da heller ikke du bliver optaget på Kvote2


Brugbart svar (0)

Svar #11
30. april 2014 af PSXL

#10 Slap lige af. #6 stillede et reelt spørgsmål. Hvis medicin er din drøm, søger du vel på alle fire universiteter? Medicin er selv min store drøm, og hvis jeg skulle flytte helt til Jylland, så må det være sådan. Hvis du er bekymret for, om du kommer ind på medicin i år, ville det være en god idé at søge alle steder, hvis du ikke allerede har gjort det. 

Man kan ikke vide, hvordan adgangskvotienterne bliver, som #5 også skriver. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
30. april 2014 af Savior123 (Slettet)

#10

fatsvage fjols - med din intelligens håber jeg da heller ikke du bliver optaget på Kvote2

Ha!! Er søgt ind på KU via kvote 1. Min lillebror vil kunne søge ind via kvote 1... Jeg kan jo ikke gøre for at du er for dum til at ikke kunne komme ind via kvote 1. Derudover ved jeg ikke hvorfor du tager det så negativt. Skriver bare at du kan komme let ind via kvote 1 i en anden gym, men det tager du som om du skulle dø. Håber virkelig ikke du bliver læger - og hvis du når så langt, så skal jeg nok få min mor til at tage stillingen fra dig!


Skriv et svar til: Adgangskvotienterne 2014 Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.