Programmering

Diskussion af relevans af jobtilfredshed

27. maj 2014 af SJ21 (Slettet)

Hej,

Jeg har fået til opgave at skulle besvare følgende spørgsmål:

"Diskuter med udgangspunkt i fagets pensum relevansen af jobtilfredshed fra en leders perspektiv. "

Det ligger helt klart for mig hvad jobtilfredshed er, hvordan man skaber det og hvorfor det er vigtig fra en leders perspektiv.

Jeg kan dog ikke få det til at give mening hvordan jeg skal diskuere relevansen af jobtilfredsheden. Umiddelbart, så kan jeg kun se det som ret relevant fra en leders perspektiv. Hvis dette skal diskuteres, så skal jeg vel holde to synspunkter op mod hinanden og se det fra begge sider?

Jeg håber det giver mening og der er nogen der kan hjælpe lidt på vej. På forhånd tak! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2014 af MaibritG

Det handler vel i bund og grund om performance set fra en leders synspunkt. Dertil ville jeg inddrage perspektiver (ikke nødvendigvis forskellige perpektiver) relevant for emnet. A siger dette, B siger dette, C siger modsat at ... osv.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
27. maj 2014 af SJ21 (Slettet)

Men hvis man siger at "A siger dette" og "C sigger modsat", så diskuterer man jo netop også.

Når der står "diskuter", er det så muligt at blot at se det fra et perspektiv? Selvfølgelig lederens. Men her kunne stadig være flere perspektiver (Jeg kan ikke finde flere)


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. maj 2014 af MaibritG

Du skal jo primært følge din problemformulering. Når jeg skriver A, B, C-personas mener jeg forskellige kilder, der belyser din problemformulering/opgaveformulering inden for lederperspektivet.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Diskussion af relevans af jobtilfredshed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.