Religion

Jehovas Vidner

17. maj 2014 af TheBeast99 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Jeg skal skrive om Jehovas Vidner, og der er et spørgsmål jeg ikke kan svare på:

Hvad sker der med dem, som ikke tror på Jehova, efter dommedag?

På forhånd, tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. maj 2014 af MorMy (Slettet)

Så vidt jeg er orienteret, kommer de i helvede...


Brugbart svar (2)

Svar #2
18. maj 2014 af GalVidenskabsmand (Slettet)

Når jeg møder dem på gaden, plejer jeg altid at tage venligt imod deres blade. Jeg har så nogle gange også læst lidt i dem. Her er hvad jeg har lært om dem:

1. De omdeler to blade, der i Danmark hedder "Vågn op" og "Vagttårnet". Disse blade bliver oversat til alle mulige sprog og omdelt verden over. Bladene indeholder artikler af forskellig art. Det kan være religiøse artikler ala "Hvad mente Jesus med den og den lignelse", bibelhistoriske artikler som fx "Hvem var Pontius Pilatus", vejledende artikler om hvordan man bedst opdrager sine børn osv., samt artikler om flotte geografiske steder og beskrivelser af fascinerende dyr og planter (så vi kan se hvilken vidunderlig verden Gud har givet os).

2. De bruger ikke kors. De mener nemlig, at Jesus ikke blev korsfæstet på en kors men på en pæl (med én nagle gennem begge hænder over hovedet og en nagle gennem fødderne).

3. De må ikke dyrke sex før ægteskabet, og de må ikke dyrke oral- eller analsex.

4. De tror ikke på, at mennesker har en sjæl.

5. De tror, at når man er død, så har man ingen bevidsthed. De nævner eksemplet med Lazarus, der bliver vækket til live af Jesus. Han vågner bare op uden at kunne huske at have oplevet noget, mens han havde været død.

6. De tror, at Jesus i en nær fremtid vil vende tilbage, og Jorden vil så blive et nyt paradis, hvor alt er godt, og hvor der ikke findes sygdom, død eller lidelse. Dem der i tidens løb har været gode og rettroende vil blive belønnet, ved at Gud vækker dem til live igen.

7. De tror ikke på et Helvede, og de mener, at det er en hån imod Gud at tro, at han kunne finde på at pine og plage nogen. Dem der har været onde vil simpelthen bare aldrig blive vækket til live igen.

 

Jeg håber, du kan bruge noget af det, men ellers kig på deres hjemmeside.


Svar #3
18. maj 2014 af TheBeast99 (Slettet)

Hold da op!!! Det var rigtig godt og meget nyttigt, tusinde mange tak!!! :-P 


Skriv et svar til: Jehovas Vidner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.