Engelsk

Fejl i sætning'?

22. maj 2014 af Yofo (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen i denne sætning + forklaring?

a child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Man skal benytte omskrivning med hjælpeverbet "to do" i nægtelsen "not included".

Svar #2
22. maj 2014 af Yofo (Slettet)

Tak! :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)

Hva' med løsningen: "A child will be mentally damaged if not learning includes play and fun and games"

Desuden har #0 skrevet sætningen forkert af, da han har skrevet "included" i stedet for "includes"...

Er min løsning acceptabel? Din løsning virker i hvert fald, Andersen, men kan ikke forklare hvorfor det er nødvendigt at benytte denne omskrivning .. :/

Brugbart svar (0)

Svar #4

"not learning" vil være det begreb "ikke at lære" og sætningen får en helt anden mening end tilsigtet.

Brugbart svar (0)

Svar #5

Ah, det kan jeg godt se :) Kan du svare på, hvorfor det er nødvendigt at benytte en to-do omskrivning? Hvad grammatisk forkert er der ved sætningen? Jeg ved, at et småadverbier som udgangspunkt skal stå mellem subjekt og verballed, men denne information finder jeg ikke nyttig i den pågældende sætning... :(

Brugbart svar (1)

Svar #6

I en nægtende sætning udtrykkes verbet ved "do" sat i korrekt person, tal og tid, + "not" + "hovedverbet i infinitiv".

Brugbart svar (0)

Svar #7

God stil, tak! :)

Skriv et svar til: Fejl i sætning'?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.