Historie

Gode råd til Historie B eksamen + emner.

19. maj 2014 af Sultana29 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej der ude. Et meget gennerelt spørgsmål. I morgen skal jeg op og trække i historie B. hvor jeg har 24 timer til at forberede mig, er sikker på at jeg vil få mindst 5-6 kilder det kan både være artikel, brev, billede osv.. Igennem skoleåret har vores lærer lavet logbøger (dagbog) til alle emnerne vi har været igennem, det har jeg læst og mine egne noter self. Men vil bare lige høre jer andre ad, om hvor meget i egentlig har brugt tid på at læse op til historie B? det er jo lidt svært når man ikke i forvejen ved hvilken emne man trækker og hvad den røde tråd ender med at blive når man får udleveret materialet.

og sidst og ikke mindst vil jeg høre jeres råd. Jeg havde tænkt mig uanset hvad jeg trak at finde frem den røde tråd (ud fra det vil jeg lave en overordnet problemformulering, som bygger på den røde tråd ) og så finde nogle problemstillinger/punkter jeg kan analysere, snakke og begrunde ud fra og til sidst eventuelt finde frem til noget jeg kan diskutere eller vurder. Ligesom en synopsis, ville det være godt? og hvis der så er noget i mine kilder som jeg kan perspektivere eller skulle argumentere for, så ville jeg bruge min viden fra årets pensum til at underbygge det, ville det være en god fremgangsmåde?

emnerne er : 

- Dk's tilblivelse mellem odin og hvidekrist. 

- Europa i middelalderen korstog og kalifat.

- Renæssancen og de store opdagelse. 

- Europa i fremdrift.

- tyskland i det 20 århundrede

- Israel og palæstina konflikten. 

Nogen der kan komme med et råd om hvad der kunne være utroligt vigtigt at huske ifh. til de 3 første emner? 

På forhånd tusind tak :) 


Skriv et svar til: Gode råd til Historie B eksamen + emner.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.