Studievejledning

Snyd i eksamen

23. maj 2014 af Danieels (Slettet)
Hvis man snyder til eksamen,tager man så 3.G om? Eller skal man vente til næste års eksamen? Kan man,hvis man skal gå 3.G om,tage hf et år istedet?

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2014 af Metapod (Slettet)

Vente 1 år.

Det er relativ nemt, men risikoen er for høj.

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj 2014 af Szadeh (Slettet)

Er ret sikker på at man bare bliver bortvist fra skolen. No mercy there ..

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Reglerne fremgår af Eksamensbekendtgørelsen

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152744

§ 20. Besvarelsen skal være eksaminandens egen og selvstændige besvarelse, medmindre andet fremgår af reglerne for den enkelte uddannelse. En eksaminand, der under en prøve skaffer sig eller giver en anden eksaminand uretmæssig hjælp til besvarelse af en opgave eller benytter ikke-tilladte hjælpemidler, bortvises af institutionen fra den pågældende prøve.

Stk. 2. Hvis der under eller efter en prøve opstår formodning om, at en eksaminand uretmæssigt har skaffet sig eller ydet hjælp, jf. stk. 1, har udgivet en andens arbejde for sit eget eller har anvendt eget tidligere bedømt arbejde uden henvisning hertil, indberettes dette til institutionen. Bliver formodningen bekræftet, og handlingen har fået eller ville kunne få betydning for bedømmelsen, skal institutionen bortvise eksaminanden fra den pågældende prøve. Når en skriftlig opgavebesvarelse er udarbejdet af en gruppe af eksaminander, uden at den enkeltes bidrag kan konstateres, og opgavebesvarelsen indgår i bedømmelsesgrundlaget ved en efterfølgende mundtlig eksamination, har eksaminanderne et fælles ansvar for besvarelsen, og alle eksaminander i gruppen kan ved bekræftet formodning om uretmæssig hjælp bortvises fra prøven.

Stk. 3. En eksaminand, der under prøveforløbet overtræder eksamensreglerne, jf. § 6, stk. 3 og 4, kan af institutionen bortvises fra prøven.

Stk. 4. Bortvisning fra en prøve efter stk. 1-3 medfører, at eventuelle karakterer bortfalder. Eksaminanden kan herefter aflægge prøven på ny. En sådan prøve afholdes i den følgende termin, hvor den pågældende prøve i forvejen afholdes, dog inden 1 år efter bortvisningen, medmindre det ved besvarelser, som nævnt i stk. 2, sidste punktum, kan godtgøres, at en eller flere af eksaminanderne i gruppen ikke kan pålægges et selvstændigt ansvar for overtrædelse af eksamensreglerne. I så fald kan institutionen træffe afgørelse om, at den eller de pågældende kan aflægge ny prøve snarest muligt.

Stk. 5. En eksaminand skal ved aflevering af en skriftlig besvarelse med sin underskrift bekræfte, at opgaven er udfærdiget uden uretmæssig hjælp, jf. stk. 1 og 2.

Brugbart svar (0)

Svar #4
23. maj 2014 af Bullerkage (Slettet)

omg må man ikke bruge dele af sin egen stil??

"Stk. 2. Hvis der under eller efter en prøve opstår formodning om, at en eksaminand uretmæssigt har skaffet sig eller ydet hjælp, jf. stk. 1, har udgivet en andens arbejde for sit eget eller har anvendt eget tidligere bedømt arbejde uden henvisning hertil [..]"......

okaaaaaaaaay jeg dumper nu hejhej drømmestudie :'(

Brugbart svar (0)

Svar #5
23. maj 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

Slettet

Svar #6

Jeg har også selv brugt dele fra mine gamle afleveringer.. Ejjj det kan simpelthen ikke passe.. 
Er i sikker på 1 års ventetid ? Det svarer nærmest til sabbat år? 

Brugbart svar (0)

Svar #7
23. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Læs nu, hvad der står i Stk 4. Man kommer så op til prøve i den næste termin, hvor denne prøve afholdes; men der afholdes ikke særprøver blot for den bortviste eksaminand.

Svar #8

Men der er vist noget med at man godt kan få lov at tage om igen, men det må så være i sjældne tilfælde.. Hvor jeg dog dør af skræk lige nu.. 

Svar #9
24. maj 2014 af Danieels (Slettet)

To dage før eksamen havde jeg bedt om udskydelse pga alvorlig sygdom, men de sagde det var bedst at jeg skulle komme op. 
Ærligt har jeg gjort det, men rektoren vidste også godt hvor dårlig i en psykisk jeg var i. 
Og det mener jeg helt seriøst. 
Skal jeg indrømme det for skolen, og håbe på at få lov til at tage den på ny, for disse tanker om at blive fanget er virkelig ikke til at holde ud, ja med frihed følger også et ansvar, MEN undtagelser er det vel nogle gange, hvor man måske ikke engang kan tænke sundt...
Jeg fortrænger intet, vil bare hør hvad i mener. 

Skriv et svar til: Snyd i eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.