Studievejledning

HF Valgfag - e-learning.

13. maj 2014 af Ukendt81 (Slettet)

Jeg har vidst fået lavet rod i den under min tilmelding til HF valgfag som e-learning.

Jeg kunne ha svoret jeg i sin tid så at VUC Vestegnen tilbød Kulturfag som sammentrækning af Historie/Religion/Samfundsfag. Jeg har dog nok stirret på for mange hjemmesider for de tilbyder kun Naturfag som sammentrækning af Bio/Geo/Kemi... i mellemtiden er jeg begyndt på Kemi!

Jeg har mulighed for at smide Kemi og tage naturfag - men så det sidste udkald.

Men jeg er lidt i tvivl, kan jeg bygge en HEL hf op af

6 obligatoriske som så bliver;

Dansk A

Engelsk B

Matematik C

Historie B

Religion C

Samfundsfag C

og så naturfag som er en sammentrækning af de 3 fag.

Samt finde 2 fag på B og 1 C?

Håber nogen kan hjælpe da der er lange udsigter til at booke møde hos vejleder...

Bonusspørgsmål.

Ville det egentlig tælle hvis jeg tog nogen fag på en anden skole? Der er nemlig andre steder som tilbyder Kulturfag som ville hive Religion/Historie og Samfundsfag sammen!


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj 2014 af swampendk (Slettet)

Jeg er selv ved at tage en hf, og jeg har valgt at tage de fag som enkeltfag. hovedsageligt pga. der hvor jeg går vil de pakker tage 2 år, og hvis man failer ved de 2 eksamener, så har man et ret dårlig snit næsten lige meget hvad man gør.
Hvis du tager det som enkeltfag skal du dog lave et eksamensprojekt, hvor du fremlægge om det du har lyst til og der scorer mange ofte en god karakter. 
Historie-B er 24 timers eksamen hvilket også betyder at du ikke behøves at læse så meget op, da du ved hvad du skal op i. Og religion C og samfundsfag c er ret overkommelige, synes jeg.
 

Ang. det med at finde 2 fag på B og en 1 c..kan man ikke tage en a og en c i stedet. F.eks. hvis du er okay til matematik, så synes jeg overhovedet ikke der er så langt fra b-a, som fra c-b. Det samme synes jeg også gælder med engelsk. Men det er vel en smagssag.


Men ja, jeg er ret sikker på at det vil tælle med ligemeget hvor du vælger at tage det.

 


Skriv et svar til: HF Valgfag - e-learning.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.